15 Reacties

4 maanden geleden

Ik geef ze net wel de borst.. zeker als ze nog honger / dorst hebben... Met dit warme weer hebben ze net vaker dorst en honger ook.. Je moet denken jij hebt toch ook niet exact om de 2a3u honger of dorst ?

4 maanden geleden

Reactie op nahlie

Ik geef ze net wel de borst.. zeker als ze nog honger / dorst hebben... M ...
Indd maar ik geef borst en fles daarom weet ik het niet zo goed😕

4 maanden geleden

Reactie op opaarde

Indd maar ik geef borst en fles daarom weet ik het niet zo goed😕
Ik merk dat ze ook graag gwn drinkt , sabbelt en knuffelt terwijl. Niet altijd per se van de honger maar ook voor geborgenheid. Flesjes geven doe ik soms ook ( omdat mijn tepels nog aan het herstellen zijn ) maar dan geef ik maar een beetje 20a25ml maar tel ik er geen 2a 3u bij maar gwn tellen van die vorige voeding. Het is wat zoeken maar met proberen en zoeken leer je je kindje kennen 😉

4 maanden geleden

Ik deed dat net wel met deze temperaturen is BV/flesvoeding ook hun drinken en niet hun eten zoals Nahlie zegt. Mijn dochter dronk (2j geleden) ook meer. Dat is een beetje te vergelijken met Als jij dorst hebt ga jij naar de ijskast en pak jij iets om te drinken. Voor een baby is dat de melk nu. Dat is soms dan maar een minuut of 3-5 dat ze drinken dat is dan dorst als ze langer drinken is het eten. Maar het kan geen kwaat om uw kindje meer te geven dan dat ze zeggen. Je moet niet altijd luisteren naar wat ze zeggen. Ik heb altijd gekeken naar wat mijn dochter nodig had en niet naar de "regeltjes voorschreven" Ik dacht altijd Ik voed mijn dochter op niet een ander en het een heeft al wat meer nodig dan een ander.

4 maanden geleden

Hey hey, ons meisje word deze dinsdag 3 weken, ik merk zelf ook wel dat ze meer vraagt voor aan de borst. Ik denk idd ook aan de warmte, maar ze heeft ondertussen al paar dagen ook echt last van krampen en wil ze ook sabbelen om troost en dichtbij mama te zijn. Ik heb als tip van de vroedvrouw gekregen om dan toch al tutje te geven als troost. Maar ik mag dit door dat ze goed aanhapt, niks problemen heb met mijn tepels. En zij zelf echt goed blijft bijkomen. Anders raden ze dit af. Wat ik op dit moment doe is soms even geven puur om te troosten en als ze in slaap valt tut wegnemen. En terwijl ik dit typ wandel in rond met haar in de draagzak, dit helpt ook. Succes beetje alles proberen zou ik zeggen, en je gevoel volgen. Je mama instinct is meestal de juiste 💪❤️

4 maanden geleden

Reactie op kito

Hey hey, ons meisje word deze dinsdag 3 weken, ik merk zelf ook wel dat ze ...
Helemaal gelijk! Mama instinct is meestal juist! Eventueel kan je ook een tutje geven waar je zo fruit in kan doen Ipv fruit daar borstmelk in doen en dan is het ineens verkoelend en troostend tegelijk

4 maanden geleden

Ik zie dat je baby nog maar 3 weken oud is? denk persoonlijk dat er niet iets bestaat als “het is nog geen tijd”! Als je baby, zeker zo’n jonge baby, huilt om eten (dus de pamper is ververst, boertje gelaten etc), je haar best aanlegt xx

4 maanden geleden

Reactie op Jantje22

Ik zie dat je baby nog maar 3 weken oud is? denk persoonlijk dat er niet ie ...
Dat dacht ik ook, maar mijn kinderarts zei laatst "amai ze is wel snel aan haar geboortegewicht gekomen, als je borst geef achteraf fles 60ml bijmaken aangezien ik niet veel moedermelk heb🫠

MOD

4 maanden geleden

Proberen wat te rekken? Je kleintje dicht bij je nemen? Troosten? En sws met die warme dagen kan het zijn dat je kleintje meer vraagt om drinken, is zoals bij ons wij drinken ook meer met dit warme weer :)

4 maanden geleden

Reactie op Jantje22

Ik zie dat je baby nog maar 3 weken oud is? denk persoonlijk dat er niet ie ...
Mijn kindje is 3 weken oud. Maar de vrouw dat de vraag stelt hierboven haar kindje is 2 weken. 😊

4 maanden geleden

Een baby is eigenlijk super simpel te begrijpen. Ik denk dat wij er vaak te veel over nadenken heb ik al gemerkt waardoor we in de war geraken 🙈 Maar een baby laten huilen is als je het mij vraagt geen optie. Huilen is een teken van extreme stress. Ze geven op voorhand signalen (honger, moe...) het is interessanter om die te leren kennen zodat je kan reageren voordat je baby huilt. En wat het drinken betreft zou ik je kleintje gewoon aanleggen wanneer die dat nodig heeft... Wij eten/drinken ook als wij het gevoel hebben dat we daar nood aan hebben. Als je het zo bekijkt is het dan best begrijpelijk dat zij beginnen wenen als wij beslissen om hen niet aan hun noden te voorzien. Het is wat trial & error, elk kindje is anders natuurlijk en als mama ken je je eigen kindje het best. Gewoon op je intuïtie af gaan, meer dan op schema's. Een gelukkige baby is een gelukkige mama en omgekeerd. You got this 💖

4 maanden geleden

Hoeveel moet een baby van 17 dagen drinken 🙁 Ik geef haar 90ml maar lijkt dat ze er niet genoeg mee heeft

4 maanden geleden

Reactie op opaarde

Hoeveel moet een baby van 17 dagen drinken 🙁 Ik geef haar 90ml maar lijkt ...
150 à 200ml per kg dat je baby weegt, per dag uiteraard. Ons kindje is 3,5 weken en drinkt minstens 7x 120ml per dag.

4 maanden geleden

Reactie op opaarde

Hoeveel moet een baby van 17 dagen drinken 🙁 Ik geef haar 90ml maar lijkt ...
Bij ons is dit bepaald op basis van gewicht. X gram gedeeld 6 = hoeveelheid die de baby over de dag moet drinken Dus bij 3000gr -> 500ml per dag. Indien je dan elke 3u eten geeft (dus 8x) is 62.5ml per keer.

4 maanden geleden

Je kan echt nog geen tijd plakken op deze jonge leeftijd!! Gewoon eten geven 🧡