28 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje is ook bijna 3 maand en ik leg hem al half slapend in zijn bed.. Dit komt vooral omdat hij na zijn voeding rap teruggeeft en zeker kwartiertje recht zit om zijn voeding te laten zakken. Naar het einde van dat kwartier is hij meestal half in slaap gevallen en kunnen we hem dan rustig in zijn bedje leggen. Dus bij ons heeft hij het ook nog niet echt geleerd of kunnen leren om zelfstandig in slaap te vallen omdat we niet willen dat hij zijn voeding weer uitspuwt. Ik denk dat je vooral veel geduld zal moeten hebben en kijken naar de noden van je zoontje

één maand geleden

Moet je lang wiegen tot hij in slaap is? Want als het maar even is zullen ze hier normaal in de opvang geen probleem van maken ☺️

één maand geleden

Bij ons gaat het helemaal niet... enkel als ik haar in slaap wieg of ga wandelen... Na elk voeding laat ik een boertje daarna is zij 1-1.30uur lang wakker en dan geef k haar opnieuw mijn borst voor een slaap te doen

één maand geleden

Hetzelfde probleem hier, ben vandaag begonnen met de ferber method want ik kan echt niet meer elke dut is een hel en in de avond ook dit is al gaande sonds hij 8 weken is en hij is nu 13 weken en het wordt erger en erger

één maand geleden

Reactie op LiezeD94

Moet je lang wiegen tot hij in slaap is? Want als het maar even is zullen z ...
Het duurt niet heel lang, ik kan hem ook wel neerleggen maar dan zijn zijn dutjes veel korter dan wanneer ik hem bij mij laat liggen..

één maand geleden

Reactie op IzzyR

Hetzelfde probleem hier, ben vandaag begonnen met de ferber method want ik ...
Dan ga ik dat ook eens opzoeken

één maand geleden

Reactie op opaarde

Bij ons gaat het helemaal niet... enkel als ik haar in slaap wieg of ga wan ...
Het wordt na een tijdje heel vermoeiend. Ik heb vooral bang voor bij de opvang.

één maand geleden

Reactie op yaravdw

Ons zoontje is ook bijna 3 maand en ik leg hem al half slapend in zijn bed. ...
Oh dat klinkt ook vermoeiend.. we zullen nog even moeten doorbijten zeker 😅

één maand geleden

Reactie op loredana0909

Dan ga ik dat ook eens opzoeken
Persoonlijk zou ik deze methode nog wat uitstellen want ze zijn nog heel klein vaak wordt dit toegepast bij oudere kindjes.. maar ik snap dat als je alles geprobeerd hebt je dit ook probeert

één maand geleden

Reactie op LiezeD94

Persoonlijk zou ik deze methode nog wat uitstellen want ze zijn nog heel kl ...
Oh oei oké, dan nog even wachten.. wou het eens opzoeken want heb er zelf nog nooit van gehoord..

één maand geleden

Reactie op loredana0909

Het duurt niet heel lang, ik kan hem ook wel neerleggen maar dan zijn zijn ...
Hier leg ik ze gewoon in haar park als ik zie dat ze moe is (wrijven in haar gezichtje) en dan moet ik soms nog wat over haar buikje wrijven tot ze in slaap valt ook leg ik dan een kersenpit kussentje op haar buik zodat ze denkt dat mijn hand daar nog steeds ligt ☺️

één maand geleden

Hier zijn de dutjes een ramp… ik geraak ten einde raad. Hij weent bij élke dut, dus 3 a 4 keer per dag… zelfs als ik hem wieg maakt hij hem boos 😢 Ik hoop dat het een fase is

één maand geleden

Slapen is voor mijn zoontje ook een ramp. Mijn vroedvrouw raadde het boek "zachte nachten" aan. Om slapen bij een baby beter te leren begrijpen..

één maand geleden

Reactie op JanaMrchrs

Hier zijn de dutjes een ramp… ik geraak ten einde raad. Hij weent bij élke ...
Das hier ook het geval, vechten tegen de slaap met alles dat ze in zich heeft. Nu doet ze ook nog maar dutjes van 45 mins, waardoor het in slaap doen bijna even lang duurt als de dutjes. Gisteren sliep ze 1u op de hele dag, maar ze was happy dus 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op sop11_9

Das hier ook het geval, vechten tegen de slaap met alles dat ze in zich hee ...
Ja hier ook! In slaap doen kost mij 30min soms… hij doet per dag 3 a 4 dutjes van 30 a 45min, maar hij is vrolijk 😅 en hij slaapt ‘s nachts super goed! Dus ik probeer het los te laten, maar krijg er toch veel stress van… Het laatste dutje van de dag doe ik nu terug in de draagzak, dan valt hij rustig in slaap

één maand geleden

Reactie op JanaMrchrs

Ja hier ook! In slaap doen kost mij 30min soms… hij doet per dag 3 a 4 dutj ...
Ik ben er ook obsessief mee bezig geweest (niet oké) en probeer het nu ook los te laten. Als ze niet slaapt, dan is het maar zo, zolang ze vrolijk is en goed groeit is het voor mij prima. Hoewel af en toe eens een break van 2uurtjes wel welkom is 😂

één maand geleden

Reactie op sop11_9

Ik ben er ook obsessief mee bezig geweest (niet oké) en probeer het nu ook ...
Hoe heb je het kunnen loslaten? Heb je tips? Moeder en zoon wenen hier bij elke dut tegenwoordig 🥲

één maand geleden

Reactie op JanaMrchrs

Hoe heb je het kunnen loslaten? Heb je tips? Moeder en zoon wenen hier bij ...
Omdat ze soms echt heel weinig slaapt en toch vrolijk is en door de nacht dan wel goed kan slapen. Dus dan denk ik ze zal het niet zo nodig hebben. Gisterenavond ook nog wel een traan gelaten hoor, dus het kunnen relativeren gaat met momenten ook niet zo goed. En ze af en toe eens wegbrengen zodat je even ademruimte hebt en eens iets anders kan doen dan met de dutjes bezig te zijn!

één maand geleden

Hier ook een ramp. Sinds gisteren proberen we nu haar 1e nachtslaap haar halfslapend in bed te leggen. Na veel her-proberen uiteindelijk gelukt. Nog een lange weg te gaan. En eenmaal het lukt voor de nacht, kunnen we het voor de dag proberen. Wel doen we al 10 dagen een avindritueel alvorens te gaan slapen. Ik hoop dat ze langzaam gaat doorkrijgen wat dit betekent

één maand geleden

Ik durf soms het huis niet uit omdat hij dan geen dutje in bed kan doen.. ik denk altijd dat ik meer kwaad doe dan goed als we eens op stap gaan