11 Reacties
3 dagen geleden
Zou wel direct zeggen. En bij zeggen dat je nog maar zins kort weet
3 dagen geleden
Beste ik heb het ook aangeven bij mijn werkgever en ik ben ontslagen wegems mijn zwangerschap
3 dagen geleden
Reactie op fjona
Hebje dat toen aangetekend gezehd? Want als je dat aangetekend aangeeft mog ...
Jha ik heb Dat toen aangetekend gezegd
3 dagen geleden
Reactie op fjona
Oei dan kan je tocj niet ontslagen worden 🙈 bnje daarmee nr de vakbond gew ...
Ben onderweg naar de vakbond
3 dagen geleden
Mss niet zo populaire mening... ik zou het zeggen. Moest ik iemand aannemen, en die persoon is goed gekwalificeerd dan zou zwangerschap voor mij geen reden zijn om een contract niet te laten doorgaan. Langs de andere kant, als ik erachter kom dat je het met opzet verzwegen hebt dan zou dat voor mij veel zeggen over karakter, dat zou wel een reden zijn om een samenwerking zo snel mogelijk stop te zetten.
3 dagen geleden
Reactie op HarryW
Mss niet zo populaire mening... ik zou het zeggen. Moest ik iemand aannemen ...
Ik sluit me hier wel bij aan.. Een zwangerschap verzwijgen lijkt me geen goede eerste indruk.. En als iemand je daarvoor ontslaat (terwijl dat niet wettelijk is zoals hieronder al aangegeven) dan vraag ik me af of je onder zo iemand wel wil werken
2 dagen geleden
Ik zou het ook zeggen, ben zelf ontslagen op mijn werk toen ik net wist dat ik zwanger was. Dus sinds toen thuis. Ze mogen je wel ontslaan in je zwangerschap ook al heb je dit aangetekend laten weten. Zolang de reden niets met je zwangerschap te maken heeft is de werkgever in zijn recht.( ook al weet je in de meeste gevallen dat dit waarschijnlijk onrechtstreeks met elkaar verbonden is, maar dan moet je het kunnen bewijzen)
Als de werkgever daarom niet wil starten met jou, wil ik er ook niet werken. Heb zelf de laatste 4 jaar lang heel veel meegemaakt met ex werkgever en heb daar veel lessen uit getrokken. Was emotioneel zwaar. Ben heel lang naar de psycholoog moeten gaan om alles te verwerken en een plaats te kunnen geven. Maar dat heeft wel veel inzichten gebracht. Probeer altijd dicht bij jezelf blijven en jij en je gezin komen op de eerste plaats. Dit blijft voor eeuwig, je werk dat blijft niet eeuwig.