13 Reacties

7 maanden geleden

Ik moest van de avond ervoor nuchter zijn. Ik moest vóór het drankje plassen in een potje, dan drankje drinken en een uur daarna bloed laten afnemen. Neem zeker wat te eten mee, want na de sugar rush en bloedafname had ik veel honger!

7 maanden geleden

Reactie op Annelies-W

Ik moest van de avond ervoor nuchter zijn. Ik moest vóór het drankje plasse ...
Oké top bedankt ❤️

7 maanden geleden

Reactie op Samya🌊🐚

Oké top bedankt ❤️
Graag gedaan, veel succes 😊

7 maanden geleden

Ik mocht wel eten daarvoor. Dus ik zou het best nog eens navragen. Ik had mijn suikertest om 13u en heb om 12u nog boterhammen gegeten. Ze hadden mij wel aangeraden om geen suiker te eten maar alle gewone dingen mocht zeker. En inderdaad, er wordt zowel een urinestaal genomen als een bloedstaal een uur nadat je het suikerzakjes hebt gedronken.

7 maanden geleden

Ik moest niet nuchter zijn.. duurde 1 uurtje

7 maanden geleden

Voor een kleine suikertest hoef je niet nuchter te zijn, voor een grote wel. Redenen voor een grote suikertest zijn bv. een BMI >30 (bij aanvang van de zwangerschap), zwangerschapsdiabetes in een vorige zwangerschap of gekend in de familie, maar dat zou je gynaecoloog normaal wel op voorhand gezegd hebben :) Veel succes!

7 maanden geleden

Ik moest niet nuchter zijn maar heb wel opgelet dat ik niet super veel suikers at voor de test. Moest een flesje opdrinken (rond 12u) en dan een uurtje wachten (stilzitten en niet teveel bewegen en niets eten of drinken) en dan bloed getrokken de resultaten kwamen dezelfde dag nog op myCozo. Ook zei de verpleegster om wel nog iets te eten voordat ik in de auto stapte ookal ging mijn vriend rijden

7 maanden geleden

Hier eerst de kleine suikertest gedaan, dus niet nuchter. Suiker stond te hoog, dus later de nuchtere. Bij die nuchtere bleek dat men 3e waarde niet goed was dus moet nu vrijdag naar endocrinologie om daar te kijken hoe of wat 🤷

7 maanden geleden

Dat staat in mijn boekje, heb de suikertest vanmiddag om 16u, dus zou wat lastig zijn om nuchter te blijven 😅 maar weinig suiker proberen te eten vandaag

7 maanden geleden

Ik kreeg dit document mee… Had de test om 9u en had het drankje dan thuis om 8u gedronken (daarvoor wel iets kleins ontbeten) en tussendoor 1 glas water tussen 8-9, maar mocht in dat uur niks meer eten… Was bij mij een afspraak bij de vroedvrouw dus duurde ongeveer een halfuurtje?

7 maanden geleden

Bij de gewone mag iets eten

7 maanden geleden

Ik heb vandaag de suikertest gehad. Ik moest niet nuchter zijn! Had gister avond om 22u nog yoghurt gegeten en vandaag enkel bruiswater gedronken en nog een yoghurtje. Had om 11u40 m'n drankje moeten drinken en 12u40 bloedafname. Om 15u wist ik de uitslag al!

7 maanden geleden

ik mocht gwn geen dingen eten met veel suiker heb gwn water gedronken en korstje van een boterham