Ik had mijn eerste afspraak op 8w2dagen. Mijn volgende afspraak bij de vroedvrouw vind plaats op 11w2 dagen. De afspraak bij de gynaecoloog is pas op 13 weken 4 dagen. Iemand enig idee of de vroedvrouw al een echo maakt? Want dit lijkt mij wel lang wachten voor we opnieuw de baby zouden zien? Of in tussentijd al een nipt test kunnen afnemen?
Ik heb bij de vroedvrouw alle papieren meegekregen ook voor de nipt test en dat kon ik bij mijn huisarts laten doen ( geen idee of elke huisarts dit doet) of in het ziekenhuis vanaf een bepaalde datum. Bij mij is er op elk bezoek een echo gemaakt (zowel vroedvrouw als gyn.)
Ik had mijn eerste echo op 20oktober toen was ik 8w. Mijn 2e op 22 november toen was ik dus 12w 5d. En dan hebben ze na de echo de nipt gedaan. Ben nu nog in afwachting daarvan. Volgende afspraak is 15 december.
Bij ons gelijkaardig als bij jullie. Echo op 8w6d, deze week bij vroedvrouw geweest op 11w2d en pas naar gynae voor volgende echo en nipt op 13w. Onze vroedvrouw doet helaas geen echo's en om t hartje te vinden met doppler was het nog te vroeg. Lang wachten inderdaad! Het zal van vroedvrouw tot vroedvrouw afhangen welk apparatuur zij ter beschikking hebben...
Wij zijn eerste keer naar de gynaecoloog geweest op 6weken, 3 dagen. Volgende afspraak is pas 15/12, meteen ook de nipttest dan. Dan ben ik 12 weken, 3dagen. Ertussen hebben wij geen controles meer gepland en dus is het heel lang wachten. 😬
Dat was bij ons normaal ook zo, we zijn omdat ik redelijk bezorgd ben giste ...
Idem hier. Ik kreeg een bloeding op 6w2d dus meteen op controle, daarna onze 'echte' echo op 7w1d. Op 10w1d kregen we een extra echo omdat het anders zo lang duurde en op 12w1d heb ik de NIPT-test en opnieuw een echo. Bij de vroedvrouw enkel kennismaking gehad op 9w (kon toen ook nog niks horen) en nu pas de volgende keer afspraak op 16w 😊