11 Reacties
6 maanden geleden
Hey!
Is er misschien een kans dat wanneer je thuis zal bevallen de familie niet op de hoogte zal zijn?
Ik bedoel hiermee als je de familie niets laat weten dan weten zij ook niet wanneer je bent bevallen en zullen ze je deur ook niet plat lopen. Maar dan kunnen jullie even van jullie momenten genieten met zen drietjes?
En wat vind je vriend hiervan?
Blijkbaar bedoelen zij het goed, maar snap je volledig als je even geen drukte wilt.
6 maanden geleden
Dat van die dikke buik heeft mijn moeder ook. Ze wil hem ook zien, alleen wonen ze op 800km dus gelukkig gaat het niet zo gemakkelijk als bij jou. Maar ze maakt me wel horendol dat ze er continue een foto van verlangt (ok, eerlijk is eerlijk, ze heeft er nog maar 2 gehad).
Ivm het bezoek dacht ik eigenlijk hetzelfde als Najima. Waarom wacht je niet 2-3 dagen na de bevalling om het mee te delen ?
6 maanden geleden
En verder niet echt cool dat ze geen rekening houdt met jouw grenzen en jouw examens. Kan jouw vriend niet duidelijk aan zijn moeder moet zeggen dat ze jou de bv de komende 2 weken niet mag langskomen omdat jij volop moet studeren ? Mss dat ze het beter aanneemt van haar zoon.
6 maanden geleden
Geef duidelijk je grenzen aan. Jouw lichaam, jouw zwangerschap, jouw beslissing. En van die opmerkingen.. tja 1 oor in en ander uit. Hier is t ook ‘oh je hebt een grote buik’ een andere zegt ‘je hebt een kleine buik’
Mijn grootmoeder zegt élke keer als ze mij ziet: nu word je echt dik
En dan ben ik maar 1,6 kg aangekomen 😅
Niets van aantrekken!
6 maanden geleden
Reactie op Najima Ansari
Hey!
Is er misschien een kans dat wanneer je thuis zal bevallen de famili ...
Dat is wel een goed idee. Net even besproken met mijn vriend en hij vindt het ook een goed idee om dat te doen, dankjewel ☺️
Hij denkt er hetzelfde over... En het erge is dat hij zijn mama er al op aangesproken heeft maar ze heeft er duidelijk geen oren naar.
6 maanden geleden
Reactie op abab24
Dat van die dikke buik heeft mijn moeder ook. Ze wil hem ook zien, alleen ...
Oh da's op dat vlak dan wel weer een voordeel als ze zover wonen... Raar he, oké er zit een baby in je buik maar op zich is het nu toch ook maar gewoon een bolle buik 🙈
En ja dat was een hele goede tip, we gaan dat doen!
6 maanden geleden
Bij mijn 1ste zwangerschap werd ik knettergek om het feit dat iedereen plots op het einde continu wilde weten hoe het met je ging, terwijl je ze anders nooit hoord... nu heeft mijn man en ik afgesproken dat ik vanaf 37weken tot na de bevalling op niemand meer ga reageren, als het dringend is moeten ze maar contact opnemen met mijn man. Nu willen we een thuidbevalling en we gaan het (als alles goed gaat) pas zeggen van de bevalling een dag of 2 na de geboorte tegen de dichtste familie... het interesseert me totaal niet meer dat ze gaan kwaad zijn en het kwalijk gaan nemen... maar ik heb zoiets van jullie hebben allemaal mijn wensen en behoeften niet gerespecteerd bij mijn 1ste zwangerschap, waarom zou ik dan jullie wensen en behoeften moeten respecteren. Het is het kind van mijn man en ik dus wij beslissen niet zij... klinkt misschien heel egoistisch maar soms kan je niet anders meer... bij mijn vorige zwangerschap was het zo erg dat mijn schoonmoeder mijn eigen moeder enzo begon lastig te vallen omdat ze me een dag niet gehoord had ... terwijl ik ze anders nooit echt hoor
6 maanden geleden
Reactie op Kinderwens11
Bij mijn 1ste zwangerschap werd ik knettergek om het feit dat iedereen plot ...
Oh nee, zo vervelend ook voor jou.. Jammer genoeg heel herkenbaar. Ik vind het niet zo egoïstisch eigenlijk. Uiteindelijk handelen zij momenteel ook uit egoïsme, ze gedragen zich zo omdat zij vinden dat ze daar iets aan hebben zonder rekening te houden met wat goed is voor jou. Wij hebben gisteren ook besloten om pas enkele dagen na de bevalling te laten weten dat de baby er is. Ze zullen er inderdaad ook niet gelukkig mee zijn, maar het is zoals je zegt, het is de baby van mij en mijn vriend. Ze gaan hem heus wel nog ontmoeten en heel vaak zien. Maar dat eerste moment is voor ons alleen. En ook een thuisbevalling, zo mooi, heel veel succes ook!!😊
6 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Oh nee, zo vervelend ook voor jou.. Jammer genoeg heel herkenbaar. Ik vind ...
Dankje! Jullie ook heel veel succes en vooral je eigen moedergevoel volgen en niet dat van een ander!!! 😘