Hey, ik wil eventjes mijn verhaal van mij afschrijven... Ik ben na jaren hopen en dromen eindelijk spontaan zwanger! Volgens de berekeningen (laatste menstruatie) zou ik een 8-tal weken zwanger zijn. Alhoewel ik vind dat dit niet echt klopt, maar bon.
Afgelopen donderdag eerste keer op consultatie geweest bij gynaecoloog. Eigenlijk kort gezegd hebben we daar geen goed nieuws gekregen.... Het vruchtzakje gaf 7 weken aan en het embryo 6 weken, met nog geen hartslag. De gynaecoloog gaf direct aan dat dit absoluut geen goed nieuws is en ik me moet voorbereiden op een vermoedelijk miskraam. Volledig overdonderend en enorm emotioneel buiten gekomen met de afspraak om na een week op controle te komen om zeker te zijn.
Nu heb ik me al suf gezocht naar oorzaken, maar mogelijke vergissingen en draai momenteel helemaal zot. Kan het gewoon zijn dat er een verkeerde berekening is, dat de kans bestaat dat het volgende week een 'betere' echo is? Moet ik echt de hoop nu al opgeven of toch voor een second opinion gaan? Als de echo komende donderdag niet goed is, moet ik vrijdag binnen voor een curettage... Ik overleef momenteel van wanhoop naar enorme angst voor bloedingen. Ik blijf hopen op het waterkansje dat alles goed komt... 🤞