13 Reacties

één dag geleden

Heb je toxoplasmose al doorgemaakt? Ik niet en volgens die app mag je eigenlijk letterlijk niks 🙈 we hebben vanavond vrienden over de vloer en ik heb raclette schotel besteld, maar al die charcuterie die erop ligt mag ik al niet 😅 en voor hapjes was het ook een zoektocht haha
Haha, ik zit nu in me laatste 3 maanden van zwangerschap. En eet vrij veel fastfood chips en 2 appels per dag.

één dag geleden

Reactie op S first time mom

Heb je toxoplasmose al doorgemaakt? Ik niet en volgens die app mag je eigen ...
Neen nog geen toxoplasmose immuniteit… Ik heb een beetje moeite met de aanpassing aan al die beperkingen 😅

één dag geleden

Reactie op S first time mom

Heb je toxoplasmose al doorgemaakt? Ik niet en volgens die app mag je eigen ...
Ik heb al heel mijn leven dieren en katten. Volgens mijn gynaecoloog is de kans om nu ineens toxoplasmose te hebben super klein. Ik volgde ook eerst ZwangerHap, maar dat houdt toch niemand vol hoe streng dat is. Intussen ben ik er wel achter gekomen dat je perfect charcuterie mag eten uit de supermarkt! Dat wordt altijd eerst goed genoeg verhit. 😁

één dag geleden

Ik begrijp je helemaal! Ik vind de ZwangerHap app ook erg streng. Wij zijn net weekend weg naar Barcelona maar als ik de app volg mag ik hier niets eten… geen jamon, geen inktvis. afkicken van mijn ochtend koffietje is al lastig genoeg. Ik heb eigenlijk al wel alle ziektes zoals toxoplasmose doorgemaakt maar ik vind het toch ook lastig om te beslissen wat ik wel en niet eet. Ik denk dat het vooral ‘met mate’ belangrijk is?

één dag geleden

Dankjewel iedereen voor jullie berichtjes! Het doet wel deugd dat ik er niet als enige zo over denk… Mijn beste vriendin die ook zwanger is had van haar gynaecoloog gehoord dat ze zich nergens iets moest van aantrekken, enkel geen ongepasteuriseerde melk. Er is gewoon zoveel conflicterende info.. Al die vissen die je niet mag eten, terwijl daar ook gewoon superveel belangrijkre voedingsstoffen inzitten 🤔

Reactie op jolienvdsmis

Dankjewel iedereen voor jullie berichtjes! Het doet wel deugd dat ik er nie ...
Klopt, ik kreeg te horen eet wat je lekker vind, maar automatisch laat je paar dingen liggen. Ik drink onwijs veel cola en fastfood enz.

21 uur geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Klopt, ik kreeg te horen eet wat je lekker vind, maar automatisch laat je p ...
Ja we mogen ook niet te streng zijn zeker… Op mijn job zie ik ook zwangere vrouwen die nog drugs gebruiken en je zou schrikken hoeveel gezonde kinderen daar toch ook uit komen. Het plaatst het wel even in perspectief 😊

Reactie op jolienvdsmis

Ja we mogen ook niet te streng zijn zeker… Op mijn job zie ik ook zwangere ...
Klopt. Word tegenwoordig zoveel mogelijk af te raden om te eten.

21 uur geleden

Reactie op jolienvdsmis

Neen nog geen toxoplasmose immuniteit… Ik heb een beetje moeite met de aanp ...
Ik was met mijn eerste zwangerschap van mijn dochter zo bang dat ik 12kg afgevallen ben gedurende de zwangerschap, ik kon geen grote hoeveelheden eten en wat ik at was al vrij beperkt qua variatie... deze keer al iets meer zelfzeker maar toch nog bang, vorige keer durfde ik geen sla eten thuis nu dan weer wel op voorwaarde dat ik hem zelf was en nog zo van die dingen 🙈

19 uur geleden

Eerste zwangerschap lette ik ook enorm op met wat er wel of niet gegeten mag worden. Ik lust geen water dus dat drink ik zwz niet. Dat is hele dag door frisdrank en thee. Nu kort op de vorige zwangerschap opnieuw zwanger en ik merk dat ik wat lakser ben. Heb ik zin in tonijn uit blik met azijn, dan eet ik dat lekker. Mss eerder zin in salami of sumiridesalade dan eet ik dit. Ik drink zelfs redbull (nee niet alle weken). Als je alles met mate doet zal het wel goed komen. Eet of drink alles waar je je goed bij voelt.

19 uur geleden

Och ja, het eetgegeven is een dingetje 😓 hier blijft het zoeken met de misselijkheid. Knettergek word ik wel van het feit dat mijn ouders mij commentaar geven op hetgeen. Ik krijg daar enkel nog water te drinken, als ik dan zeg dat ik hier thuis Fuze Tea of zero-dranken drink dan is dat voor hun een no-go. Vermelden dat we frietjes hadden gehaald of dat ik een snoepje gegeten had tegen de misselijkheid hetzelfde verhaal want “ge moet op uw eten letten kind, denk aan uwe suiker”. Sorry mama, ik ben gewoon blij wanneer ik iets gegeten krijg 😅 al mijn favorietjes zijn volgens Zwangerhap ook verboden; tonijn, sardines, scampi’s, … vlak voor de zwangerschap had ik voor mijn verjaardagsfeest binnenkort bij de traiteur een buffet besteld met oa pasta met gamba’s (🤤), oeps… 😅

Reactie op Thatiana

Eerste zwangerschap lette ik ook enorm op met wat er wel of niet gegeten ma ...
Ik drink normaal veel koffie, veel cola. Maar zins zwangerschap drink ik 1 tas koffie, en veel water, cola.