Hi!
Ik zit met een vervelend gevoel en ik ervaar er best veel stress door... Sinds familieleden/kennissen/vrienden weten dat we een kindje verwachten, gaat er geen gesprek voorbij of mensen vragen wel 10x of ik dit of dat of dit of dat niet wil hebben... Of geven ze nu al vanalle cadeaus (die ik vaak helemaal niet mooi vind of nodig heb)
Wij willen ons kindje graag leren om niet materialistisch te zijn en ook eerder een duurzame opvoeding geven (voorkeur voor tweedehands of duurzame spullen indien nodig, verder vrij minimalistisch qua spullen omdat we van mening zijn dat de fantasie van een kind magisch is) dus dit druist in tegen al onze normen en waarden.
Ik word over het algemeen ook wat zenuwachtig van een overvloed aan spullen/rommel en die eigenschap is door de hormonen alleen nog maar erger geworden😅
Tegelijkertijd weet ik dat dit allemaal met de beste bedoelingen gebeurt omdat ze ook enkel maar enthousiast zijn.. dus dan voel ik mij naast gestresseerd, ook nog eens ondankbaar.
Heeft nog iemand dit probleem? En hoe gaan jullie daarmee om? Tips zijn heel welkom🙏🏻