4 Reacties
één jaar geleden
De angst maatschappij. Ze hebben ons laten geloven dat we niet zonder artsen kunnen bevallen. Dit is het meest natuurlijke proces. Uiteraard als er complicaties van te voren werden vastgesteld zal je wel zo wijselijk zijn om eventueel wel voor een ziekenhuis te kiezen. Anders zie ik geen probleem en word ik persoonlijk misselijl van die angstpropaganda. Waar moeien mensen zich trouwens ook altijd maar mee ?
Aub voel waar jouw hart warm van wordt en volg dat gevoel.
Angst is ook heel slecht voor je baby, maar daar houden zij geen rekenening mee.
Ik had er ook al voor gekozen om evt thuis te bevallen. En waar ik al zeker van ben is dat ik NIET in de rmest innatuurlijk liggende positie zal bevallen. Laat de zwaartekracht zijn werk doen denk ik dan.
Tegenwoordig mag je geen ander mening meer hebben of je wordt gecensureert of gegaslight. 'het is niet wetenschappelijk' hoor je tegenwoordig ook langs alle kanten alsof wetenschap vast staat en alsof het onze nieuwe godsdienst is geworden waar je niet van mag afwijken.
Indien mijn zwangerschap lukt en ik meer tips hierrond wil open ik een geitewollen topic voor aller andersdenkende mamas waar men veilig kan communiceren en ideeen uitwisselen. 💞❤️
één jaar geleden
Ik heb zelf 1 bevalling gehad. En dit zou thuis niet goedgekomen zijn... mijn water was gebroken en verder gebeurde er niets. Als je te lang mey gebroken vliezen rondloopt is dit nefastig voor je baby. Alles natuurlijk geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik ben dan ingeleid en kijk wel met een heel goed gevoel terug op men bevalling. Niet de mening of steun die je zocht maat eerder een soort bewustwording dat je er soms voor medische redenen geen vat op hebt. Als het kan, heel fijn maar soms hebben we een duwtje nodig om ons kindje veilig en wel op de wereld te zetten. Hou er gewoon rekening mee zodat de teleurstelling niet te groot is en als je al dan niet thuis bevalt. Je kan genieten van dit moment🤣
één jaar geleden
Eigen keuze zou ik zeggen.. maar het is wel zo dat ALS er iets gebeurt het natuurlijk beter is als je al in het ziekenhuis bent...
Mijn 1e bevalling had ik thuis kunnen doen. Zonder compilaties bevallen ☺️
Mijn 2e bevalling had niet goed afgelopen als ik thuis had bevallen... Dan had ik mijn dochter verloren bij de bevalling.... Ze had namelijk een knoop in haar navelstreng die pas tijdens het bevallen is gezien...
Het is echt afwegen en een eigen keuzen maar ook een risico vind ik...
Succes bij je keuze x