11 Reacties
2 maanden geleden
Niet helemaal een antwoord op je vraag..
Want ik zat al thuis wegens moederschapsbescherming en dat ging dan automatisch over in moederschapsrust na de bevalling en die week ervoor werd dan ook aangepast.
Maar daar heb ik geen papieren voor moeten invullen enkel doorgeven aan de mutualiteit dat ik bevallen ben.
Wel heb ik voor de bescherming aan te vragen papieren moeten invullen via het werk en dan bij de mutualiteit en dat duurde toch wel een goeie maand tegen dat alles in orde was en de uitbetaling begon..
2 maanden geleden
Papieren die jij moet invullen met je eens kijken.
Via u e-mut
Bij uitkeringen daar kan je zien hoeveel er al in orde is wat ze nog moeten ontvangen en daar staat ook dat papier bij dat jij moet invullen. Als jij daar geen info hebt staan dan moet je eens mailen dan is het het teken dat het dossier nog niet gestart is bij dienst uitkeringen.
Als je dit allemaal al wel hebt staan dan is dat dat nog nodig is. 😁
Ze hebben mij een papier nog moeten opsturen dat ik moest binnen doen mijn werkgever voor de bereking van mijn loon omdat mijn wergever dat niet zelf deed/ had liggen.
Niet alle wergevers doen dit automatisch blijkbaar.
Ik hoop dat je hier iets mee bent 😁
2 maanden geleden
Reactie op diny824
Papieren die jij moet invullen met je eens kijken.
Via u e-mut
Bij uitker ...
Dat weet ik maar ze zeggen mij dat het pas ‘begint’ of de documenten pas worden opgeladen als het effectief begint..
2 maanden geleden
Reactie op Anoniempjex3
Dat weet ik maar ze zeggen mij dat het pas ‘begint’ of de documenten pas wo ...
Bij mij was het misgelopen door die papieren van mijn wergever van mijn loon. Kan zijn dat je die ind pas kan invullen vanaf dat je thuis bent.
Bij mij 2X misgelopen dus dat zou ik niet weten.
Ik denk dat je die papieren ind pas kan invullen als je thuis zit.
Als je thuis gezet wordt die eerste dag direct bellen en dan kunnen ze die papieren ook al per mail doorsturen.
Zo heb ik het nu gedaan en dan repliceren met die papieren die je ingevuld hebt op de mail die je gekregen hebt dan komt de mail bij dezelfde persoon terecht en kan zij/hij dat al doorsturen naar dienst uitkeren.
Ik zou het papier voor de loondienst per mail toch opvragen dat je die kan laten iinvullen voor je vertrek en opsturen dat dat ook naar dienst uitkeringen gestuurd kan worden.
Dat je hopelijk alles al hebt voor je stopt en dat je die maand betaald wordt.
2 maanden geleden
Reactie op LiezeD94
Niet helemaal een antwoord op je vraag..
Want ik zat al thuis wegens moede ...
Net hetzelfde en tegen ik de betaling had was het 1,5 maand verder
2 maanden geleden
Bij mij was er iets misgelopen en heb ik naar hen moeten bellen. Daarna liet ik weten dat ik bevallen was en hebben zij mij documenten opgestuurd. Deze kon ik ofwel op papier invullen of via emut. Ook mijn werkgever heeft via hun documenten gehad om in te vullen. Via emut kon ik volgen wat er in behandeling was van documenten en welke zij al hadden verwerkt. Als laatste kon ik dan zien wat ik per maand zou krijgen.
Momenteel geen idee wanneer de eerste betaling zou zijn.
2 maanden geleden
Ik moest verplicht op 6 maanden (half mei) stoppen owv mijn job , dus werkverwijdering. Heb het werk in december nog verwittigd en in januari de papieren in orde gebracht bij Solidaris.
Eind mei heeft mijn werkgever pas alles in orde gemaakt en half juni had ik mijn eerste uitkering al.
Dus is wel een iets andere situatie mits ik al op werkverwijdering stond.
2 maanden geleden
Wanneer het wordt uitbetaald wordt, kan je zien op de betaalkalender. Dat is twee keer in de maand.
2 maanden geleden
Reactie op Anoniempjex3
Dat weet ik maar ze zeggen mij dat het pas ‘begint’ of de documenten pas wo ...
Documenten worden idd maar aan jou en jouw werkgever bezorgd als je moederschapsrust start. Ben je al gestopt met werken of nog niet? Zo niet, mag jij jouw document binnen de week na het stoppen met werken verwachten normaal gezien. Pas als jouw inlichtingenblad en dat van de werkgever binnen is, kan jouw uitkering berekend worden. Het hangt dus voor een deel van jouw werkgever of sociaal secretariaat af hoe snel jouw dossier kan berekend worden. Hoe het zit met de verwerkingstijd bij solidaris dat weet ik niet. Ik werk namelijk bij CM en ben dus daar ook aangesloten. Hier had ik mijn uitkering binnen de week gestort gekregen nadat alle documenten binnen waren.