Hallo, ik ben momenteel bijna vijf maanden zwanger. Vanaf de eerste maand heb ik min of meer toegezegd dat aan 1 van mijn beste vriendin om meter te worden. We kennen elkaar ons hele leven en ze leek de perfecte keuze. Hoewel ze al weet dat ze de meter wordt, heb ik haar nog niet ‘officieel’ gevraagd. Echter, de laatste dagen ben ik enorm boos en teleurgesteld in haar.
In de afgelopen vijf maanden heeft ze geen enkele keer de moeite genomen om me te bezoeken of hulp aan te bieden. Ze belooft wel van alles te kopen, maar er komt niets van terecht (ik verwacht geen cadeaus, ik kan alles zelf kopen). Ze beloofde een zwangerschapsboek te kopen, maar nadat er maanden waren verstreken zonder actie, heb ik het gewoon zelf gekocht. Kortom, behalve af en toe een sms'je over hoe het met het kindje gaat, krijg ik niets. Of verwacht ik nu te veel? Ze heeft altijd gezegd dat ze graag de meter wilde zijn. Ik twijfel nu of ik haar nog wel wil vragen, maar ik durf het ook niet terug te draaien.
Verwacht ik nu te veel? Zie ik dit verkeerd allemaal? Ik heb namelijk wel vriendinnen die ik wekelijks zie en die meer interesse tonen in mij en de baby.