46 Reacties

MOD

7 maanden geleden

Reactie op Eskimooo

Ik wacht al een week... Maar ja, ze gingen enkel iets laten weten indien af ...
Dan veronder stel ik dat alles oke is :)

7 maanden geleden

Vandaag de resultaten gehad ik zat op 102 dus de uitgebreide suikertest is niet nodig en ik heb ook geen zwangerschapsdiabetes

7 maanden geleden

De korte heb ik al gedaan, straks krijg ik de resultaten. Ik had al veel verhalen gelezen over hoe vies het drankje was enz., maar serieus, het is écht totaal niet erg 😅😂😂 Wie dat drankje een erg onderzoek vindt, heeft nog niet veel onaangename onderzoeken meegemaakt 😂 Dus al wie er stress voor heeft: don’t, het stelt niks voor. Maar nu heb ik het wel enkel over de korte eerste test he 😌

7 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

De korte heb ik al gedaan, straks krijg ik de resultaten. Ik had al veel ...
Het drankje op zich was niet erg, maar mijn lichaam kon die suikerbom echt niet aan. Ik werd na een half uur al misselijk en duizelig en na een uur viel ik voor de eerste keer flauw ervan. In de namiddag/avond erna ben ik nog 2x flauwgevallen, overgeven, zag sterretjes en geraakte niet uit bed. En dat allemaal terwijl mijn uitslag gewoon goed was. Ik wil niemand bang maken want wellicht loopt het vaker goed dan slecht, maar dat het niks voorstelt zou ik niet zeggen want dat geldt helaas niet voor iedereen😄 Wel spannend he, ik duim dat je resultaten goed zijn! 🤞🏼

7 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Het drankje op zich was niet erg, maar mijn lichaam kon die suikerbom echt ...
Ik was ook heeeel slecht! Ging wegdraaien bij de eerste keer bloed prikken en tijdens het drankje, daarna ook super slap. Mijn ervaring is toch ook dat het vrij veel impact heeft. Moet wel zeggen dat ik voor mijn zwangerschap heeeel weinig suiker at, nu met zwanger te zijn wel meer zin in chocola enz… dus ik denk ook dat mijn lichaam niet gewoon is aan zo een suikebom en dat ik daardoor zo slecht was. Ook niets eten zo lang, kan ik niet goed tegen. Heb hem deze morgen gehad en ben net wakker van een dutje en voel mij nu wel beter… gwn een beetje hoofdpijn nog. Blij dat het gepasseerd is 😅

7 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Het drankje op zich was niet erg, maar mijn lichaam kon die suikerbom echt ...
Da’s idd een heftige reactie! Voor zulke zaken hebben ze me zelfs niet verwittigd. Ik heb met moeite vernomen wat de test inhield en ben zelfs lastminute dat drankje nog moeten komen halen 😅. Nee, heel erg heftig voor jou dat je dat hebt voorgehad. Mijn vroedvrouw liet me wel een tijdje zitten/liggen etc. Ik had al zoiets van waarom moet ik hier roerloos blijven liggen. Ze vroeg ook tamelijk vaak hoe het met me ging. Dus wellicht omdat er zulke schommelingen zich kunnen voordoen. Anyway, wat ik al eerder zei, het stukje dat je zelf onder controle hebt, het drinken zelf, stelt niet zoveel voor en daarover kunnen we het eens zijn. Ik had gewoon erg vaak gelezen hoe verschrikkelijk het drankje an sich was, maar da’s echt sterk overdreven. En ik wou de andere mama’s hier even geruststellen.