12 Reacties
4 dagen geleden
Ik vind die hcg controles sowieso een beetje vreemd…
ik ben op 4 weken zwangerschap 1 keer bij de huisarts geweest om mijn bloed te laten testen waaruit bleek dat alles in orde was.
Ik moest dus niet meer terug komen, dus mijn eerstvolgende onderzoek is gewoon bij de eerste echo op 8 weken. (Nu nog 2 weken wachten dus…)
Enkel als ik bloedverlies zou hebben moest ik nog eens langskomen, anders niet…
Zeggen jullie huisartsen dat jullie de hcg testen een aantal keer moeten uitvoeren voor de eerste echo of willen jullie dit voor jezelf wat zekerder te voelen?
Absoluut geen verwijt, maar ik begin te twijfelen of ik ook nog in tussentijd naar de huisarts moet… 😅
4 dagen geleden
Reactie op PrikkelendeDennenappel522201
ik ben op 4 weken zwa ...
Ik heb exact hetzelfde hoor. Maar 1x geweest om te verifiëren of ik effectief zwanger ben. Ik voelde me ook al een beetje een buitenbeentje op dat vlak 😅 Maar uiteindelijk doe je gewoon waar je je zelf het beste bij voelt he. Er is geen juiste of foute manier. Ik wacht ook op de 8 weken echo, volgende week donderdag. Echt aftellen nu (met toch nog een bang hartje)
4 dagen geleden
Ik heb ook maar 1 bloedname gehad. Zij sprak niet over meerdere en nu nog wachten tem 9/12 voor 1e echo..
4 dagen geleden
Wel in had 2 eerder miskramen.. , bij mijn eerste zwangerschap 4jaar geleden was dat ook eenmalig en dan 8weken later gewoon nr gynaecoloog.. het kan je ook onzeker maken natuurlijk, en steeds dat wachten op resultaten..
4 dagen geleden
Ik heb gemerkt dat de zwangerschappen dat ik mijn hcg laat meten veel ongeruster ben dan toen ik bij de oudste kinderen nooit bloed liet prikken.
De waarden zijn niet alles bepalend, daarmee kan je het best loslaten.
Je bent goed gestart, nu mag je genieten tot de eerste echo
4 dagen geleden
Reactie op jolienvdsmis
Ik heb exact hetzelfde hoor. Maar 1x geweest om te verifiëren of ik effecti ...
Ooh gelukkig, ik ben niet alleen! ❤️😄 ik denk net dat die testen je nog onzekerder maken dan je al bent… dus ik ga ook gewoon tot mijn echo afwachten.
Veel succes met jouw echo! ❤️
4 dagen geleden
Mijn huisarts heeft exact hetzelfde gezegd (België), hcg was 270 op exact 4 weken, hoeveel stond die bij jou?
4 dagen geleden
Reactie op OndernemendeKrokus435319
Mijn huisarts heeft exact hetzelfde gezegd (België), hcg was 270 op exact 4 ...
Hier ook België ☺️
Mijn Hcg was toen zelfs maar 127, maar dat was normaal zei ze, het was zelf nog nét geen 4 weken dus het was allemaal oké.
Wel vorige week nog een zwangerschapstest gedaan van clearblue waarop je het aantal weken kan zien, en die klopte wel dus ik denk wel dat alles gewoon normaal verloopt…
4 dagen geleden
Hier ook België ☺️
Mijn Hcg was toen zelfs maar 127, maar dat was normaal z ...
Leuk om te horen en dat denk ik ook zeker wel maar ik betrap er mijzelf ook op dat ik steeds toch nog die extra bevestiging zoek dus ik begrijp je volledig☺️
Momenteel heel opgeblazen en veel lucht aanwezig🙈
4 dagen geleden
Reactie op OndernemendeKrokus435319
Leuk om te horen en dat denk ik ook zeker wel maar ik betrap er mijzelf ook ...
Vervelende symptomen, maar zolang het daar bij blijft valt het nog wel mee moet je maar denken. 😉
Ikzelf heb precies om de paar dagen andere symptomen. Eerst twee dagen misselijk, dan pijnlijke borsten, daarna weer bijna een week helemaal niks, en nu heel moe en vaak een hongergevoel (dat heb ik normaal bijna nooit)
Maar eigenlijk valt het al bij al écht wel 100% mee als ik sommige verhalen hoor van mensen die niet kunnen gaan werken door de misselijkheid enzo….