7 Reacties

9 maanden geleden

Ik heb eens ergens gelezen dat heel erg luide muziek mogelijks ook voor gehoorschade kan zorgen bij de baby in de buik. Weet wel niet of dat wetenschappelijk onderbouwd was, maar zeker in een dicht gebouw zou ik het risico persoonlijk niet nemen

9 maanden geleden

Ik ben heel in begin dat ik zwanger was wel nog eens naar een concert geweest. Maar had er niks aan want ik was onmiddellijk moe. En nu durf ik niet meer goed omdat ik bang ben dat er binnen gerookt zou worden en inderdaad ook gehoord dat de constante trillingen niet goed zouden zijn voor de baby

9 maanden geleden

Ik ben nog enkele uurtjes uit geweest op 3 maanden. Zolang je kindje niet kan horen kan dit geen kwaad. Vooral luisteren naar je lichaam ivm vermoeidheid.

9 maanden geleden

Ik ben op 20w bij mijn eerste zwangerschap nog uit geweest. Ik was gewoon sneller moe dus ben ook niet lang gebleven. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hier dus niet op gelet heb. Lees nu wel op kind en gezin : Al tijdens de zwangerschap is het gehoor van je baby gevoelig voor lawaai uit je omgeving. De buikwand en het vruchtwater dempen nauwelijks omgevingsgeluiden. Vermijd lawaaierige plaatsen, om risico op gehoorschade voor jezelf en je ongeboren baby te beperken. Geluiden die schadelijk zijn voor jou zijn dat ook voor je baby. En te harde geluiden is eigenlijk al vanaf 85 decibel. En aan 80 decibel mag je max 8u per dag aan bloodgesteld worden. Discotheek is ongeveer 100-110 decibel. Dit is ter info. Uiteindelijk kies je zelf wat je wel of niet wil doen :)

9 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Ik ben op 20w bij mijn eerste zwangerschap nog uit geweest. Ik was gewoon s ...
Vanaf 20w kan je baby horen in de buik.

9 maanden geleden

Geen goed idee als je het mij vraagt. Het geluid, de trillingen, de kans om een duw te krijgen van iemand is groter etc. https://www.goedgezind.be/zwanger/gehoorschade-bij-baby/

9 maanden geleden

Hey! Ik ben ook nog uit gegaan, was wel 2x allebei VIP zodat ik zeker kon zitten als het nodig was en genoeg vrije ruimte was voor mij zonder angst om een duw te krijgen van een vreemde, anders had ik dit ook niet gedaan denk ik. Heb dit ook nagevraagd bij de gynaecoloog en dit was geen probleem. Laatste keer was ik 17 weken ongeveer. Nu ga ik binnenkort naar het optreden van NeYo en daar ga ik ook dansen en zingen zenne haha