23 Reacties
10 dagen geleden
Sommige sectoren betalen u uit om thuis te blijven 9 maanden lang. Hoe fijn. Ik werk bij een call center uren zijn van 9u tot 18u. Ik kom met barstende hoofdpijn thuis helemaal uitgeput. Geen kracht meer om iets voor te bereiden of huishouden te doen. Eigenlijk moet de maatschappij moeders echt gunnen dat ze thuis blijven en doorbetaald worden. Mijn sector is ook mentaal heel zwaar waar stress zeker een grote rol speelt. Maar als ik deze aankaart moet ik van hun uit een andere job vinden 0% begrip. Terwijl ik daar al 3 jaar vast zit. Heel erg dat we moeten doorzetten.
10 dagen geleden
Reactie op Suriii
Sommige sectoren betalen u uit om thuis te blijven 9 maanden lang. Hoe fijn ...
Wauw heel hard van je werkgever hoe ze reageren ook… Dat moet zo frustrerend zijn! En inderdaad, ik zou het maar normaal vinden dat je heel je zwangerschap thuis mag zijn. Ik kan met mijn hoofd toch ook niet bij mijn werk blijven, heb andere prio’s nu 😅 Ik ken iemand uit Tsjechië en die mocht ook gewoon tot een jaar na de bevalling thuisblijven om voor haar kind te zorgen en te herstellen. Zo mooi!
10 dagen geleden
Ik snap je boosheid, het is soms echt doorzetten als die kwaaltjes de kop op steken. Maar als je echt te 'mottig' bent om te gaan werken, kun je wel langs je huisarts gaan? Die zal het wel begrijpen.
En weten je collega's het al van je zwangerschap? Ze zullen het anders ook wel begrijpen.
Ik heb voorlopig nog geen misselijkheid maar ben nog maar 5w en 2d dus kan nog komen. Ik heb straks ook nog een late shift tot 22u06, dus ik hoop dat ik me tot dan goed wakker kan houden, want ik word 's avonds snel moe.
10 dagen geleden
Weet je wat mij boos maakt? Dat ik fulltime WIL werken, maar ik overal geweigerd word om überhaupt te mogen beginnen werken! Ik ben boos dat ik zonder inkomen thuis zit, geen recht heb eender welke uitkering. Ik ben amper 22 jaar jong en mijn banksaldo is nu al zwaar in de min aan het gaan is, terwijl ik nog 3 grote rekeningen heb aankomen, die ik no way niet eens meer kan betalen. Dát maakt mij boos! 🙄 Wees blij dat je werk hebt. Ik probeer al mijn hele zwangerschap te zoeken, maar krijg overal hetzelfde antwoord "Neen, sorry. Dat risico gaan wij niet nemen nu je zwanger bent."
10 dagen geleden
Reactie op jolienvdsmis
Wauw heel hard van je werkgever hoe ze reageren ook… Dat moet zo frustreren ...
Oooh was het maar ook zo bij ons. Tegenwoordig moet je een jaar gewerkt hebben bij dezelfde werkgever anders heb je geen recht op ouderschapsverlof. Mijn zus haar bedrijf waar ze werkt was failliet verklaart ze moest ergens anders werken en heeft een jaar niet gehaald was zwanger nu moet ze na 3 maanden werken. Die regeling vind ik ook stom dat je moet opbouwen..daarom kan ik mijn werkgever momenteel niet verlaten maar wil het wel na de rechten die krijg..
10 dagen geleden
Reactie op LynnVC02
Weet je wat mij boos maakt? Dat ik fulltime WIL werken, maar ik overal gewe ...
Dat is ook zoiets tegenwoordig bedrijven zien het als besmetting denk ik. Als je gezond bent en geen risico loopt waarom zou je dan niet kunnen werken. Vind dat zo erg..hopelijk komt er toch iets op je pat
10 dagen geleden
Zet je thuis met een burn-out voila, zij geen begrip dan zou ik naar huisarts gaan en zeggen dat je geen kracht hebt, moe hebt, overal pijn ... Met burn-out kan je weken-maanden thuis zijn. Als zij geen rekening houden met jou waarom zou jij dan zoveel ondergaan om vrede te bewaren ❤️❤️❤️ ga maar morgen na de dokter. En zeg dat je bed niet meer uit kan! Neem maar tijd voor jezelf en voor je kindje zeg maar even naar alles foert en kies voor jezelf en je kindje dat zou ik ook doen ! Dat is zelfliefde en zelfRESPECT 😘
10 dagen geleden
Mijn verantwoordelijke is op de hoogte. Gelukkig heeft zij wel begrip (werk in de thuiszorg). Paar van mijn klanten weten het ookal en houden gelukkig hier ook wel rekening mee. Kon het naar hun ook niet verzwijgen veel naar de wc enz. Voel me echt misserabel en ksnap inderdaad je boosheid. 30 december moet ik naar de geneesheer van het werk en zij bepaald dan wanneer ik thuis mag blijven maar als ik mij zo blijf voelen en tot 6maanden door moet gaan dan gaat dat nog ne hele weg wordzn😂😂
10 dagen geleden
Reactie op sofieve97
Ik snap je boosheid, het is soms echt doorzetten als die kwaaltjes de kop o ...
