8 Reacties

6 maanden geleden

Mooie naam! Een vriendin van mij noemde haar dochtertje "Juno" ook met Nederlandse uitspraak. Wisten in het begin eerlijk gezegd ook niet goed hoe we het moesten uitspreken (Engels of Nederlands) maar toen ze het ons zeiden, was het vanaf dat moment gewoon Juno (NL) en nooit raar gevonden 😊

6 maanden geleden

Persoonlijk zou ik idd eerst denken aan de Engelse uitspraak maar dat is ook omdat ik een kindje ken waar het zo uitgesproken wordt.. meestal als je je kindje voorstelt aan bezoek zeg je eerst zelf de naam voordat de mensen het geschreven zien dus dan horen ze gelijk de juiste uitspraak ☺️ Ik zou gewoon doen wat jullie het mooiste vinden en ja je zal misschien eens iemand moeten verbeteren op de uitspraak maar dat is (per persoon) maar 1 keer 😅

6 maanden geleden

Ik zou het spontaan in de Nederlandse vorm zeggen.

6 maanden geleden

Ik las het eerst op zijn Engels, wij zijn dan ook fan van de Engelse namen 😅 ik denk dat je hoe dan ook situaties tegenkomt waar je mensen zal moeten verbeteren, of je dat erg moet vinden is iets anders 💁‍♀️

6 maanden geleden

Ik heb een gelijkaardig ‘probleem’ met onze naam 🙈 ik weet ook niet goed of het een storende factor is als nieuwe mensen de naam mogelijks verkeerd uitspreken..

5 maanden geleden

Ik ben Belgisch en sprak het meteen uit in het Engels in m’n hoofd. June op z’n Nederlands had ik nog nooit eerder gehoord. Persoonlijk vind ik het zelf lastig om steeds je naam te moeten verduidelijken/spellen/verbeteren…

5 maanden geleden

Wij wonen sinds 10 jaar in het buitenland. Mijn naam lukt vrij goed in elke andere taal (op voorwaarde dat ik uitleg dat de "j" als een "y" wordt uitgesproken). Mijn man zijn naam kan niemand deftig uitspreken. Bijgevolg was 1 van de voorwaarden bij ons met de namen dat het goed uitspreekbaar is in meerdere talen. Alles is afhankelijk van wat ze later doet. Als het niets internationaal is, dan is het geen probleem, maar ja, die glazen bol ..

5 maanden geleden

Bij ons net andersom 😂 wij vonden de naam June (Engelse uitspraak) heel mooi, maar omdat we “bang” zijn dat veel mensen het op z’n Nederlands gaan uitspreken en je elke keer opnieuw zou moeten verbeteren, hebben we deze naam geparkeerd.. zou het voor de kleine ook vervelend vinden dat ze elke eerste ontmoeting haar naam moet verduidelijken. Natuurlijk is dit bij elke persoon maar 1 keer en zal het uiteindelijk wel meevallen 😅