Lieve mama’s.
voor zij wiens babytjes de 4 maanden slaapregressie ondergaan: hoe ervaren jullie dit? Hoe uit dit zich in het slaapgedrag van jullie baby? Ik vraag het me gewoon af of ons dochtertje nu dit aan het ondergaan is, of het toch iets anders zou zijn… en dat ik misschien te snel denk dat het zo’n slaapregressie is? Hoewel ik er vrij zeker van ben.
Sinds haar 6 weken sliep ze door (22-23u tot 6-7u ‘s morgens). Zondag is ze 4 maanden geworden. En sinds 1,5 week wordt ze ‘s nachts vanaf 1-2u gemakkelijk elke 30-40min wakker. Ze huilt niet gelijk, ze begint te jammeren en onrustig te worden. Ik heb het in het begin even afgewacht om te zien of ze niet droomde of vanzelf terug in slaap zou vallen, maar ze wordt enkel rustig (dan wel gelijk) als ik haar een tutje geef (wat ze overdag nooit gebruikt en tot over 2 weken ‘s nachts ook niet). Dus ze slaapt wel snel weer in, maar wij zijn telkens wakker 🙈 Wat er intussen wel in hakt. Zijn er nog mama’s die dit op deze manier ervaren rond de 4 maanden? Online las ik dat de slaapregressie 2 tot 6 weken kan duren.. Ik hoop geen 6 weken, maar als het zo is, dan is het zo. Ik hoop alleen vurig dat ze nadien weer zal doorslapen en we niet op deze manier vertrokken zijn voor maanden 😅🙏🏼
Het vreemde is dat we momenteel overdag nog niets aan haar merken van sprong 4 ofzo… Tandjes zie ik ook nog niet doorkomen. Ik heb haar al een iets warmere slaapzak aangetrokken met het koudere weer, want haar nekje voelde anders niet zo warm meer aan.
Alle tips zijn welkom! Alvast hartelijk bedankt