Ik moet even kunnen ventileren. Of kan iemand objectief mij even op mijn plaats zetten en zeggen dat ik overdrijf?
Ons dochtertje is nu 3 maanden. Ik doe heel hard mijn best om wat een routine in te bouwen.
Mijn man is altijd maar tussen 19u en 19u30 thuis van zijn werk. Omdat hij zijn dochter ook graag nog even ziet, mag ze dus maar vanaf 20u-30u30 gaan slapen. Ik vind dat vrij laat maar goed, ik snap het. Omgekeerd zou ik dat waarschijnlijk ook willen.
Maar ik wil vooral duidelijkheid voor haar en wil dan dezelfde routine aanhouden. Op vrijdagavond gaan we normaal altijd bij zijn ouders en grootouders (die wonen naast elkaar). Dat wordt vaak al snel 22u omdat hij dus laat thuis is, dan moeten we nog eten... Ik vind eigenlijk, als dat zo belangrijk is dat we mekaar elke vrijdagavond zien, dat zij dan maar naar hier moeten komen. Wij zijn toch diegenen met een baby? Zo kan je toch nooit routine inbouwen? Of overdrijf ik echt en is het zo erg niet om haar altijd bijvoorbeeld om 20u in bed te steken en in het weekend om 22u pas?
Nu drinkt ze 's nachts vaak ook niet meer maar ik vrees dus dat we haar dan om 22u ook nog een extra fles gaan moeten geven, niet omdat ze honger heeft maar puur omdat ze nog wakker is en om haar te laten slapen...