14 Reacties
13 dagen geleden
Nee je zult het dan wel zien vanaf 6 weken kunnen ze het hartje wel beluisteren of op het scherm zien. Ik ga zelf niet laten beluisteren omdat het effect heeft voor het kind maar ze kunnen het zien op het scherm zelf. Ik ga pas op 12 weken echt luisteren. Ik ga vrijdag naar de echo zo spannend!
13 dagen geleden
Reactie op Suriii
Nee je zult het dan wel zien vanaf 6 weken kunnen ze het hartje wel beluist ...
Oooh veel succes! Doen ze dat standaard dat we zelf niet luisteren? Want als dat effect heeft wil ik dit inderdaad ook niet.
Ik moet ook vrijdag! Zo spannend inderdaad 😀
13 dagen geleden
Bij mijn vorige zwangerschap, mocht ik niet vroeger dan 8 weken gaan voor een echo (zelfs al had ik ervoor 2 miskramen gehad) kloppend hartje was te zien door de buik echo (vaak gaan ze in je hoeha bij de eerste echos) dit was niet nodig. Nu heb ik zelf een afspraak gemaakt voor ook op 8/9 weken. Spannend
13 dagen geleden
Reactie op Xena97
Hoe bedoel je, luisteren naar het hartje heeft effect op het kind?
Het zijn stralen en het kind ervaart dan terug echo gelijk een bonk omdat het nog te klein is is het beste dat je het niet luistert maar enkel via het scherm bekijkt want daar zie je ook via een icoontje of het knippert en dat is het hartje. Sommige dokters raden het af om int begin te luisteren. Het beste is 12 weken echo dat het kind ook meer ontwikkeld is.
13 dagen geleden
Reactie op Ninaaaaaaaa
Oooh veel succes! Doen ze dat standaard dat we zelf niet luisteren? Want al ...
Nee vroedvrouwen die vragen dat soms zelf niet ik ga dat zelf aankaarten dat ik het niet wil dan beluisterd zij ook niet. Ze zien het kloppend hartje op de scherm ook via een icoontje.
13 dagen geleden
Reactie op Suriii
Nee je zult het dan wel zien vanaf 6 weken kunnen ze het hartje wel beluist ...
Sorry als dit een domme vraag is maar welk effect heeft het als je het beluisterd? Snap het niet zo goed?😔
13 dagen geleden
Reactie op GewoonAmel
Sorry als dit een domme vraag is maar welk effect heeft het als je het belu ...
Het geeft echo's naar het kind dat klinkt als bonken dus is gevaarlijk. Sommige dokters raden het daarom af om bij 8 weken het hartje te beluisteren. Ze kunnen het via scherm ook prima zien of het hartje klopt of niet.
13 dagen geleden
Ik lees hier helaas wel wat verkeerde info omtrent "straling" bij echo. Er is geen ioniserende straling. Echo maakt gebruikvan geluidsgolven. Of dit al dan nie schadelijk is niet bewezen. Dus geen nood om mensen schrik aan te jagen aub 🙂
Meeste gynaecologen laten het wel heel kort horen. 3 seconden ofzo...
Als je het niet wil, geen probleem, vraag dat dan. Maar het is dus geen schadelijk "straling"voor je baby, enkel ultrasoon geluiden. Dit gewoon ter info! ;)
13 dagen geleden
Reactie op Ninaaaaaaaa
Oooh veel succes! Doen ze dat standaard dat we zelf niet luisteren? Want al ...
Spreek met je kindje en zeg dat je dan (die dag) echo zal uitvoeren en zeg naar je kindje dat het veilig is. Ook al is niet alles al ontwikkeld, je kind heeft wel al de zintuigen die prikkels opneemt via zenuwstelsel dus je kindje hoort je en voelt je al. Communiceer met je kindje ❤️
11 dagen geleden
Ik dacht 7w2 dagen te zijn, maar net terug en bleek 6w5d te zijn kloppend hartje gehoord!🫶🏻