9 Reacties
8 dagen geleden
Oh amai, Heftig verhaal.. eerlijk, hoe ik dit verhaal lees lijkt me dit inderdaad absoluut geen gezonde relatie en lijkt me dit niet goed voor het kindje. Ik vind het heel goed dat je hem een kans wil geven voor co ouderschap te doen (hopelijk wel wanneer hij bewijst nog steeds clean te zijn van de drugs..) maar ik zou zeker niet terug gaan naar hem voor het kindje... soms is het negatiever als ze het proberen voor het kind dan dat ze gewoon elk hun eigen weg gaan. Als hij inderdaad veranderd kan je het mss een kans geven maar weet dat dit niet in een maand zal gebeuren... zorg dat hij het een hele lange tijd bewijst voordat je het weer probeert. Zet jezelf en je wondertje nu maar op plaats 1 !!
8 dagen geleden
Reactie op Morgannn
Oh amai, Heftig verhaal.. eerlijk, hoe ik dit verhaal lees lijkt me dit ind ...
Dank je wel, ik waardeer dit enorm! Dit is volgens mij zelfs het meest rustige moment van de dag… voor ik wist dat ik zwanger was heb ik als feestbeest ook nog gedronken, maar zodra ik het wist ben ik helemaal gestopt. Hij vertelde me dan na het bekend maken dat hij nog 1x naar zijn dealer wou… als ik een drugtest wou moest ik hem maar zelf betalen voor hem. Eerlijk gezegd hoeft het voor mij niet want positief of negatief ik heb alleen maar een slecht gevoel gehad sinds hij het weet en dat is genoeg om mijn prioriteiten op te stellen. Dus hartelijk bedankt dit was juist wat ik nodig had!
8 dagen geleden
Reactie op Woopsie
Dank je wel, ik waardeer dit enorm! Dit is volgens mij zelfs het meest rust ...
Als hij dat er niet voor over heeft is hij de 2e kans zeker niet waard !! Das heel graag gedaan! Vind het heel sterk van jou dat je voet bij stuk houdt, en ook dat je dit verhaal durft te delen! Blij dat je hierdoor een rustig moment hebt ! Wees niet hard voor jezelf , ik heb ook gedronken voor ik het wist. Ik denk dat heel veel mensen dit wel zullen gedaan hebben. Het is maar hoe je reageert eenmaal je het weet. En jij reageert meer dan goed, integenstelling tot je expartner. Je zult een hele goeie mama zijn!! 😊
8 dagen geleden
Wat een erg verhaal schrok hier even van. Maar gelijk dat woopsie zegt als hij dit niet wil een drugstest afleggen is hij jou helemaal niet waar en zeker jullie kindje niet. Als je zelf ookal aan geeft dat je jou niet veilig voelt bij hem zou ik eerlijk niet terug in relatie gaan ook omdat hij geen moeite doet voor jou en het kindje. Het gaat niet alleen om jouw welzijn maar ook om de veiligheid van jou en de baby, denk in de eerste plaats daar aan van zijn jullie wel veilig. Stel jullie veiligheid op de eerste plaats want dat is nu op dit moment belangrijk en dat rust hebt want stress en zo is niet goed in jouw toestand niet voor jou en niet voor de baby
8 dagen geleden
Mooi hoe je hier zo open bent over je verhaal wat waarschijnlijk niet evident is om toe te vertrouwen! Ik heb je verhaal een beetje gelezen met twee brillen: enerzijds als ook aanstaande mama, anderzijds als psycholoog voor mensen met een drugverslaving.
Als aanstaande mama wil ik zeggen dat je me zo sterk en moedig lijkt, hoe je zonder twijfel vol voor je kindje gaat terwijl je in zo’n lastige situatie zit. En dat je de keuze maakte om het uit te maken zegt eigenlijk al genoeg, dus verstandig dat je daar niet op terugkomt.
