14 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb ook geen flauw idee 🥹

6 maanden geleden

Ik heb redelijk wat van verschillende dingen weggestoken. Dit is een lijstje wat weg zit in de tas: - 3 hydrofiele doeken - knuffel - fopspeen - deken met naam - 3 body’s van 50 - 3 body’s van 56 - 2 geboortepakjes (50 en 56) - 2 pakjes 50 - 2 pakjes 56 - borstvoedingsdoek voor als er bezoek komt - 3 mutsen - 3 paar kousen - 2 krabwanten Ik denk dat dit het zoal is dat weg zit 😅

6 maanden geleden

Ik heb een foldertje gekregen van het ziekenhuis om mij hiermee te helpen. Omdat ze bij mij zelf zorgen voor al het verzorgmateriaal waaronder ook handdoeken voor de baby. Een mutsje is zeker een must voor het eerste moment. Daar denk je misschien nu in de zomer niet aan. Alles hangt af van eventuele reflux over de hoeveelheid pakjes per dag...

6 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Ik heb redelijk wat van verschillende dingen weggestoken. Dit is een lijstj ...
Dat is wat ik ook heb ingepakt

6 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Ik heb redelijk wat van verschillende dingen weggestoken. Dit is een lijstj ...
En wat heb je voor jezelf mee? Dat vind ik ook zo een moeilijke 🙈

6 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

En wat heb je voor jezelf mee? Dat vind ik ook zo een moeilijke 🙈
Daar moet ik ook nog aan beginnen omdat ik dit ook niet weet 🫣😂

6 maanden geleden

Mijn koffer is bijna volledig momenteel zit dit er al in: - body’s korte mouwen 50/56 - body’s lange mouwen 50/56 - broekjes 50/56 - 2 geboortepakjes 50/56 - 3 pyjama’s - sokjes - handschoenen - enkele mutsjes - 2 knuffels - 2 verschillende tutjes - dekentje met zijn naam - 3 grote tetradoeken - 3 kleine tetradoeken - pyjama’s voor mij (3x) - kledij voor mij - kraamverbanden - ondergoed - lange oplader gsm - verzorgingsproducten voor mij - slabbetjes - drinkflesjes baby - verzorgingset baby (kammetje, borstel,…) - drinken en koekjes voor tijdens de bevalling - peri bottle - slippers

6 maanden geleden

Reactie op Linest24

Ik heb een foldertje gekregen van het ziekenhuis om mij hiermee te helpen. ...
En de verluierskills 😅 want als mijn vriend de eerste pampers doet zou het wel al eens direct kunnen gaan lekken 🤣🤣

6 maanden geleden

Hey aanstaande mama's 🤗! Ik heb online wat filmpjes bekeken van enkele mama's die hun vluchtkoffer hadden klaargemaakt aan de hand daarvan heb ik een lijstje gemaakt. Uiteraard zie je wat het best past voor je. Gewoon vluchtkoffer bevalling intypen in de zoekbalk bij YouTube en er zijn verschillende mama's die het delen. Wel rekening houden dat sommige filmpjes van Nederland zijn en daar heb ik gemerkt dat ze niet lang in het ziekenhuis verblijven als wij hier in België. ( Dan neem je best wat extra pyjama's mee😉) Ondanks dat het nu mijn derde kindje is is het toch wel zeven jaar geleden wanneer ik het laatst een vluchtkoffer had klaargemaakt. En toch was het ook even zoeken voor mij 😅. Wel kan ik één goede tip geven mama's, het beste is om je haardroger mee te nemen. Niet voor je haren alleen maar om je intieme delen na het nemen van een bad of douche te drogen. Deze tip kreeg ik van mijn vroedvrouw toen, omdat ik helaas hechtingen had, was het praktischer voor mij om daar te drogen met een haardroger in plaats van met een badhanddoek. De hechtingen waren zelfs in minder dan een week genezen. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb kunnen helpen. Verder wens ik iedereen hier op deze forum een vlotte bevalling en gezonde baby's! 🫶🦋🩵🩷🤗🌻

6 maanden geleden

Vergeet voor jezelf zeker geen flesje Kamillosan of dergelijke op te pikken bij de apotheek voor het geval je hechtingen krijgt. Er is jammer genoeg niemand die je waarschuwt voor de pijn tijdens het plassen na je bevalling, dit neem ik dus ook zeker mee 😅

6 maanden geleden

Reactie op Hannedehouwer

Vergeet voor jezelf zeker geen flesje Kamillosan of dergelijke op te pikken ...
Waar kan ik het halen en hoe gaat het in zijn werking ?

6 maanden geleden

Reactie op Ebro

Waar kan ik het halen en hoe gaat het in zijn werking ?
Normaal kan je het gewoon bij de apotheek krijgen. Het is een soort van vloeistof op basis van kamille die je mengt met warm water en deze kan je gebruiken om tijdens het plassen te ‘spoelen’ waardoor de pijn veel minder is. Moet je wel elke keer bij het plassen doen dus, maar werkt ook heel goed voor een snelle genezing van de wonden. Aangeraden door mijn vroedvrouw bij mijn eerste kindje en na het gebruik was alles op een kleine week genezen!

6 maanden geleden

Reactie op Hannedehouwer

Normaal kan je het gewoon bij de apotheek krijgen. Het is een soort van vlo ...
Dank je ik ga morgen langs bij de apotheek

5 maanden geleden

Ik had bij mijn eerste bevalling veel bij. En uiteindelijk veel te veel meegenomen dan dat ik zelf nodig had. En voor de baby heb ik voor 3 dagen 6 dagen ingepakt. Wel 10 tetradoeken ofzo (voor de borstvoeding) alsook om over mij te leggen moest ze terug gegeven hebben. Mijn vriend is zo goed als alle dagen over huis gegaan (omdat wij ook huisdieren hebben) en heeft hij eigenlijk dagelijks gewoon heen en weer genomen in een kleine zak. Wat ik nodig had dagelijks; - Ondergoed -Topje en short (warm weer) - toilet gerief -Eigen kussen -Zwangerschapskussen -Oplader -Wat lekkers. -Laptop (om ook eens iets anders te zien of gewoon muziek) -Ik had ook een eigen handdoek mee voor het thuis gevoel En dan dag per dag te zien omdat mijn vriend over en weer ging. Ik had wel een rescue zakje in de auto Met kleertjes voor de baby en kledei voor mij Dat was het.