14 Reacties

vorig jaar

Geen idee eigenlijk, hangt ook van de werkgever af denk ik. Wij hebben via onze werkgever geen recht op borstvoedingsverlof jammer genoeg

vorig jaar

Ikzelf heb recht op maar 2weken borstvoedingsverlof. Dat valt inderdaad te zien van je werk zelf en hoe zij de regels daarrond opgemaakt hebben

vorig jaar

Ik heb wel betaald borstvoedingsverlof. Enkel mijn werkgever betaald dit niet maar mijn mutualiteit. Maar het hangt idd af van je werk.

vorig jaar

Ik werk in de zorg en heb recht op 5m BV verlof. Mutualiteit betaalt 60% van mijn brutoloon uit gedurende deze tijd. + enkel de verpleegkundigen hebben hier recht op. Overig personeel heeft maar recht op 15w zwangerschapsverlof. Maar kan indd schelen van werkgever tot werkgever 😒

vorig jaar

Weet iemand waar je dit juist kan vinden over borstvoedingsverlof? Als ik het gewoon op google opzoek staat dat er enkel kolfpauzes zijn…

vorig jaar

Reactie op indy711

Weet iemand waar je dit juist kan vinden over borstvoedingsverlof? Als ik h ...
Je moet zwz eerst eens bij je werkgever nahoren of je recht hebt hierop want bepaalde werkgevers hebben dat afgelast en dan krijg je dit dus niet

vorig jaar

Reactie op indy711

Bij je werkgever of regelement?

vorig jaar

Reactie op Thatiana

Bij je werkgever of regelement?
Ja ik werk bij Zorgbedrijf en is allemaal zo’n gedoe om iets te willen te weten komen. Dan moet ik naar de die mailen, en die moet da dan doormailen naar iemand anders enzovoort terwijl ik het veel makkelijker zou vinden om gewoon rechtstreeks te kunnen horen, maar gaat daar niet altijd even gemakkelijk

11 maanden geleden

Effe voor de mama's die door hun werk geen borstvoedingsverlof hebben. Je hebt wel recht op borstvoedingspauze. Als je tussen de 4 en 7,5 werkt heb je recht op 30min en als je 8u werkt heb je recht op 2x30 min die je mits samenspreking ook aan 1 stuk kunt opnemen

11 maanden geleden

Anders moet je eens naar vakbond bellen aan de hand van je paritair comite in je sector zullen die dat wel weten.

11 maanden geleden

Reactie op indy711

Dat is normaal enkel als je een risicoberoep uitoefent Tenzij je werkgever natuurlijk apart nog iets van borstvoedingsverlof aanbiedt. https://www.parentia.be/nl/gezinsadministratie/ik-geef-borstvoeding-heb-ik-recht-op-extra-verlof

11 maanden geleden

Reactie op Lindseyg

Dat is normaal enkel als je een risicoberoep uitoefent Tenzij je werkgever ...
Danku! Ga het eens bekijken!

11 maanden geleden

Niet iedere werkgever staat dit toe, ik mag dit bijvoorbeeld niet nemen. Schijnt dat het enkel toegelaten is als je voor de staat werkt.

11 maanden geleden

Ik heb 3 maanden betaald borstvoedingsverlof maar word niett betaald door mijn werkgever maar door mijn mutualiteit. Je zou je best eens moeten informeren bij jouw vakbond ivm de regels die jouw werkplek heeft & ook eens bij jouw mutualiteit of ze dit ondersteunen en jouw betalen