Hallo allemaal,
Ik ben 4 weken en vermoedelijk 4 dagen zwanger. Maandag een heel goede HCG. Volgende week ga ik nog eens bloed prikken en hopelijk dan ook goede waarden.
Woensdag ben ik naar een andere dokter van mijn huisartsenpraktijk gegaan omdat mijne in verlof was en sinds maandagnacht had ik zo een erge krampen s nachts. Doorheen heel mijn buik en dag overdag van mijn zij tot aan mijn rug. Uiteindelijk te weten gekomen dat het (gewoon) darmpijn is. Alleszins vreselijk pijnlijk.
Je gaat voor een geruststelling en dan krijg je alleen maar te horen hoe je nog in de rode zone zit van gevaar op miskraam en "ik kan niet garanderen dat je morgen geen bloeding krijgt, als het zo is ja dan weet je dat het een miskraam is, punt".
Totaal geen empathie. Ik ben heel de woensdagavond verschrikkelijk overstuur geweest, en heb daar ook zitten huilen toen ze het zei. Alsof we dat niet weten dat die eerste weken cruciaal zijn. Ik zit nog altijd met die opmerkingen in mijn hoofd en moet er nog van huilen. Een verlies is een verlies hoe vroeg dan ook, en als ik echt een bloeding zou krijgen is het voor mij niet gewoon een miskraam PUNT, maar mijn baby die ik kwijt ben.
Alleszins tot vandaag geen bloeding en geen tekenen van miskraam dus ben blij, maar ik wou dit toch van me afschrijven want ik heb mijn zwangerschap nog niet aangekondigd, alleen ik en mijn man weten het, maar het is erg naar deze dingen zo koud en kil te horen te krijgen 😢