11 Reacties

3 maanden geleden

Bij mij, heeft ze vragen gesteld zoals: “bloed je nog?” “Heb je al terug seks gehad?”… en dan mocht ik me uitkleden vanonder, ze ging met de eendenbek te werk en ging dan een voelen binnen en kijken… goedgekeurd zei ze, je mag weer alles doen.

3 maanden geleden

Bij mij werd een echo gemaakt om na te kijken of alles ok was en een uitstrijkje maar indien je bloedverlies hebt doen ze het liever een andere keer. Ik had net mijn maandstonden vandaar..

3 maanden geleden

Ik heb vanavond mijn controle. Ik zal hier laten weten hoe het is gegaan 😊

3 maanden geleden

Nabespreking van de bevalling als je daar behoefte aan hebt, vragen over postpartum bloedverlies,seks en anticonceptie en een check up van baarmoeder en vagina, dag alles goed genezen is,er nog eventuele placentaresten zijn achtergebleven. Geen eendenbek hier,wel vagina echo. Ik heb ook meteen een spiraaltje laten plaatsen.

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik heb vanavond mijn controle. Ik zal hier laten weten hoe het is gegaan 😊 ...
Ze vroeg hoe het was met mij en met de baby; of ik nog ergens last van heb, nog pijn heb, etc. Ze vroeg of ik nog bloed verlies. En we hebben nog even kort de bevalling besproken. Dan heeft ze eerst even uitwendig gekeken of mijn vulva goed hersteld is, en of de hechtingen mooi genezen zijn (ik was uitgescheurd). Dan heeft ze een eendenbek ingebracht om een uitstrijkje te nemen (dat was behoorlijk oncomfortabel 😬). Dan nog gevoeld met haar vingers om te controleren of de baarmoeder goed gekrompen is en weer op zijn plaats ligt. En dan nog een inwendige echo om te kijken of de placenta volledig weg is (is bij mij niet het geval...) en of de eierstokken oke zijn. Ik heb ook een voorschrift gekregen voor bekkenbodemkine.

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ze vroeg hoe het was met mij en met de baby; of ik nog ergens last van heb, ...
Oh, en welke anticonceptie we gingen nemen heeft ze ook gevraagd

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

En wat gaan ze nu doen aan die placentarest?

3 maanden geleden

Reactie op Jasmien1994

En wat gaan ze nu doen aan die placentarest?
Voorlopig niets. Het is maar een heel klein restje (5x7mm) dus het kan zijn dat die nog naar buitenkomt bij bvb de menstruatie. Er staat een opvolgcontrole gepland eind november om te zien of het er dan nog zit.

3 maanden geleden

Ik heb een keizersnede gehad, dus er werd geen inwendig onderzoek gedaan. Had recent nog een uitstrijkje gehad dus dat ook niet. Mijn litteken werd gecontroleerd, de bevalling werd kort besproken en er werd gevraagd hoe het met mij ging.

3 maanden geleden

Keizersnede gehad, vandaag bij gynaecoloog geweest. Inwendig onderzoek gehad om te kijken of de baarmoeder oké was. En m'n litteken bekeken 😊

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Bij mij heeft ze exact dezelfde dingen gevraagd en gedaan :)