Hoi hoi, ons kleintje is ondertussen een goede twee weken oud. Ik geef kv en zijn in het zh gestart met Nutrilon 1. Echter merkte we dat hij vaak teruggaf , veel krampjes had en dat hij telkens tijdens de voeding heel rood wordt, hij begint echt hard te “persen’ en moeite te doen om stoelgang aan te maken. Hij wilt dan uiteraard ook niet verder eten. Ik leg hem dan op de verzorgingstafel en help hem door zijn beentjes wat te plooien zodat de stoelgang wat makkelijker gaat. Dit is dan ook echt een “explosie” in zijn pamper en is eigenlijk tijdens het merendeel van zijn voedingen dat dit gebeurt. We verschonen hem en hij eet daarna wel verder. Vaak eerst wel met een vies gezicht.
Ik heb dit gevraagd aan mijn vroedvrouw en zij raadde aan om langs de kinderarts te gaan. We zijn maandag geweest en zijn moeten overschakelen naar Nutrilon Omneo en moeten 4x per dag Gaviscon bijgeven. Moest het na 1 week niet beteren moeten we Infacol gaan bijhalen. Ik geef sinds zaterdag ook Protectis bij. Alsook hebben we maandag afspraak bij de osteopaat.
Ik heb zo net terug voeding gegeven, het is al de derde keer vandaag dat bovenstaand verhaal plaatsvindt.. alsook is hij op het einde van zijn voeding super hard beginnen krijsen. Ik heb bang dat ons goed etertje op deze manier afkeer gaat krijgen van zijn papjes. Ik heb hem nu moeten inbakeren om hem rustig te krijgen. Mijn vroedvrouw was vandaag langsgeweest en zei dat ik niets moet forceren als hij een vies gezicht trekt na het verschonen, maar hij heeft ook nog gewoon honger.
Zijn hier nog mama’s met deze ervaring? Is dit effectief een verteringsprobleem? Ik maak me er toch wat zorgen over omdat het zeker 3x per dag is dat hij zoveel stoelgang aanmaakt. Het teruggeven lijkt wel wat minder sinds de Omneo pap, al vind ik wel dat hij veel blijft terugslikken. Alles staat hier schuin, ik draag hem vaak in de draagzak en hou hem goed rechtop. Alle tips and tricks zijn welkom… :) bedankt!
Volgens mij is het een koemelk allergie. De kleine is gevoelig voor lactose, kom net van de osteopaat met mijn kleine van 4 weken en heb hetzelfde. De osteopaat gaat zoveel helpen en verduidelijken. Succes!