Mijn collega’s weten het wel en zijn heel lief, maar de coördinatoren weten het nog niet.. Ik ga het hen zeggen eind deze maand na mijn eerste echo. En pff die late shifts zijn moordend hé.. Succes!
10 dagen geleden
Reactie op LynnVC02
Weet je wat mij boos maakt? Dat ik fulltime WIL werken, maar ik overal gewe ...
Ja, dat is dan weer een heel andere situatie. Ik begrijp dat je gestresseerd en kwaad bent. Ik ben ook blij dat ik werk heb, maar daarnaast is het met momenten ook wel lastig. We zitten gewoon in heel verschillende situaties en hebben elk recht op onze gefrustreerde gevoelens. Ik hoop echt dat je toch snel iets vindt! 🍀
10 dagen geleden
Reactie op mommy0
Mijn verantwoordelijke is op de hoogte. Gelukkig heeft zij wel begrip (werk ...
Oh hopelijk mag je dan inderdaad toch wat vroeger thuis zijn.. Als het niet gaat, dan heb je altijd recht op ziekteverlof hé. Gelukkig is dat er nog 😅
10 dagen geleden
Klopt inderdaad dat er in de maatschappij toch echt wel iets fouts zit. We moeten inderdaad maar doorgaan.. gesplitste diensten, soms 8-10 dagen aan een stuk..gemakkelijk 40-45 u per week.. dan nog van reserve zijn, collegas moeten gaan helpen etc. Nu voorlopig gaat dit nog, maar ik vrees dat dit alleen maar zwaarder en zwaarder zal worden. Maar weet je. Je kan maar proberen. Als dit echt te zwaar begint te worden en het lukt niet meer.. tjah dan vrees ik dat ze me toch ook thuis gaan moeten zetten... maar nu kan ik niet klagen. Maar ik snap wel als jij je echt niet goed voelt nu dat je toch wel die kwaadheid ervaart. Voel u niet schuldig over uw baaldag. Zoals je zelf zegt , je bent een mensje aan het maken he, er word veel gevraagd van je lichaam. Als je collegas het al begrijpen waarom jijzelf dan niet 100%?
Maar ik deel je mening dat we toch ergens wel zouden moeten gespaard worden of verlicht worden in de druk.
Hopelijk snel beter meid!
10 dagen geleden
Reactie op Morgannn
Telt de tijd van de zwangerschap niet mee dan? Want dat is al 9 maand.. of ...
Dus haar bedrijf waar ze werkte was failliet toen was ze nog niet zwanger ze heeft gelukkig per direct een nieuwe job kunnen vinden. Daar begon ze en na 2 maanden is ze erachter gekomen dat ze zwanger was ze heeft totaal 5 tot 6 maanden daar gewerkt. Ze had risico zwangerschap moest liggen. Dus is ze op ziekenkas beland. Maar de anciënniteit van vorige werkgever en de nieuwe tellen ze niet mee. Der uit is opnieuw opbouwen. Zo jammer dat de maatschappij het moeilijk maakt voor zulke situaties. Mensen die altijd al hebben gewerkt moeten ze dat tenminste gunnen.
10 dagen geleden
Reactie op Suriii
Dus haar bedrijf waar ze werkte was failliet toen was ze nog niet zwanger z ...
Ja ik ben recent veranderd van werk en werkte er eigenlijk ook nog maar 4 maand, maar de maanden zwangerschap tellen zowizo mee waardoor ik wel mijn ouderschapsverlof krijg. Want ook ik zal eerder moeten stoppen maar contract loopt wel door. Mss dat dit het verschil dan maakt? Is zij dan moeten stoppen bij die laatste nieuwe werkgever?
10 dagen geleden
Reactie op Morgannn
Ja ik ben recent veranderd van werk en werkte er eigenlijk ook nog maar 4 m ...
Als je al 4 maanden hebt gewerkt en dan pas zwanger bent geraakt komt het zeker op neer dat je u ouderschap krijgt. Maar als je ik zeg maar volgende week op ziekenkas belandt dat telt dus niet he je moet gewerkt hebben. Ik had dat aan solidaris gevraagd hoe dat zat en blijkbaar moet je gewerkt hebben voor u werkgever. Dus als je op uw 8ste maand zwangerschap niet meer kan heb je net u 12 maanden gevuld dus geen zorgen. Alleen moet je even kijken of je vast contract hebt of tijdelijk dat ze u niet buiten gooien.
10 dagen geleden
Reactie op Suriii
Als je al 4 maanden hebt gewerkt en dan pas zwanger bent geraakt komt het z ...
Hi Suriii. Dit klopt niet helemaal. Vanaf de 31ste dag ziekte zal de mutualiteit de uitkeringen uitbetalen, dat is correct. Maar het arbeidscontract wordt niet verbroken, je bent nog steeds via een arbeidscontract verbonden met jouw werkgever en dat is waar de anciënniteitsregel van de RVA om gaat. 'In de 15 maanden voor de aanvraag van het ouderschapsverlof, moet je minimaal 12 maanden verbonden zijn met een arbeidscontract bij de huidige werkgever.' Je kan het wel pas aanvragen vanaf die 12 maand bereikt zijn...