21 Reacties

één maand geleden

Hier exact hetzelfde gecombineerd met een goede verkoudheid… geen tips jammer genoeg maar wel (h)erkenning!

één maand geleden

Hier net het zelfde aan de hand. Al 2 weken elke ochtend al klaar wakker tussen 3u30-4u. Is ook wel goed ziek geweest oor- keel infectie + zware verkoudheid. Sinds een 4-tal dagen leggen we hem voortaan in zijn eigen bedje op zijn kamer. En hebben we zijn voedingschema een beetje aangepast. Momenteel lukt het wel bij ons zo.

één maand geleden

Reactie op Fems94

Hier net het zelfde aan de hand. Al 2 weken elke ochtend al klaar wakker tu ...
Hoe ziet jullie voedingschema er dan nu uit?

één maand geleden

Reactie op Jasmien1994

Hoe ziet jullie voedingschema er dan nu uit?
We proberen momenteel om er 4u tussen te laten. Maar lukt wel niet altijd. De dagen dat het moeilijk gaat is het vooral terug wat meer voedingen op vraag geven.

één maand geleden

Ik twijfel of het de slaapregressie is of gewoon een omgekeerd voedingsritme bij ons 🙈 Hier ook al een aantal weken dat ze elke 1,5 à 2h wakker wordt, dan geef ik even borstvoeding en dan slaapt ze weer verder. Nu ben ik sinds maandag weer aan het werk dus staat de wekker weer wat vroeger 😅

één maand geleden

Hier komt ze ook al een paar nachten wakker van de honger terwijl ze overdag nog haar tijd tussenlaat volgens de vroedvrouw kan ik dus starten met groentepap, Spannend !

één maand geleden

Hier hetzelfde verhaal, rond 2u wordt ze wakker en daarna om het half uur terug ongeveer.. overdag is ze duidelijk aan het oefenen met omrollen en inslapen bij dutjes is plots moeilijk. Ze wordt wel pas over 1,5 week 4 maand maar geloof dus dat we al in de regressie zitten, of hoop althans. Hopelijk snel voorbij, maar hier nog geen tips die werken gevonden..

één maand geleden

Hier vooral overdag vechten tegen de slaap. Normaal slaapt ze vanaf 19u ongeveer door maar nu wordt wordt ze ook regelmatig wakker voor haar tutje of begint ze te jammeren. De ene dag drinkt ze goed en de andere dag maar halve flessen. Vermoeiende fase…

één maand geleden

Hier hebben we het ook zitten sinds een aantal dagen precies. Mijn zoontje is nu 15 weken. Héél veel wakker en onrustig tijdens de nacht en heeft telkens weer hulp nodig om in te slapen terwijl hij daarvoor soms een blokje van 5-6u deed. We zullen er door moeten en hopen dat het niet té lang duurt 🤞 Gisteren was het overdag ook de hele dag drama. Vandaag viel dan weer heel goed mee. Het is een fase 😅 Succes allemaal!

één maand geleden

Hier ook alweer 3 zeer onrustige nachten gehad.. het komt in fases bij ons heb ik de indruk. Een week slecht en dan een paar goeie nachten, zoontje wordt zondag 4 maanden. Ik wieg hem soms in slaap, vraag me wel af of dit wel zo goed is 😕 het is wel de snelste manier meestal om hem terug in slaap te krijgen 😬

één maand geleden

Reactie op Veronique9

Hier hetzelfde verhaal, rond 2u wordt ze wakker en daarna om het half uur ...
Bij ons exact hetzelfde

één maand geleden

Reactie op Eline156

Hier ook alweer 3 zeer onrustige nachten gehad.. het komt in fases bij ons ...
Natuurlijk is dat goed. Als je kindje daar nood aan heeft, gewoon doen!

één maand geleden

Hier ging het deze nacht plots beter! Nog steeds nachtvoedingen nodig wel maar niet meer zo goed als elk uur wakker en onrustig. Hoe gaat het intussen bij jullie?

één maand geleden

Hier hetzelfde! En dit al 4 weken zo 😴😴😴

één maand geleden

Reactie op lexa1994

Hier komt ze ook al een paar nachten wakker van de honger terwijl ze overda ...
Ons zoontje lijkt ook niet verzadigd ook al drinkt hij 5 flessen van 180 ml per dag. Hij wordt 's nachts ook nog wakker van de honger ... Is dat dan een teken dat ze beter aan groentepap beginnen?

één maand geleden

Reactie op EDEP

Ons zoontje lijkt ook niet verzadigd ook al drinkt hij 5 flessen van 180 ml ...
Onze dochter was wel verzadigd maar raad van de vroedvrouw als ze begint wakker te worden snachts mag je beginnen met patatjes als ze al 180 ml drinkt (normaal slaapt ze door ) . Ik ben hier dan mee gestart en ze slaapt terug door . Het zijn wel nog maar enkele lepeltjes ze moet nog wennen aan de structuur . Dus ik geef een paar lepels dan 2 lepeltjes water om weg te spoelen + fles 180 ml. Ik kreeg de raad dat het 200 gram samen moet zijn dus als ze 50 gr patatjes eet nog een flesje van 150 ml bijgeven . En zo op en afbouwen tot dit flesje kan wegvallen . Als ze een volledige groentepap eet (= 200 gr ) mag ik ook meteen een volledige fruitpap beginnen geven . Hopelijk ben je iets met de tips :)

één maand geleden

Zijn jullie kindjes ook ´boos´? Hier wel, en soms echt brullen. Ook tijdens zn flesje doet hij ambetant en huilt hij. Ik word er heel onzeker van 🥹

één maand geleden

Reactie op lexa1994

Onze dochter was wel verzadigd maar raad van de vroedvrouw als ze begint wa ...
Oh ja, dank je wel voor de tips. Ons kindje is nog maar 15 weken dus vind het nog vroeg om met groentepap te beginnen maar zal dan binnenkort precies wel nodig zijn. Het is wel altijd een vretzakje geweest. 🙈 Ik merk dat hij nu aan 5 flessen van 180 ml niet genoeg heeft maar wil niet opdrijven want hij weegt ook maar iets meer dan 6 kg. Dank je wel voor de tips. Binnen drie weekjes ga ik dan wel beginnen met de oefenhapjes.

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Zijn jullie kindjes ook ´boos´? Hier wel, en soms echt brullen. Ook tijden ...
Hier ook met momenten heel erg. Dan vind ik echt niets om hem te kalmeren. Geen idee wat er dan scheelt ...

één maand geleden

Reactie op EDEP

Hier ook met momenten heel erg. Dan vind ik echt niets om hem te kalmeren. ...
Bij ons het enige dat helpt op zo’n momenten is gaan wandelen met de buggy (dus niet met de wieg). Ze is wel 20 weken.