Ik zit in de knoop. Ik en me partner zijn al 2 weken aan nadenken. Ik heb zelf geen broers zussen maar wil wel iemand langs me kant meter maken. Me vriend heeft veel broers en neven nichten en daar hebben we 2 peters van uitgezocht. We kiezen bewust voor een 3 de persoon een meter.
Ik heb jaren lang van kleinsafaan tot jaar geleden toen er nog geen kinderwens was altijd belofte gemaakt naar elkaar toe omdat we allemaal enig kind zijn om elkaar meter te maken.
Echter merk ik dat me band met 1 vriendin verminderd is we horen elkaar nog “veel” maar ze woont toch veel verder weg nu. Ze weet dat ik zwanger ben maar ik merk niet voldoende “steun” voorlopig.
Andere vriendin is niet stabiel voorlopig op meerdere vlakken. Haar hoor ik regelmatig maar het gaat voornamelijk meestal over haar ik heb haar ook nog niets vertelt momenteel omdat ze verjaard bijna.
Ik wil niemand afschilderen want het zijn en blijven vriendinnen maar hierdoor twijfel ik of ik dan echt effectief de rol meter wil geven.
Ik dacht misschien iets minder officieel en ze tantes laten maken van de baby en eventueel in klein mee op geboortekaartje zet.
Nu is er een 3 de vriendin die ik eigenlijk nog maar 3/4 jaar ken maar echt heel veel steun aan heb zij weet het ook en geeft me veel tips is zelf mama en hoor ik vaak. Is al paar x langs gekomen om mij tips te geven of iets lekkers klaar te maken dat pregnancy proof is en stuurt elke dag van ‘s morgens tot ‘s avonds. Ook zijn we collega’s ongeveer 2 jaar en we hebben het heel leuk samen.
Het ding is ook me vriend zegt je mag de meter zelf kiezen maar denk er goed over na maar dat is het ding. Hij gaf ook de scenario als me vriendin haar recentere vrviendin als meter vraagt en mij als tante, hoe zou je je voelen? Hij heeft wel een punt maar daardoor zit ik in een groot dilemma en ik of hij geraken er ook echt niet uit.
Ik weet dat me mening niet van jullie moet afhangen maar ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn plaats of als nog mensen in deze situatie hebben gezeten