47 Reacties
vorig jaar
We zijn allebei aangesloten bij solidairs en ik vind dat ze goede voordelen hebben. In de start krijgen we 3 in 1 kinderwagen en dan inderdaad op de zoveel tijd een cadeau zoals loopfietsje, elektrische kindertandenborstel…
Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze
vorig jaar
Zoek online even op mutualiteit vergelijken. Dan kan je aanduiden welke thema's je wilt vergelijken en welke zie je alle voordelen naast mekaar. Hier LM samen met mijn man. Wij krijgen onder andere 360 euro tegoed in de zorgwinkel. Borstvoedingpremie. Loopfiets (of step) wanneer kindje 2 jaar wordt.
vorig jaar
Ik ben 13 weken zwanger moet ik dit melden aan mijn mutualiteit nu al?
vorig jaar
Solidaris ik ben optijd kunnen overschakelen van cm naar solidaris ivm geboorte enzo zijn er veel mooie voordelen
vorig jaar
Alles behalve de CM zou ik zeggen... Ik zit nu in de dikke sh@t als 22-jarige zonder werk en inkomen. Ze willen de bevalling en alles errond niét vergoeden en je krijgt ook geen geboortegeschenken zoals Solidaris deze wél geeft... Hebben onze eigen 1500 euro buggy moeten aankopen ipv gratis gekregen zoals bij Solidaris... CM is af te raden!!!
vorig jaar
Reactie op indy711
Hoe bedoel je ze willen de bevalling en alles errond niet vergoeden?? Zieke ...
Ziekenhuiskosten, ja... Omdat ik eerst ten laste stond bij de papa, maar was dan afgestudeerd in oktober 2023, mei 2024 zwanger geworden en eind juni 2024 werk gevonden dus moest ik mijzelf op eigen naam inschrijven en verzekering aangaan. Kortom, mijn vader had mij nooit een hospitalisatieverzekering aangevraagd en had er dus géén lopen. M.a.w. De CM zegt: Trek je plan ermee. Hospitalisatieverzekering m.b.t. zwangerschap heeft een 9 maanden wachttijd. Ik was al zwanger vóór ik een verzekering aanging op eigen naam, dus ze komen er niét tussen... En nu zit ik sinds augustus zonder werk, wegens het werk het geen leuk idee vond dat ik zwanger was, dus hebben ze mij daar zodanig emotioneel en fysiek uitgeput daar, waardoor ik in het ziekenhuis ben beland voor 5d (wél CM tussen gekomen, wegens geen bevalling) en ik er ben moeten stoppen. Nu heb ik 0 inkomen, 0 uitkering, leefloon niks. Niemand wil helpen, noch ocmw, noch rva, noch vdab, niemand niet en de cm zegt nog steeds: "Trek je plan ermee en succes."
vorig jaar
Reactie op indy711
Hoe bedoel je ze willen de bevalling en alles errond niet vergoeden?? Zieke ...
Dus volgende maand beval ik... No way back en ik kan gewoon al een half jaar niet genieten van deze zwangerschap. Ik zit vol stress. Ik ga nooit die bevalling kunnen financieren. Al helemaal niet door hoe groot de kans is dat het een keizersnede zal worden... En kijk eens hoeveel dat grapje kost... Mijn vader kijkt gewoon schaamteloos de andere kant op en wilt mij ook niet helpen. Mijn mama kan financieel niet helpen. Heeft al geprobeerd mij op haar ziekenkas te zetten, maar ze wilden dat niet doen... En de Buggy + autostoel die we zelf hebben moeten aanschaffen van 1500,- weegt ook echt zwaar t.o.v. bij Solidaris zou je deze gratis óf tegen 50% korting hebben gekregen. Verder geeft CM ook geen enkel geboortegeschenk zoals Solidaris dat wél doet. Naart schijnt voor, tijdens en na bevalling krijg je geschenken tot je kleine een jaar is ofzo bij hun. CM amper 180 euro cheque... Nadat ik in april mijn operatie onderga, ga ik meteen overschakelen naar Solidaris. Cm zien ze mij niet meer terug🙄
vorig jaar
Reactie op LynnVC02
Dus volgende maand beval ik... No way back en ik kan gewoon al een half jaa ...
Die 180 euro is het geboortegeschenk he. Je hebt waarschijnlijk geen hospitalisatieverzekering afgesloten voor je zwangerschap. Je krijgt wel een stukje terugbetaald maar je zal idd een grote som zelf moeten betalen. Ik heb dezelfde fout gemaakt tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had me niet goed geïnformeerd. Les wel geleerd en de tweede keer geen problemen gehad. Ik snap dat je boos en gefrustreerd bent, 't is helaas door eigen toedoen. Dit gebeurd je geen tweede keer, hopelijk kom je er met afbetalingsschijven mss wel uit? En jouw kindje gaat dit nooit moeten meemaken omdat je hem of haar wel goed wegwijs hierin zal maken. Yes you can mama!
vorig jaar
Reactie op LynnVC02
Dus volgende maand beval ik... No way back en ik kan gewoon al een half jaa ...
Dat is natuurlijk wel vervelend. Nu weet wel dat je altijd een afbetalingsplan aan het ziekenhuis kunt aanvragen en je kunt bij opname of juist voor opname ook wel vermelde dat je geen hospitalisatie verzekering hebt. Het ziekenhuis zelf probeerd dan voor jou de goedkoopst mogelijkste oplossing te voorzien
vorig jaar
Die 180 euro is het geboortegeschenk he. Je hebt waarschijnlijk geen hospit ...
Door eigen toedoen? Mijn eigen fout? Excuseer?! Ik stond ten laste van mijn vader. Ik ben er amper 22 jaar jong. Ik heb nog niks opgebouwd. Mijn vader had mij moeten voorzien van een hospitalisatieverzekering toen ik ten laste stond bij mij, maar weet je wat zijn reactie toen was: "Oh, ik wist niet dat jij een hospitalisatieverzekering nodig had toen je TEN LASTE van mij stond? Jammer, ik kom er niet tussen, maar eis wel de kleine elke week op thuis." Hij heeft net niks te eisen. Hij is de persoon die mij in deze situatie heeft geduwd financieel. Ik was ZIJN verantwoordelijkheid toen ik nog ten laste van hem stond. Ik ga ervanuit dan uw eigen vader je als zijn kind beschouwd en ook beschermd tegen medische kosten. Wat was er gebeurd indien ik met de auto naar school reed en ik kwam in een accident terecht? Had blijkbaar NOOIT van mijn leven een hospitalisatieverzekering lopen. Nooit. Mooie vader heb ik 👎 Niet dus. Hij zal de kleine niet zien, nooit niet met deze mentaliteit naar mij toe als bloedeigen dochter. Mij zo in de steek laten.
vorig jaar
Reactie op LynnVC02
Een afbetalingsplan.. leuk op papier, maar hoe gebeurt dat dan in de prakti ...
Heb je al eens contact opgenomen met het ocmw en je situatie uitgelegd? Je kunt u nu wel boos maken op alles en iedereen maar de mensen die hier antwoordde proberen ook enkel je situatie te begrijpen en te helpen. Maar als je zo reageerd ga je waarschijnlijk niet veek reactie meer krijgen. Wij zijn allemaal maar aab het mee denken