18 Reacties

één maand geleden

Doordat ik borstvoeding geef, krijg ik van mijn werk 5 maanden borstvoedingsverlof. Daardoor zou ik pas 15/12 moeten herstarten met werken. Ik ben sinds nov 23 thuis wegens werkverwijdering in de zorg en heb ik zo weinig nog geen verlof gepakt. Dus mijn vakantiedagen worden daarop aangesloten en ben ik thuis tot 2 januari. Dan is onze zoon bijna 6 maanden

één maand geleden

Ik heb een maand ouderschapsverlof bijgevraagd. Mijn werk liet dit gelukkig toe want officieel is het minstens 2 maanden op voorhand aanvragen. Geen spijt van! Moest anders deze vrijdag terug gaan werken 😱 ik vind dat eigenlijk veel te jong!🥺 ze hebben nog zovrel geborgenheid van mama nodig. Ik weet nu al dat ik bij mijn tweede kind de 4 maanden aansluitend ga nemen. Mijn zus is zo tot 10 maanden kunnen thuisblijven en heeft hier nooit spijt van gehad. Vooral je gevoel volgen. Ik zelf moet 3 weken terug werken en neem dan mijn verlof op dus zie die 3 weken als oefening en dan januari als echte start. Dan is hij 6 maanden. En kijk dan uit naar de zomer want dan neem ik 2 maanden ouderschapsverlof 🙏🏻

één maand geleden

Hoi! Ik begrijp je volledig voor ... Mijn zoontje is juist drie maand geworden en ik moest normaal deze woensdag beginnen werken veel te vroeg eigenlijk. Die drie maand zijn voorbij gevlogen en ik zag het dus ook echt niet zitten om te beginnen. Ik neem dus nog drie maand ouderschapsverlof op tot de kerstvakantie en start dan in januari. De eerste maanden zijn zo belangrijk in het leven van zo een kleintje en gaan zo snel voorbij.... Ik wil er gewoon zo lang mogelijk van genieten als ik kan. Uiteraard moet dit wel financieel lukken want bij voltijds ouderschapsverlof heb je wel niet zo veel inkomen. Als dat geen probleem is zou ik zeggen: DOEN! Je zak er geen spijt van krijgen. 😉

één maand geleden

Hoi, ik begrijp je gevoel wel! Ik neem de helft van mijn ouderschapsverlof voltijds op. Ons meisje is nu 13 weken en ik ga in januari terug beginnen werken. Ik zou doen waar je je zelf goed bij voelt als je erin kan kiezen :)

één maand geleden

hallo mamatje, ik ben bevallen op 18 juli. En ik begin pas 2 januari terug met werken en dan wil ik ook maar 4/5 werken. mijn moederschapsrust is tot midden okt. dan heb iknog al mijn verlofdagen ingezet en de maand dec hebben 1 maand volledig ouderschapsrust genomen. financieel ga je er natuurlijk wat achteruit want rva geeft maar 900 euro en een beetje als vergoeding. maar ikvind dit wel waard om een maandje extra met mijn kleine te zijn ze begin 1 jan.bij de creche, dan is ze net geen 6 maanden.. vind het ook maar eng om haar daar af te geven. momenteel wil ik er nog niet aan denken.. en als ik het niks vind pak ik gewoon nog een volle maand ofz😊

één maand geleden

Reactie op yaravdw

Doordat ik borstvoeding geef, krijg ik van mijn werk 5 maanden borstvoeding ...
Bij mij juist dezelfde situatie ☺️ ook thuis van november vorig jaar door werkverwijdering en normaal terug beginnen in december na het borstvoedingsverlof maar ga ook eerst nog mijn verlof opnemen en dan pas beginnen op 2 januari!

