12 Reacties

9 maanden geleden

Heel erg veel goede moed toegewenst. Weet dat een positieve nipt niet altijd een positieve vlokkentest betekend! Een mama dat ik ken zou een kindje met downsyndrome krijgen.. het vlokkentest liet niets abnormaal zien. Ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven! Welk chromosoon was niet oke? Misschien eens naar je vroedvrouw bellen met de ‘wat als’ en hoe het in zijn werk gaat als je toch het kindje zou verliezen?

9 maanden geleden

Reactie op babyaugust

Heel erg veel goede moed toegewenst. Weet dat een positieve nipt niet altij ...
Dat kan ik inderdaad wel doen ja… We weten verder nog niks.. de nipt test zou maandag zijn met de echo maar omdat het op de echo al zo overduidelijk was zei de gynaecoloog dat de nipt test overbodig zou zijn… daarom meteen voor de vlokken test gegaan..

9 maanden geleden

Hangt er een beetje vanaf wat je zelf wilt. de meeste moeders met een afbreking kiezen om de bevallingspijn (weeën te voelen) je kan ook kiezen voor een epidurale. maar inderdaad vanaf 14 weken wordt er een inductie gedaan van het baby'tje. Ik wil je alvast heel veel moed toe wensen in deze onzekere tijd

9 maanden geleden

Wij hebben een zwangerschapsonderbreking gehad aan 17w en 4d. Dit is dus beetje later als van jullie en bij mij was dit een bevalling. Ik moest 2 dagen voor de bevalling gepland was een pil nemen om mijn baarmoeder voor te bereiden op een bevalling. Dan 2 dagen later hebben ze om de 3u pilletjes vaginaal ingebracht om een opening te creëren. Ik heb snel een epidurale gekregen omdat ik niet veel extra moest afzien. De opening van mij ging heel traag waardoor ik een hele maximale kuur heb gehad voor op een dag. De dag erna vroeg in de ochtend had ik uiteindelijk toch genoeg opening en heb ik geen pilletjes meer nodig gehad. Van de bevalling zelf heb ik geen last gehad dankzij de epidurale en ging eigenlijk heel vlot. Alvast heel veel sterkte! 😔

9 maanden geleden

Reactie op Defneakgog

Dat kan ik inderdaad wel doen ja… We weten verder nog niks.. de nipt test ...
In welk opzicht was het duidelijk voor haar? De nekplooi of?

9 maanden geleden

Reactie op babyaugust

In welk opzicht was het duidelijk voor haar? De nekplooi of?
De nekplooi inderdaad! Maar ook al vocht rond het buikje..

9 maanden geleden

Reactie op Astridvdg

Hangt er een beetje vanaf wat je zelf wilt. de meeste moeders met een afbre ...
Daar moet ik nog even over nadenken.. dank je wel!

9 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Wij hebben een zwangerschapsonderbreking gehad aan 17w en 4d. Dit is dus be ...
Wat moet dat heftig zijn geweest voor je… Dank je wel!🤍

9 maanden geleden

Hoe is het ondertussen met je?

9 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Wij hebben een zwangerschapsonderbreking gehad aan 17w en 4d. Dit is dus be ...
Heftig.. heel veel sterkte😔 hoe hadden jullie het door dat er iets niet juist was?

9 maanden geleden

Reactie op jolienbatrasch

Heftig.. heel veel sterkte😔 hoe hadden jullie het door dat er iets niet ju ...
We hadden een echo gehad op 16w een daar was te zien dat mijn vruchtwater ferm geminderd was. Toen konden ze niet direct de oorzaak vinden dus de week erna terug een echo om te zien of het ging beteren en dit was niet het geval. Toen zagen ze dat er waarschijnlijk geen nieren aanwezig waren. Dan zijn we nog naar leuven moeten gaan voor onderzoek of dit effectief zo was

9 maanden geleden

Hey lieve mama, Ik ben in mei ‘bevallen’ na een afbreking op 14w2 owv een downsyndroom bij ons zoontje. Er gaat een heel proces vooraf aan de echtelijke bevalling, maar de bevalling zelf valt heel goed mee. Enkele dagen vooraf moet je 2 pilletjes nemen, om de zwangerschap te stoppen.. is wel even een moeilijk moment geweest, omdat je dan weet dat het definitief is. Na 2 dagen in de avond moeten binnengaan in het ziekenhuis. Daar gestart met vaginale tabletjes elke 3 uur, maar helaas in de nacht moeten stoppen omdat mijn lichaam erop reageerde door hoge koorts te maken. Deze proberen onderdrukken met paracetamol, maar niet gelukt. Uiteindelijk in de ochtend toch beslist om verder te doen met de tabletjes. Ik ben dan rond 12u20 bevallen. De bevalling zelf ging heel vlot, maar 1x kort moeten ‘persen’. Ook epidurale genomen omdat je niet onnodig moet afzien.. je ziet emotioneel al genoeg af. Ik ben wel blij dat het een vaginale bevalling was en geen curettage. Ik heb mijn zoontje nog gezien, mogen aanraken, .. ook ‘boven de wolken’ laten komen voor prachtige foto’s! Nadien ook de kans gehad om ons zoontje te cremeren en de assen hebben we thuis. Laat gerust weten als je vragen hebt! Ik weet hoe moeilijk het is! Alvast heel veel sterkte en liefde gewenst! ❤️