Hey lieve mama's en mama's to be!
Ik ben vandaag 36 +1 weken en ik heb sinds gisteren weeën. Ben naar materniteit gegaan. Daar hebben ze me onderzocht en is mijn baarmoederhals verstreken. Hoofdje zit echt beneden te duwen. Ik had vrijdag 1 vingertopje ontsluiting. Ze hebben me toen naar huis laten gaan en ze hebben gezegd van kijk leg u in bad en zie wat dat doet. Goed ik leg me thuis in bad en dat was zalig. Kon de weeën beter opvangen en wegblazen. Toen ik uit bad kwam, waren de weeën vrijdag ineens veel pijnlijker, dus zoals de vroedvrouw gezegd had belde ik opnieuw naar materniteit en ze zeiden kom maar terug. Ik ben terug gedaan met al mijn valiezen deze keer. Op zich was er nie veel veranderd op 3 uur tijd. Dus ze zeiden we gaan u ne nacht hier houden en kijken wat die weeën gaan doen.
Vandaag hebben ze me dan terug onderzocht met weinig vooruitgang. Net geen cm ontsluiten, wel een hoofdje dat heel hard drukt. De gynaecoloog van wacht komt langs al draaiend met haar ogen. Ja dat is een valse start van de arbeid ge moogt naar huis gaan. Omdat je nog maar 36 weken bent gaan we geen medicatie opstarten of dergelijke. Ik zo ma ik heb ik heb om de 4 à 5 min een wee wat moet ik daar thuis mee doen? Geen antwoord gehad mijne nest bijeen gepakt. De vroedvrouw zei dat ik opnieuw eens in het bad moest proberen of warmte kussen moest proberen. Ben dat hier allemaal braaf aan het doen, maar nu weet ik helemaal niets nie meer. Wanneer moet ik nu terug binnen gaan? Voel me aan me lot over gelaten en dat voor een eerste kindje.