Na iets meer dan 13 maanden proberen, had ik donderdagochtend opeens een licht tweede streepje.
Vol ongeloof, enthousiasme en binnen de 10 minuten belde ik de huisarts voor een bloedafname. Nog geen halfuur later zat ik in het labo.
Om middernacht kwam het resultaat binnen: hcg 13. We begonnen beiden meteen te huilen van geluk, knuffelen, lachen.
Toch ben ik ergens nog zo bang. 13 is zo laag, zo pril. Ik was eerst bang omdat deze waarde op 13-14 dpo wel aan de lage kant is. Maar… misschien had ik een late innesteling? Ik las online dat dit tussen de 6-12 dagen na de eisprong kan. Dus als ik eerder aan het einde zat, kan dat misschien wel.
Toevallig was het donderdag mijn laatste test van de 25-30 tests die we deze zomer stiekem in de Action in Frankrijk (waar niemand ons kent) gingen inslaan. Mijn vriend ging er gisteren nog een paar kopen, want - controlefreak die ik ben - ik wil zien of ze mooi oplopen. Iets waar ik nu over twijfel. Ik vond het streepje deze ochtend niet zo veel donkerder. Moet ik me zorgen maken of het tijd geven?
Dinsdag mag ik alvast opnieuw naar de huisarts om te zien of het mooi doorstijgt en voor de tests rond toxoplasmose en dergelijke.
Ook gynaecoloog ligt intussen vast, over 3 weken.
Het is echt veel. Veel emoties, intense emoties. Ik voel nog steeds de pijn en het verdriet van al die maanden waarin het niet lukte, maar ook de ongelooflijke blijdschap en warmte van het feit dat ons eigen kleine mensje begint te groeien in mijn buik. Er is ook twijfel: wanneer vertellen we het aan familie, de vrienden die het dichtst bij ons staan. Dan komen daar nog eens angst en onzekerheid bovenop: mag ik nu wel al zo blij zijn, ben ik me niet te veel aan het hechten aan iets wat nog o-zo kwetsbaar is.
Een tsunami van gevoelens komt over me heen en ik voel me hier even zo alleen in.
Zijn er nog vrouwen die hier last van hebben? 🥺
De zwangerschapstesten bleven bij mij op een heel licht streepje staan, terwijl ik na bloedname bij de dokter op HCG 51 zat. Die zwangerschapstesten zeggen niet super veel, zeker die van de Action niet (heb ook getest met die van de Action).
Wilt enkel zeggen dat het nog super pril is, dus gewoon dinsdag afwachten!
In ieder geval een heel dikke proficiat gewenst!
Hcg verdubbelt normaal om de 48u of om de 72u kan het ook. Op je zwangerschapstest zou je dit dan ook zien dat het streepje om de 2 dagen donkerder word. Alvast voorzichtig proficiat. En probeer te genieten van de zwangerschap. 🌻
Ik snap je helemaal. Hier ook 4 weekjes zwanger na onze miskraam van afgelopen augustus. Zolang de hcg waardes ophoog gaan is er niks aan de hand. Het ene lichaam maakt al sneller hcg aan dan het andere.
Streepje is niet donkerder maar ik deed dan deze ochtend nog de clearblue digital en die is positief. Deze detecteerd vanaf een hcg van 25 en aangezien ik twee dagen geleden 13 had, stijgt dit dus voorlopig wel mooi.
Dinsdag bloedafname…
Ik kan aan niks anders meer denken dan ons kindje. Ik luister voortdurend liedjes die me eraan doen denken. Wauw… het beheerst me nu al 🙈
Dat begrijp ik. Hier weten er ook een deel het al gewoon omdat vorige keer wou ik wachte en toen werd het een miskraam en had ik beetje het gevoel dat ik er alleen voor stond
Op de screenshot van mijn vorige post zie je t duidelijk niet… in mijn post ...
Ik snap het zeker, al die emoties, en je hebt er zelf geen controle over. Ik duim alvast heel erg voor je mee, dat je dinsdag positief nieuws mag krijgen! 🍀🍀🍀 Heb je ondertussen nog een gewone test gedaan?