12 Reacties
één maand geleden
Ik zou dit gewoon opentrekken bij je schoonfamilie en inderdaad voorstellen om eventueel bij jullie langs te komen . Jullie moeten doen waar je zich goed bij voelen . Hier gaat onze dochter van 3 maand maar om 22u30 naar boven om te slapen na haar laatste flesje . Tussendoor slaapt ze natuurlijk ook beneden in haar park
één maand geleden
Reactie op lexa1994
Ik zou dit gewoon opentrekken bij je schoonfamilie en inderdaad voorstellen ...
Het grootste probleem is eigenlijk dat mijn man en ik ons goed voelen bij verschillende dingen 😢
één maand geleden
Onze dochter begint aan haar nacht tussen 20u en 21u. Mochten we opstap zijn slaapt ze in de buggy en stoort het haar niet dat we haar verplaatsen naar haar bed. Al is dat maar 1x in de week normaal. Dat maakt natuurlijk geen routine dan. Mijn partner komt in de week om 22u30 als hij de late heeft en vind het ook jammer dat hij geen tijd meer had voor ze ging slapen, maar wij vinden het belangrijker om haar ritme te volgen.
één maand geleden
Als wij na bedtijd buitenkomen nemen we altijd aeromoov tentje mee en laten we ze op de bedtijd slapen in een donkere ruimte, als we naar huis gaan slaapt ze verder in de auto en vervolgens in haar eigen bedje! Zo kan je toch nog een beetje buiten komen, weliswaar bij mensen thuis.
één maand geleden
Ik begrijp wel echt dat je vaste routine wil.
Dochtertje hier heeft er wel geen last van als ze slaapt in de maxi cosi om dan haar pyjama aan te doen en in bedje te leggen. Ze slaapt er gewoon door. Maar het is wel een beetje gedoe en ik zou het ook wel fijner vinden als zo’n avond bij ons thuis kan.
één maand geleden
Ik vind persoonlijk dat je gerust een routine kan opbouwen en daar af en toe van af kan wijken als dat werkt voor je kindje. Door de week is het hier altijd tussen 20-21u naar bed met dezelfde routine maar weekenden verlopen anders. Niet iedereen zijn leven kan rond mijn baby draaien denk ik dan. Als mijn dochtertje dan toch moe is, slaapt ze op mijn arm, in de Maxi-Cosi, in de koets of het bedje bij de grootouders. Natuurlijk moet je kijken hoe het voor jouw gezin werkt. Sommige kinderen hebben effectief een vaste routine nodig, maar dat kan je altijd uittesten en zien hoe die van jou er op reageert natuurlijk 😁
één maand geleden
Ik zou denken wat is het beste voor je kindje: lukt het om haar als je op bezoek bent in haar koets te slapen te leggen? Zo niet dan zou ik toch even in het belang van haar thuis blijven om je routine te kunnen opbouwen.. De schoonfamilie moet dat maar accepteren, het is jouw kindje dus ook aan jou om te beslissen hoe je het aanpakt. Wellicht als ze aan de routine gewend is, lukt het haar wel om ook op andere plekken savonds aan haar lange slaap te beginnen.
Zien ze het niet zitten om voorlopig bij jullie te komen eten? Al is het maar tijdelijk..
MOD
één maand geleden
Heeft je dochter er last van of slaapt ze even goed op de keren dat ze wat later naar bed gaat? In principe, als je dat echt elke week doet, is dat toch ook een beetje routine?
Ik had ergens gelezen (weet uiteraard niet meer waar), dat een slaaproutine 80-20% mag zijn; dus 80% echt altijd hetzelfde en dan 20% van de tijd mag je wel eens afwijken (dus bijvoorbeeld ander uur of andere locatie). Anders *kunnen* ze later wel eens heel hard afhankelijk zijn van die routine en plaats en gaan ze niet meer in slaap geraken. Geen idee in hoeverre dat echt klopt natuurlijk 👀
Wij hechten er zelf niet zo heel veel belang aan, want ik kan mijn leven niet plannen rond de slaaptijd van onze dochter. Soms wil ze ook om 19h al gaan slapen, soms pas om 21h. Hangt er heel hard vanaf hoe vroeg we die dag zijn opgestaan en wat er allemaal is gebeurd (aka hoe moe ze is 😅)
Probeer anders eens te bespreken of je schoonfamilie niet bij jullie op bezoek kan komen, of het bezoek te verleggen naar zaterdag eventueel?
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Heeft je dochter er last van of slaapt ze even goed op de keren dat ze wat ...
Ze heeft er effectief last van, vind ik. Lees: ze wilt dan de hele tijd wakker blijven en meevolgen met alles en tegen dat we naar huis gaan is ze zo moe dat ze de hele autorit weent en we haar niet meer getroost krijgen...
MOD
één maand geleden
Reactie op Jasmien1994
Ze heeft er effectief last van, vind ik. Lees: ze wilt dan de hele tijd wak ...
Ah, ook een moeilijk slapertje. Hier ook hoor 😅 Maar wij zitten met het extra probleem dat ze de fles weigert, dus ze moet wel mee met mij of ik kan helemaal niet meer buiten komen 😬
Als ze zoveel belang hechten aan elke vrijdag, inderdaad eens voorstellen of zij bij jullie kunnen komen? Dat is ook minder tijdverlies want dan zit je niet met die verplaatsing.
één maand geleden
Wij zijn wel van die ouders die hun leven plannen rond bedtijd van de kindjes.
De oudste sliep alleen maar in haar eigen bed en ik weigerde ook mijn kind wakker te maken zodat familie haar zou kunnen zien. Idem voor mijn partner. Er waren tijden bij dat hij haar een hele week niet zag omdat hij laat thuis kwam en zij niet lang genoeg kon opblijven. Ik ga haar niet laten overprikkelen zodat ik de dag erna met de miserie zit voor het plezier van een ander.
Slaap is belangrijk in mijn ogen, dan groeien ze.
Dus nee ik vind niet dat je overdrijft. De schoonouders naar jullie laten komen is een prima oplossing. Je dochter kan zo gewoon op tijd naar bed.
één maand geleden
Reactie op Jasmien1994
Ze heeft er effectief last van, vind ik. Lees: ze wilt dan de hele tijd wak ...
Mijn zoontje wil ook altijd alles volgen. Heb je al geprobeerd om hem in een andere ruimte te leggen? Dat helpt bij ons wel, we nemen altijd onze babyfoon mee dan kunnen we m waar dan ook in de gaten houden.