21 Reacties
7 maanden geleden
Grotendeels van de vrouwen moet een tweede keer terug gaan. Inclusief mezelf, ik ben gisteren geweest voor mijn uitgebreide test. Gewoon veel wachten… Komt helemaal in orde! Zou me geen zorgen maken. Eerst de resultaten afwachten 🤗
7 maanden geleden
Reactie op lottebrebels
Grotendeels van de vrouwen moet een tweede keer terug gaan. Inclusief mezel ...
Ik hoop het echt 🤞🏻 want ik weet van mezelf dat ik gevoelig ben aan suikerdips als ik veel suiker en niet-volkoren enz. eet, maar ik eet juist heel gezond (90%) en heb dat zo onder controle dacht ik. Ik had iets voor de test wel een groot bord met volkoren orzo op na een rustig rondje lopen, misschien ligt het daar aan. Maar als dat vaker voor komt moet ik me inderdaad niet te veel zorgen maken..
7 maanden geleden
Ik ben ook pas geweest voor mijn 2de test. En ik zou ook niet opvoorhand panikeren want het valt dikwijls heel hard mee. Ik zelf had gelezen, dat er ook verhoogde kan is op keizersnee en mijn gynaecoloog heeft mij gerust gesteld dat dit niet per se zo is. En zelfs zelden voorkomt... bespreek dit ook goed met je gynaecoloog 🥰
7 maanden geleden
Reactie op kito
Ik ben ook pas geweest voor mijn 2de test. En ik zou ook niet opvoorhand pa ...
Beginnen googlen is niet altijd een goed idee he 🙄 Het is afwachten, maar als velen dat ook moeten doen is dat niet zo raar dat ik nog eens terug moet. Gewoon stom omdat ik het gevoel heb dat ik al evenwichtig eet en drink maar dat de waarde dan nog niet ok zijn.. Afwachten inderdaad... Een kindje krijgen of hebben is ook veel zorgen proberen loslaten heb ik al ondervonden ☺️
7 maanden geleden
Reactie op Kattenloverke
Beginnen googlen is niet altijd een goed idee he 🙄 Het is afwachten, maar ...
Ja ik ben uiteindelijk gebeld door de gynaecoloog dat mijn 2de test ook te hoog was. Maar op een `speciale` manier mijn nuchtere waarde was te hoog, de waardes na het suikerdrankje waren dan weer wel goed. Dus ze vonden dit heel speciaal. Nu met een week bloedprikken, 4x per dag. Maar nog zonder insuline spuit. Ik hoop dat het ook niks is want mijn nuchtere blijft te hoog. Maar mijn waardes van in de dag zijn dan weer goed. 😅
7 maanden geleden
Niet onmiddellijk je ongerust maken. Ik heb na de uitgebreide suikertest ook telefoon gekregen van het ziekenhuis. Ik moet nu 3 x prikken thuis voor het ontbijt en een uur na ontbijt. De waarden zijn goed en voorlopig nog geen insuline. Dus als ze het opvolgen komt het wel goed hoor. 💪 Hier 27 + 6 zwanger 😊
6 maanden geleden
Ik had ook een te hoge waarde op de gewone test, dan moest ik de uitgebreide test doen, maar helaas heb ik dat drankje overgegeven.
Een week later weer de gewone test, weer hoge waarden, gisteren heb ik uiteindelijk de uitgebreide gedaan, zonder over te geven en alles was normaal, zelfs aan de lage kant.
Dus het kan heel goed zijn dat alles oke is hoor. Succes nog
6 maanden geleden
Hey lieve mama's ik heb een week geleden bevestiging gekregen dat ik Zwangerschaps diabeet ben. Heb toen een week 4x per dag vingerprik gedaan. Ondertussen al op controle geweest en moet nog maar 2x per week voor 2 weken lang vingerprik doen. En tot hiertoe ook geen insuline spuiten. ☺️
6 maanden geleden
Reactie op Sielvl
Een vriendin van mij had bij de gewone suikertest ook 163. Uitgebreide test ...
Wel die ik heb net gehad en ik kreeg te horen dat die test wel goed was. Dus geen zwangerschapsdiabetes 🤗 Heel blij mee, hoewel ik hier ook wel lees dat het op zich wel doenbaar is als je het toch hebt.
6 maanden geleden
Reactie op kito
Ja ik ben uiteindelijk gebeld door de gynaecoloog dat mijn 2de test ook te ...
Ik heb net hetzelfde, ben sinds vandaag gestart met prikken. Dokter wist me te zeggen dat we dan eigenlijk niks kunnen aanpassen aan onze voeding om dit op te lossen, maar dat het probleem onze lever is snachts. Dus ik zal vermoedelijk binnenkort moeten starten met elke avond voor het slapen insuline in te spuiten.
6 maanden geleden
Reactie op MommyToBe_Augustus
Ik heb net hetzelfde, ben sinds vandaag gestart met prikken. Dokter wist me ...
Ik heb wsl hetzelfde. 1u na het eten is de waarde altijd goed, maar 's ochtends was het 4x te hoog in 1 week tijd.
Wel hebben ze gezien dat als ik net vor het slapengaan skyr at, dat de waarde dan wel laag is. Dus nu een week proberen met elke avond skyr te eten voor het slapengaan. Indien dit werkt dan geen insuline. Indien dit niet werkt, dan wel insuline.
6 maanden geleden
Reactie op kito
Maar dan ook door Zwangerschaps suikerziekte ? Hopelijk blijft het daarbij ...
Inderdaad, ook door zwangerschapsdiabetes. Hopelijk haal ik de volgende dagen goede waardes waardoor de insuline niet nodig is 🤞
6 maanden geleden
Ik zit er ook mee helaas! Ik kan pas 13 mei naar het ziekenhuis gaan voor alle uitleg... ik heb wel mijn eten aangepast.