21 Reacties
één maand geleden
Reactie op cabo93
Maar wat stellen ze dan voor? Een baby met overgewicht lijkt me eerlijk gez ...
Niets voorlopig, ik ben van gedacht eens ze beginnen kruipen/lopen is het er zo af. Maar de pediater wijst mij er altijd op zware baby, hij komt te veel bij per dag, mensen die reageren : what is die nog maar 10 weken en al 7 kilo?! 🙄
Ik zou ze liefst allemaal een draai geven 😅
🥴
één maand geleden
Reactie op meliah
Mijn dochter is 62cm 7kg en 13 weken.
Zeggen ze bij jou er iets op ? 😩
één maand geleden
Reactie op LiezeD94
Ze zeggen toch dat bv kindjes snel bijkomen in het begin maar eens ze meer ...
Ja is inderdaad moeilijk soms, dat is echt heel verschillend, meestal komt hij om de 2 uur maar drinkt dan maar een paar minuutjes, in de ochtend en avond drinkt hij langer +- 20 min tot soms een uur wat sabbelen 🫣
één maand geleden
Reactie op ikweethetniet
Ja is inderdaad moeilijk soms, dat is echt heel verschillend, meestal komt ...
Dat lijkt me heel normaal. Ons zoontje doet ongeveer hetzelfde en is dan weer een lange smalle 😅 ... iemand moet natuurlijk boven en onder het gemiddelde zitten om een gemiddelde te krijgen
één maand geleden
Reactie op ikweethetniet
Ja is inderdaad moeilijk soms, dat is echt heel verschillend, meestal komt ...
Hier drinkt ze om de 3 uur maar telkens maar 1 kant en ongeveer 5 minuten en krijg ik dan de opmerking dat ze langer moet drinken.. 🤷🏼♀️ als ik ze blijf aanbieden drinkt ze soms wel verder maar dan geeft ze een hele klets weer terug dus ben ik van het principe als ze stopt en niet direct verder wilt drinken zal ze zich we laten horen als ze terug honger heeft..
In het begin kwam ze heel vlot bij, nu is ze 16 weken en beweeglijker en komt ze iets minder snel bij..
Er zal altijd wel iets zijn waar ze commentaar op kunnen hebben.. 🤦🏼♀️
één maand geleden
Reactie op LiezeD94
Hier drinkt ze om de 3 uur maar telkens maar 1 kant en ongeveer 5 minuten e ...
Ik vind het zelf zo een mooi momenten 💙 ja hier ook 1 kant en dan de andere kant voor te sabbelen 😅 ik ben al blij dat er zoveel positieve reacties hier opkomen dat doet de twijfels wat weggaan 😊
één maand geleden
Waar bemoeien mensen zich toch mee laat je niet van de wijs brengen. Bij mijn eerste kindje heeft de vroedvrouw een "grappige" opmerking gemaakt dat er geen melk uit mijn borsten kwam maar slagroom omdat hij zo snel en veel bijkwam. Het was echt een chubby michelinmanneke wat er nog eens kei schattig uit zag. Onze zoon is inmiddels 3 jaar en toen hij begon met kruipen en erna lopen is hij helemaal weer "slank" en in proportie verhouding qua lengte en gewicht. Je doet dat kei goed volledig op borstvoeding. Het blijft moeilijk commentaar naast je neer te leggen. Ik weet deze opmerking van 3 jaar geleden ook nog exact. Veel liefs en maak je niet te druk!!
één maand geleden
Reactie op kathhhhhhh
Waar bemoeien mensen zich toch mee laat je niet van de wijs brengen. Bij mi ...
Pfieuw wat een opmerking 😱
Ik zou deze ook niet snel vergeten.. ja heel moeilijk 😣
Zo jammer allemaal eigenlijk
één maand geleden
Ik heb ook een zware baby en ik ben er fier op 😉 Ik heb hard gewerkt om de borstvoeding op gang te krijgen en ben blij dat onze dochter zoveel bijkomt Onze andere dochter was rond 3 maanden ook heel zwaar Ondertussen is ze 6 jaar Ze is groot voor haar leeftijd maar heeft een slank figuur Komt allemaal vanzelf goed We zijn goed bezig 😀
MOD
één maand geleden
Hey! Je mag niet vergeten dat je kindje meer dan 4kg woog bij de geboorte dus overgewicht vind ik dat zeker niet.
Ik zou me er niet teveel van aantrekken eerlijk gezegt..eens ze gaan kruipen enzo zal dat wel verbeteren hoor en trouwens vind het juist schattig zo'n babytje 🥰
één maand geleden
Reactie op Rnnuo
Hey! Je mag niet vergeten dat je kindje meer dan 4kg woog bij de geboorte d ...
Inderdaad 😊
Zo lang ze maar gezond zijn 💙
Volgende keer zeg ik het hen gewoon 🫣
23 dagen geleden
Reactie op LiezeD94
Hier drinkt ze om de 3 uur maar telkens maar 1 kant en ongeveer 5 minuten e ...
Dat ‘dipje’ in gewicht bijkomen zag ik ook terug bij mijn zoontje die geen BV meer krijgt. Dat ligt zeker niet aan jou, dat kan gewoon gebeuren. Soms drinken ze wat meer of minder, groeien ze wat meer of minder… Heb al geleerd om het me niet meer aan te trekken. Zo’n baby kan je niet pushen om x aantal momenten of milliliters te drinken.
21 dagen geleden
Ach ik kreeg gisteren ook de commentaar dat hij te snel groeit in lengte..
hij is in een maand 3,5 cm gegroeid 🤨
Welke invloed heb ik hier in godsnaam op 😅
21 dagen geleden
Reactie op babyvdb2023
Ach ik kreeg gisteren ook de commentaar dat hij te snel groeit in lengte.. ...
🤣 je kan misschien een te kleine pyjama aandoen dat hij wat samengeduwd wordt..
Dat zijn echt zo van die commentaren die ze beter voor hun houden.. Er valt inderdaad niks aan te veranderen en elk kind groeit toch op zijn eigen tempo, constant dat vergelijken met “de norm” is nergens goed voor! Zolang ze gezond en gelukkig zijn dat is het belangrijkste ♥️
21 dagen geleden
Reactie op babyvdb2023
Ach ik kreeg gisteren ook de commentaar dat hij te snel groeit in lengte.. ...
Wat een opmerking, hoe in godsnaam kunde het bedenken😅🥴 wel erg he dat het zo al volgens de ‘boekjes’ moet 😑