20 Reacties

5 dagen geleden

Ons dochtertje is 19 weken en slaapt niet zelfstandig en indd nie langer dan 30-40min en blijft echt wel lang wakker 🥴 Ik ga meevolgen en de tips meenemen 🥲

5 dagen geleden

Hier ook een baby van 18w. Ben hem op 8w boven beginnen leggen voor zijn dutjes, deze gingen toen super. Rond 12w helemaal om zeep, was een ramp, kon hem niet wegleggen. Nu is het sinds een 2tal weken terug beter maar het zijn ook slaapjes van 30-45min.. ik probeer ze te verlengen door zijn tut te geven of mijn hand op hem te leggen etc… maar 9/10 lukt dit niet en haal ik hem maar gewoon uit bed. Ik ga ook wel 1x per dag wandelen en dan dut hij soms nog verder als we al thuiskomen en zijn het dutjes van soms 1-1:30u 🤷🏼‍♀️ maar ik heb de indruk dat veel babytjes rond deze periode maar dutjes doen van 30-45min.

4 dagen geleden

Hier zijn de dutjes ook een ramp. Zelfstandig inslapen in zijn bedje is nog niet gelukt. Ik moet hem telkens wiegen en dan slapend wegleggen. Snachts lukt dat, overdag niet waardoor hij alle dutjes op mij doet. Ik geraak met moeite aan 3 dutjes van zo'n 30 tot maximaal 45 minuten. Gisteren heeft hij 3 dutjes van 30 minuten gedaan wat mij veel te weinig lijkt voor een baby van 18 weken? Ik hoop gewoon dat dit een fase is, ookal duurt het al 6 weken 😕

4 dagen geleden

Reactie op Mona Lisa

Hier zijn de dutjes ook een ramp. Zelfstandig inslapen in zijn bedje is nog ...
Bij ons is het ook zo dat dit snachts wel lukt. Vind het gewoon zo zielig om hem moe te zien, wetende dat als ik hem gewoon op mij laat slapen, we makkelijk aan een dutje van 2u geraken...

4 dagen geleden

Reactie op sujojo

Bij ons is het ook zo dat dit snachts wel lukt. Vind het gewoon zo zielig o ...
Ik snap je helemaal, ik vind het ook een moeilijke afweging. Laten liggen en een uitgerust kindje hebben of oefenen met wegleggen met een oververmoeid kindje als gevolg... Binnenkort moet hij naar de kinderopvang, dan vraag ik me af wat ze daar doen met zo'n kindjes. Daar kunnen ze niet zoveel tijd in elk kindje steken denk ik dan

4 dagen geleden

Reactie op Mona Lisa

Ik snap je helemaal, ik vind het ook een moeilijke afweging. Laten liggen e ...
Vandaag is de 1ste volledige dat hij naar de crèche is. Ik heb zonet eens gebeld en de begeleidster vertelde me dat hij met zijn 2de dutje vanzelf inslaap is gevallen.. zonder troosten of gehuil. Dat gebeurt thuis nooit. Dus ben ook benieuwd hoe dat verder blijft lopen. Succes!

4 dagen geleden

Reactie op sujojo

Vandaag is de 1ste volledige dat hij naar de crèche is. Ik heb zonet eens g ...
Oh zo goed! En fijn om dit te lezen, dat geeft me wat hoop, misschien helpt de andere omgeving en de vele prikkels wel om goed in te slapen. Hopelijk blijft het goed gaan, ik duim voor jullie!

MOD

4 dagen geleden

Milla is 17 weken en slaapt meestal in de ochtend een uurtje en in de namiddag toch wel een uur of 2,3. In de namiddag slaapt ze in haar kamer waar het donker is en in de ochtend bij mij beneden in het park.

4 dagen geleden

Reactie op Rnnuo

Milla is 17 weken en slaapt meestal in de ochtend een uurtje en in de namid ...
Amai dat is echt super!

4 dagen geleden

Hier 18 weken, alle dutjes lukken zelfstandig in zijn eigen kamer. Drie dutjes per dag, altijd 45min 🫣 het dutje op de middag probeer ik soms te verlengen… dat lukt af en toe, maar meestal niet 😅

4 dagen geleden

Hier bijna 20 weken weken Dutjes zijn nog steeds max 30min. Heel uitzonderlijk 45min 🤣 En afhankelijk wat we doen (wandelen, thuis blijven) komt hij soms aan 4 dutjes maar als ik veel ga gaan wandelen zijn dat er soms 6 ook. In zijn flesjes zit er een volledig structuur maar die slaapjes wil maar niet lukken. Hij is meestal wel vrolijk en slaapt s nachts goed door. Daar trek ik me aan op.

3 dagen geleden

Mijn zoontje is 20 weken. Hij doet 3-4 dutjes per dag. Geen enkele zelfstandig. En dat verschilt soms maar 30min soms 2u. Het boek zachte nachten is een aanrader.

2 dagen geleden

Zoontje 16 weken,dutjes altijd zelfstandig (heel soms een uitzondering bv door ziek zijn) Doet nu 3 dutjes per dag. Voormiddag 1uurtje Smiddags 2 a 3 uur Na de middag een klein dutje van 30 min.

2 dagen geleden

Reactie op sil93

Zoontje 16 weken,dutjes altijd zelfstandig (heel soms een uitzondering bv d ...
De droom!

2 dagen geleden

Reactie op sujojo

De droom!
Idd mij hoor je niet klagen, begrijp de andere zeer goed.

2 dagen geleden

Zoontje van 20w dut 3x: 1ste dut in bed, max 30min (waarvoor ik eerst 30min moet sussen en wiegen, wakker wegleggen lukt niet), 2de dut op mij zodat hij eens tot 2 uur lang kan dutten en 3de dut op wandel of in de armen ... Soms is ook een 4de dut nodig. Wakker wegleggen pakt alleszins écht niet bij ons zoontje. Hij is heel alert en valt echt niet zelf in slaap. Hopen dat het vanzelf verandert? Ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan in de crèche ...

2 dagen geleden

Reactie op sil93

Zoontje 16 weken,dutjes altijd zelfstandig (heel soms een uitzondering bv d ...
Wauw, jaloers! Hier sinds enkele weken echt niet leuk, sprong 4 vermoed ik 🙄😥

2 dagen geleden

Reactie op Valochie

Wauw, jaloers! Hier sinds enkele weken echt niet leuk, sprong 4 vermoed ik ...
Het komt ook wel, bij de andere kindjes ook niet zo makkelijk gegaan.

2 dagen geleden

Reactie op LDR1987

Zoontje van 20w dut 3x: 1ste dut in bed, max 30min (waarvoor ik eerst 30min ...
Blijven oefenen in eigen bedje, doen we hier ook, maar is zo energievretend. Ik krijg veel fototjes van de crèche dat hij ligt te slapen, soms in de relax, soms in het bedje. Wanneer we aankomen ligt hij vaak zelfstandig te slapen... dus veel beter als thuis. Ik hoop door door te zetten dat hij dit hier ook leert.

2 dagen geleden

Reactie op sujojo

Blijven oefenen in eigen bedje, doen we hier ook, maar is zo energievretend ...
Ja, maar ook vooral energievretend voor mijn zoontje die de slaap echt kan gebruiken. 's Nachts is hij ook geen goede slaper