Als psycholoog krijg ik bij het lezen van je verhaal de indruk dat je ex nog niet klaar is om afstand te nemen van zijn drugs. De ‘nog 1x naar zijn dealer gaan’ kan klinken als afscheid nemen, maar is vaker een excuus omdat ze nog geen afscheid kunnen nemen. Begrijp me niet verkeerd: door mijn job weet ik wat voor een verschrikkelijk monster een verslaving kan zijn, waar je heel moeilijk alleen vanaf geraakt. Maar jij moet nu denken aan het geluk van jezelf en je kindje, en ik heb nog nooit gemerkt dat drugs kon meebouwen aan geluk, integendeel. Ik vind het heel mooi dat je hem wil betrekken, en moedig dat ook aan. Maar je bent ook in een positie dat je eisen mag stellen: als hij tijd alleen wil met het kindje moet hij kunnen tonen dat hij clean is. Wil hij niet betalen voor urinetesten, dan zal het niets zijn. Hij mag wel even in een positie geplaatst worden waarin hij knopen moet doorhakken, anders vrees ik dat er nog lange tijd niets zal veranderen…
Sorry voor mijn lange tekst. Het is ook maar mijn idee, jij kent hem natuurlijk het beste, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt. En welkom bij ons juliclubje 🤗
8 dagen geleden
Heftig verhaal dit maar ken ook zo iemand. Wat ik nu persoonlijk zou doen is gewoon effe denken aan jezelf en je kindje. Je kunt hem mee nemen naar de echo's als je dat wilt maar is zeker niet verplicht. Sommige verslaafde kunnen inderdaad stoppen eens ze hun kind zien maar dat zijn echt uitzonderingen. Je kunt zeggen dat je het momenteel even zo wilt laten lijk het nu is omdat je niet extra stress wilt veroorzaken. Het is nu aan hem om zich de komende maanden te bewijzen of hij zijn woorden waar kan maken. Als je merkt dat hij dit doet kun je later als nog bepalen wat je doet maar nu terug gaan gaat je enkel meer stress bezorgen
8 dagen geleden
Reactie op Alicia0407
Wat een erg verhaal schrok hier even van. Maar gelijk dat woopsie zegt als ...
Bedankt! Dit is echt zo fijn om begrepen te worden! Hij zegt nu regelmatig dat ik niet “zo” moet doen, voelde me er steeds slechter en onzekerder door. Begon me er zelfs een egoist door te voelen omdat ik de baby en mezelf op de eerste plek zet.
7 dagen geleden
Reactie op jolienvdsmis
Mooi hoe je hier zo open bent over je verhaal wat waarschijnlijk niet evide ...
Oh enorm bedankt! Ik sta helemaal open om beide visies te ontvangen! Dank je wel, het is alsof de switch meteen gemaakt was. Het is misschien wel als een wake up call geweest. Dat hij niet klaar is om dit los te laten is me eerder ook al opgevallen. Vandaar dat ik er ook geen macht aan wil geven. Zoals je zegt moet ik nu denken aan het geluk van mijn kindje en mij! Hopelijk ziet hij dat ook eens in. Uiteraard wil ik hem betrekken, graag zelfs! Maar er zijn grenzen die gerespecteerd moeten worden en niets is het waard om de gezondheid van ons kindje op het spel te zetten, zelfs niet de vader ervan. Bedankt voor je verzekerende berichtje! Het was fijn om eens beide visies te horen van een andere persoon. Dan ben ik toch niet zo hormonaal gek als ik dacht😅 het juliclubje heeft me al veel goeds gedaan, wat een prachtige community!😊
7 dagen geleden
Reactie op mommy0
Heftig verhaal dit maar ken ook zo iemand. Wat ik nu persoonlijk zou doen i ...
Bedankt!! Heftig is het wel ja, maar dat lukt allemaal op een dag wel! Dat ben ik ook van plan, zou hem graag bij de echo’s hebben, misschien dat dan zijn wake up momentje ook komt. Bedankt voor je begrip zo denk ik er ook over. Maar als ik tot voor dit bericht enkel met hem erover heb kunnen praten val je al snel zelf mee in de eindeloze put van zorgen en stress. Ben zo blij dat ik hier zoveel steun kan vinden! Alle liefde, zorg en steun die wij mama’s nodig hebben. We zullen zien hoe het in de toekomst gaat maar tot dan gaan mijn kindje en ik voor op alles.