Ons zoontje van 5,5 maand moet sinds vandaag aërosollen. Hij vindt dit absoluut niet leuk en is dus steeds heel angstig door het maskertje en het luide geluid van het machine..
Hem afleiden (speelgoed, zingen, wiegen, tuutje..) is niet voldoende, werkt voor 10 seconden voor hij weer hartverscheurend huilt.. hij windt zich ook zodanig op dat hij nóg feller begint te hoesten..
Mijn mamahart doet pijn om hem zo te zien...
Iemand andere tips om het dragelijker te maken voor hem?
Iemand ook al moeten aerosollen? Hebben jullie snel effect gemerkt? Hoe lang hebben jullie uiteindelijk de aerosol gebruikt?
Hey! Hier ook vijf maanden en een felle hoest. Ik gebruik het maskertje niet, maar houd de 'teut' gewoon heel dicht bij zijn mondje of neusje en dan blijft hij eigenlijk heel rustig. Ik doe het op die manier iets langer dan met het masker omdat het minder direct is, maar het heeft wel effect! Courage daar!
Helpt het om de tv op te zetten? Ik ben zeker geen voorstander van veel tv kijken. Maar als we hier Tik Tak opzetten, is ons zoontje heel erg gefocust..
Huilen suckt maar ik weet dat bij aerosollen dit eigenlijk niet ‘slecht’ is.
Ze ademen dan dieper in waardoor die damp dus ook beter binnenkomt.
Je kan ook proberen dat maskertje er af te doen en dus gewoon die buis onder zijn mondje proberen te houden.
Huilen suckt maar ik weet dat bij aerosollen dit eigenlijk niet ‘slecht’ is ...
Ja klopt, eigenlijk krijgt hij dan wel een pak meer damp in zijn luchtwegen... dus eigenlijk is het idd iets goed, maar blijft hartverscheurend...
En dankje voor de tip!
Wij zijn al voor de tweede keer aan het aerosolen.. helpt wel heel snel en goed! Hij slaapt stukken beter en kan terug zonder last zijn flesjes drinken. Hier helpt het om televisie aan te zetten en zijn tutje te geven dan wieg ik hem lichtjes en wordt hij rustig
Dit toestelletje is een life changer! Ik zag het voor het eerst bij mijn broer zijn kindjes en als Césare ooit moet aerosollen schaf ik het direct aan! Dit maakt geen geluid, geen kabeltjes etc en werkt even goed!
Mag/moet/kan je enkel aerosollen op voorschrift van de dokter? Of doen jullie dat op uit eigen beweging ook? En doen jullie er iets extra in of enkel water? En welk toestel gebruiken jullie?
(Lexi heeft ook echt een slijmhoest, dus volgens mij zou ze er wel baat bij hebben)
Mag/moet/kan je enkel aerosollen op voorschrift van de dokter? Of doen jull ...
Wij aerosolen op voorschrift van de kinderarts al non stop sinds start van de crèche… telkens als de medicatie op is ga ik terug op controle voor de zekerheid en eventueel nieuw voorschrift. Vorige week bleek hij dan een oorontsteking te hebben bijkomend dus antibiotica opgestart.
Wij hebben enkel aerosol opgestart op aanraden van arts. Zonder voorschrift durf ik nog niet opstarten gezien zo'n klein lijfje en je nooit 100% zeker bent 'wat het is'.
Wij gebruikten een toestel dat we huren van de apotheek.
Inhoud was fysiologisch water en ventolin :)
Wij zijn sinds maandag ook gestart met aerosollen op voorschrift van de kinderarts met atrovent, ventolin en fysiologisch water. Sinds maandagavond bezig en meek wel al een verschil dat zijn hoest wat losser komt.
Goh ik vind nie goed genoeg want het gaat niet over… maar hij kan wel terug comfortabel slapen en drinken sinds we aerosolen. Maar die lelijke hoest blijft aanwezig.