4 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb bijna niks gebruikt uit mijn ziekenhuis tas. Voor de bevalling heb je eigenlijk niks nodig behalve comfortabele niet te warme kleren. Een lange wijde tshirt of een short met een fijne bh ofzo. Die kleren gaan tijdens de arbeid een paar keer aan en uit en soms krijg je een ziekenhuishemd als het medisch wordt. Comfort is het belangrijkste. Verder kan je wat snacks meenemen, vooral voor je partner. Ik was de hele tijd misselijk, en wilde ook alleen water en dat is aanwezig. In het ziekenhuis was er ook aquarius en cola beschikbaar. Een kam had ik mee om acupressuur te doen aan mijn handen dat heeft me goed door de eerste weeën geholpen. De baby wordt pas aangekleed als je terug op de kamer bent en zelfs dan zijn er daar pampers en inbakerdoeken dus desnoods gebeurt het aankleden van baby pas als iemand spullen is gaan halen thuis. Van de verblijftas heb ik ook niet veel gebruikt. Wel handdoeken, toiletgerief en comfortabele kledij. Een nachtkleed is fijn de eerste paar dagen omdat dit niet spant of drukt op pijnlijke delen. Ondergoed heb je bijna niet nodig, er zijn netbroekjes en je tepels zijn gevoelig dus liever geen bh. Slippers zijn handig. En dan wel heel wat babykleertjes in de juiste maat, maar dat weet je pas na de bevalling en daar zal iemand toch extra om moeten gaan tenzij je alle maten mee wil nemen van thuis haha. Wel belangrijk: notitieblok, je krijgt veel tips, kineoefeningen, info over jou en je kindje op medisch vlak. Je bent te moe om dat allemaal te onthouden dus zorg dat je het op kan schrijven. Oplader met hele lange draad is ook handig voor je gsm in het ziekenhuisbed.

MOD

3 maanden geleden

Ik ben bevallen en naar huis gegaan. Maar had enorm veel. Wat ik mee had: -handdoeken -wasproducten -kleed om in te bevallen -oplader/gsm -druivensuiker/A drankje -kleren appart ook voor de baby -kleren voor mij. Anders op onze website van 24baby vind je ook een makkelijk lijstje. In elk geval dikke proficiat met de zwangerschap!

3 maanden geleden

Ik was handdoeken vergeten. Altijd nen handige. - kleertjes voor u en kindje 2 verschillende maten 50-56 - handdoeken - zwangerschaps of borstvoedingskussen - toilet gerief. -gemakkelijke kleding om te voeden - gemakkelijk ondergoed om aan te doen: voor die grote inlegkruisjes / hoe ik ze noem. De volwassen pampers. - dikke kousen ev voor koude voeten. - laptop of tablet of andere dingen om u bezig te houden. - tetradoeken - een snack en of drinken voor tijden en na de arbijt / bevalling. - oplader telefoon eventueel - borstvoeding topjes/kledei (als je borstvoeding gaat geven) - gerief voor u partner Wees ook zeker niet verlegen om te zeggen als je geen bezoek wilt dat je ook geen bezoek laat komen. Ik ben blij dat ik geen bezoek heb laten komen enkel mijn vriend en dochter. Alsook bezoek pas de dag na dat ik thuis ben gekomen.

3 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Ik ben bevallen en naar huis gegaan. Maar had enorm veel. Wat ik mee had: ...
Druivensuiker en Aquarius was mijn life saver! 😂 Ik mocht niks eten maar ik was al 34u aan het bevallen dus ik was zooo slap die laatste uren