21 Reacties
7 dagen geleden
Hier ook! Bijna 6 maanden en voor de moment slaapt ze opnieuw bij mij ipv in haar eigen bedje … wilt continu aan de borst liggen 🙈 al ben ik doodmoe probeer ik toch ervan te genieten want er komt een dag dat het allemaal voorbij is en dat mijn baby’tje geen baby’tje meer zal zijn 🥹
7 dagen geleden
Wanneer geven jullie de laatste voeding? Hier hielp bij allebei de kindjes om een droomvoeding te geven rond 22u of 23u. Sindsdien sliepen die de hele nacht door.
7 dagen geleden
Reactie op Cuddling Mama
Wanneer geven jullie de laatste voeding? Hier hielp bij allebei de kindjes ...
Meestal om 00u dan om 3u en 6u🥲
7 dagen geleden
Hier 5 maanden en ook nog 2 (soms 3) nachtvoedingen.
Een opluchting om te horen dat je toch niet alleen bent.. 😅
7 dagen geleden
Reactie op prien
5 maanden en om 19u-20u gaat hij slapen na laatste fles en dan terug wakker ...
Al geprobeerd om die om 23u een droomvoeding te geven? Meestal drinken die dan op automatische piloot. Maarja sommige drinken gewoon niet, maar is het proberen waard denk ik
7 dagen geleden
In deze tijd wordt er zo gehamerd op dat doorslapen terwijl nachtvoedingen biologisch gezien heel normaal zijn.
Heb je een partner die voor 1 nacht alle nachtvoedingen op zich kan nemen? Jij kan dan een nacht ergens anders slapen, eventueel beneden in de zetel. Zo heb je toch een keer goed geslapen.
7 dagen geleden
Reactie op Sikka
In deze tijd wordt er zo gehamerd op dat doorslapen terwijl nachtvoedingen ...
Aanvullende tip hierop (want hier slaapt ons zoontje ook al maanden zo slecht dus ik weet hoe slopend het is), wij doen elk een "fase" van de nacht. Zoontje krijgt om 19u borstvoeding en gaat slapen, ik geef opnieuw een voeding rond 21 a 22u en ga dan ook slapen. Partner heeft rond middernacht a 1u ook een voeding (flesje), ik neem dan weer over daarna. Zo hebben we elk een blokje van enkele uren geslapen. Ons "wissemuur" is 3u (wat hij voor 3u wakker wordt is voor hem, na 3u is voor mij). Ik moet voor mijn werk ook al om 6u opstaan en hij kan slapen tot 9u.
Ik durf zelf trouwens geen hele nacht skippen omdat ik dan stuwing krijg 😜
7 dagen geleden
Reactie op mriewright
Meestal om 00u dan om 3u en 6u🥲
Ai dat is idd vermoeiend om de 3u... En gewoon een tuutje geven helpt niet? Ik herinner nog bij mijn eerste dat ik die altijd meteen voeding gaf toen die wakker werd tot ik eens gewoon zijn tuutje terug gaf en die gewoon zo weer in slaap viel. Toen dacht ik dit meen je niet haha
MOD
7 dagen geleden
Hier ook zeker 3 nachtvoedingen (de laatste tijd zowat elke 2h). Maar zoals Sikka zegt, dit is echt helemaal normaal, maar je zou beginnen twijfelen met alle mensen die spreken over hun doorslapend kindje en alle slaapcoaches waarvan de cursussen je naar het hoofd gegooid worden… ik ben nu het boek zachte nachten aan het lezen, het geeft heel interessante inzichten over normale slaap bij baby’s ☺️
7 dagen geleden
Hier ook nog 2 nachtvoedingen. Heel soms 3. Hij drinkt wel maar 5 minuutjes en kan hem zo terug in de cosleeper leggen. Maar dit is al een serieuze verbetering als ik het vergelijk met de slaapregressie 😅
Tutje geven helpt soms. Maar meestal rek ik het daar maar max. 15-30 minuten mee en wil hij toch drinken.
6 dagen geleden
Reactie op Veroke90
Hier bijna 5 maanden en krijgt over het algemeen zijn laatste flesje om 21u ...
Klinkt hemels! 😜🙏🏼
2 dagen geleden
Wij hebben aan slaaptraining gedaan. Dit hielp echt enorm voor ons aangezien ons dochtertje doorsliep op 12 weken en dan mee de slaapregressie niet meer. Wij zijn eigenlijk afgestapt van de droomvoeding.. bij sommige kindjes, waaronder die van ons, maakt dat het erger en haal je uw kindje uit zijn diepste slaap… Mijn Fien krijgt om 19 haar laatste fles van 180ml en gaat slapen om 19:30-20u. Slaapt dan door tot 6-6:30u.. als uw kindje snachts toch zou wakker worden voor een voeding mag je max 150ml geven.. wil je die voeding eruit, dan doe je elke dag 30ml eraf tot die wegvalt. Maar, sommige kindjes hebben nog nood aan een nachtvoeding wat biologisch normaal is..
20 uur geleden
Reactie op Damyyyy
Hoeveel uur slaapt je zoontje overdag?
Tgho ik schat een 3x 30minuten in totaal! Dus niet zo erg veel