12 Reacties

één maand geleden

Wij volgen alle tips van slaapcoach Nathalie Schittekatte van Snuggles & Dreams. Haar boek Slaap baby slaap is echt een aanrader. We zijn op 6 weken gestart met dutjes in eigen bed en leren zelfstandig in slaap vallen. Ze is nu 12 weken en valt bijna altijd zelf in slaap. We doen haar slaapzak aan, nemen haar even in onze armen om te troosten als ze weent en helemaal tot rust te komen. Daarna leggen we haar slaperig maar wel nog wakker in haar bedje.

één maand geleden

Reactie op Tine_K

Wij volgen alle tips van slaapcoach Nathalie Schittekatte van Snuggles & ...
Ohhh zalig! Ga de boek ook bestellen dan. Legt ze daar effectief uit hoe en war je precies moet doen

één maand geleden

Hier heeft onze vroedvrouw ons net aangeraden om te beginnen met slaaptraining in eigen bedje (op eigen kamer). Dré is vandaag 10 weken en hij sliep voordien gewoon beneden in het park of op de zetel. Vanaf vandaag gaan we proberen elk dutje overdag in zijn eigen bed te doen boven. Momenteel doet hij zijn eerste dutje 😴🤞🏼 Ben twee keer gaan troosten, zonder hem op te nemen! Babbelen tegen hem, over zijn hoofdje strelen,… Enkel als hij echt overstuur is zou ik dit mogen doen. Nu minstens 3 dagen volhouden om succes te hebben. Ben benieuwd! We kregen dit schema te zien voor leidraad troost:

één maand geleden

Reactie op lottebrebels

Hier heeft onze vroedvrouw ons net aangeraden om te beginnen met slaaptrain ...
Hebben jullie al vaste uren om te slapen of nog niet ? Veel succes !

één maand geleden

Reactie op opaarde

Ohhh zalig! Ga de boek ook bestellen dan. Legt ze daar effectief uit hoe en ...
Ja ze geeft je alle tips om de slaapruimte optimaal in te richten en verschillende methodes om je baby leren in slaap te vallen (gaande van veel tot weinig troosten). Er staan ook dag schema's in per leeftijd wat voor ons een grote houvast is van hoeveel dutje en hoe lang.

één maand geleden

Reactie op opaarde

Hebben jullie al vaste uren om te slapen of nog niet ? Veel succes !
Nee zonder ritme, gewoon op vraag net zoals de borstvoeding. Meestal uurtje na de voeding begint hij moe te worden en leggen we hem neer. Wel werd ons aangeraden om een slaaproutine ervan te maken. Dus elke keer hetzelfde. Kamer donker, white noice aan, slaapzakje in, minuutje over zijn hoofdje wrijven en liefdevol babbelen, kamer verlaten.

één maand geleden

Ik raad het boek "zachte nachten" aan om te lezen. Dat leert je de slaap van baby's beter te begrijpen. Slaaptraining is niet zonder risico's en allesbehalve natuurlijk om te doen...

één maand geleden

Hier is onze baby bijna 10 weken en slaapt al van 7 weken alleen op de kamer, wij leggen hem wel enkel in zn bed na zijn laatste flesje zodat hij het dag en nacht-ritme gewoon word. Zijn laatste 2 flesjes verhogen we tot 150 ml (normaal drinkt hij 120) we bakeren hem in met de puckababy slaapzak en daarna zetten wij een muziekje op, zo valt hij heel gemakkelijk in slaap. Veel succes! 😄

één maand geleden

Hier meestal niet zoveel problemen om zelfstandig in t slaap te vallen. Als ik merk dat hij toch wat onrustig is (overdag in zijn bedje) Ruim ik zijn kamer een beetje op, zodat hij merkt dat ik nog steeds in de buurt ben en als hij echt rustig genoeg is verlaat ik de kamer.

één maand geleden

Zoontje van 12 weken en elk dutje is toch ook nog met veel wenen, vooral namiddag en ‘s avonds :( ik probeer ook de tips van slaap baby slaap te volgen maar voorlopig geen succes. We moeten hem echt in slaap wiegen, wandelen, zingen, met white noise, inbakeren en pas als hij in slaap is kunnen we hem in zijn bedje leggen. Anders ligt hij daar ofwel gewoon wakker te wezen of begint hij te wenen. ‘s nachts valt hij gelukkig wel beter in slaap. Maar die dutjes overdag, amai, wel echt pittig.

één maand geleden

Reactie op H_nn_h

Zoontje van 12 weken en elk dutje is toch ook nog met veel wenen, vooral na ...
Hier slaapt ze ook niet in bed 🫠 ze word onmiddlijk wakker zodra ik ze wegleg

één maand geleden

Reactie op H_nn_h

Zoontje van 12 weken en elk dutje is toch ook nog met veel wenen, vooral na ...
Hier loopt het ook niet altijd even vlot hoor. Vaak ook dutjes van 45 minuten die we proberen te verlengen door even te troosten. Soms lukt het, soms niet. Maar het gaat hoe langer hoe beter om dutjes van 1,5 uur te krijgen. De aanhouder wint ☺️ de namiddag en avond dutjes doen we vaak ook in de draagdoek om niet de hele dag een strijd aan te moeten gaan met slapen.