MOD

één maand geleden

Reactie op yaravdw

Doordat ik borstvoeding geef, krijg ik van mijn werk 5 maanden borstvoeding ...
Hier ook thuis van dec wegens werkverwijdering. Heb nog 4 volle weken verlof en moet normaal rond de 20ste okt terug aan het werk maar neem eerst nog al me verlof op en ga pas van start de laatste week van nov..ergens verlang ik wel weer (ook in de zorg) maar aan de andere kant kan ons meisje pas in februari naar de opvang dus zal even zoeken zijn maar gelukkig is mijn vriend heel de maand dec thuis

één maand geleden

Mijn kindje is 27/7 geboren en ik begin morgen terug te werken .. als zelfstandige lukt dit helaas niet om meer of 3 maand niet te werken ..

één maand geleden

Ik ben werkzoekende en ben pas een opleiding gestart, hier moet ze vanaf deze week naar de crèche. Als je niet kan terugvallen op ouderschapsverlof valt het idd tegen

één maand geleden

Reactie op Margot vdc

Mijn kindje is 27/7 geboren en ik begin morgen terug te werken .. als zelfs ...
Ja ik moet ook al gaan werken volgende week woensdag en mijn kindje is van 18/07, soms heb je inderdaad niet veel keuze. Dat maakt je zeker geen slechte moeder natuurlijk

MOD

één maand geleden

Reactie op Margot vdc

Mijn kindje is 27/7 geboren en ik begin morgen terug te werken .. als zelfs ...
Veel succes morgen 🍀

één maand geleden

Reactie op Valeriee94

Ik heb een maand ouderschapsverlof bijgevraagd. Mijn werk liet dit gelukkig ...
Ik twijfel om toch ook een maand extra ouderschapsverlof op te nemen. Hoe werd dit bij jou geregeld met de RVA? Ik heb nu een aanvraag voor 1 maand en daarna de rest in 1/5de die goedgekeurd is. Als mijn werk akkoord is , zou dat dan via hun gaan om te regelen met de RVA?

één maand geleden

Reactie op lefrodoure

Ik twijfel om toch ook een maand extra ouderschapsverlof op te nemen. Hoe w ...
Je krijgt van je werk documenten normaal via mail om je aanvraag in te dienen bij rva. Dat wijst normaal zichzelf uit. 🤗

één maand geleden

Ik ben.27 juli bevallen en 4 nov terug naar het werk. Bewust.. bij de eerste dochter ook na 3,5 maand. Voor mij is dit voldoende. Vanaf januari neem ik dan mijn ouderschapsverlof op om op woensdagnamiddag omdat de oudste geen school heeft en dan gaat turnen. De kleinste gaat fulltime naar de crèche . Sowieso wou ik ouderschapsverlof houden om de woensdagen op te vangen en door dit te sparen kan ik vanaf nu 80maand lang 90% werken..

één maand geleden

29 juli bevallen en in principe moet ik 4 november terug gaan werken maar door dit jaar niet te mogen werken (werkverwijdering), ga ik nog al mijn verlofdagen opnemen dus werk ik pas terug op 23 december. Als bewust alleenstaande mama ga ik wel is blij zijn als ik hier nog is op mijn gemakje kan zijn zonder al de zorg op mijn schouders en hij gaat vanaf 2 december al naar de onthaalmoeder.

één maand geleden

Ik ben bevallen op 11 juli en ga 17 okt terug aan het werk… ik start halftijds op tot januari. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel naar uitkijk. Heb een goeie band met mijn collega’s. Mijn zoontje zal bij de oma’s gaan en pas in januari naar de crèche. Ik voel dat ik het wel nodig heb om eens een paar dagen meer te zijn dan enkel mama… 😌

één maand geleden

Ik ben 4/7 bevallen en start terug op 12/11. Stiekem kijk ik ook wel uit naar dagen die niet alleen maar gevuld zijn met ‘zorgen voor’ en terug een normaal ritme. Ik breng mijn dochter nu al regelmatig hele of halve dagen naar de grootouders om haar gewoon te maken aan bijvoorbeeld flesjes krijgen van anderen.

één maand geleden

Mijn maag krimpt in elkaar als ik eraan denk dat ik volgende week moet gaan werken. Heb het gevoel dat ik hem in de steek laat 😕