8 Reacties
10 maanden geleden
Je kan ook laten weten dat je liever niet hebt dat mensen spullen voor je kopen (nog voor ze gekocht zijn) tenzij het de spullen zijn dat jij op een lijstje hebt gezet, die ze dan later krijgen.
10 maanden geleden
Eerlijk? Iemand die ik ken, dacht er net zo over. Ze sprak dat ook uit naar familie, kennissen en vrienden… Resultaat was dat ze nog heel wat spulletjes ontbrak tegen de geboorte.
Ik begrijp minimalisme, ik begrijp dat je niet alles mooi vindt etc…
Toch vind ik dat het leven te kort is om je daarover zorgen te maken. Het wordt met de beste intenties gegeven, je kan binnenkort alle hulp (financieel en niet financieel) gebruiken… waarom zou je mensen rond je ‘wegjagen’?
Er is ook nog genoeg tijd om je kind minimalisme en duurzaamheid bij te brengen. Ik geloof echt niet dat dat principes zijn die ze meekrijgen van in de wieg… Dat besef gaat pas later groeien.
Ik geloof niet dat de cadeaus blijven binnenstromen tot ze 18 zijn 😂, buiten misschien van de grootouders.
Vrienden en andere naasten zijn gewoon zo ontzettend blij voor jullie dat ze dat willen tonen. En laat dat nu net dmv cadeaus zijn dat veel mensen dat uiten…
10 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Eerlijk? Iemand die ik ken, dacht er net zo over. Ze sprak dat ook uit naar ...
Hi!
Oei dat is inderdaad wel minder als die persoon dat op die manier uitsprak. Ik spreek dat niet zo uit naar familie/kennissen juist omdat ik heel goed weet dat ze enthousiast zijn en het met de beste bedoelingen geven, dat gaf ik ook aan in mijn berichtje hierboven. Dus gelukkig jaag ik helemaal niemand weg😊 maar mijn gevoel is mijn gevoel en de éne persoon zal daar wat anders tegenaan kijken dan de andere. Ik kan er in elk geval niet veel aan veranderen dat ik stress krijg van een overvloed aan (overbodige) spullen. Daarom dat ik tips vraag om hiermee om te gaan, want er zijn duidelijk wel nog andere mama's die er net zo over denken en een simpel "uit-knopje" hoe handig het dan ook zou zijn, bestaat niet🙈
10 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Hi!
Oei dat is inderdaad wel minder als die persoon dat op die manier uits ...
Ja, begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker respect voor je mening als in minimalisme en duurzaamheid. Toen die persoon die ik ken mij ook vertelde over die frustraties en me zei dat ze absoluut niet wou dat mensen bv massaal kleren kochten voor haar baby, dan heb ik me daar ook meteen aan gehouden en haar gevraagd naar haar geboortelijst. En dan kocht ik dat ook zsm zodat ze er meteen iets aan zou hebben.
Maar in haar geval leidde dat er wel toe dat ze zich het op de duur beklaagd heeft. Én diegenen die zich er niets van aantrekken zoals de grootouders, trekken zich er nog steeds niets van aan en kopen nutteloze zaken voor haar baby…
In die zin wou ik de ervaring maar delen. Ik denk dus dat het geen zin heeft om erover te praten met zulke mensen die jouw opvattingen nooit gaan begrijpen. Voor sommige mensen klinkt minimalisme en duurzaamheid als onzin in de oren.
Dus 😄 er moet een andere manier zijn…
Daarom stelde ik voor van het mss te proberen wat meer los te laten. Én wou ik je geruststellen dat je baby’s opvoeding hier niet ineens mee ‘klaar’ is… je hebt nog zoooveel jaren invloed/een rol te spelen in je kind zijn/haar leven.
10 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Ja, begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker respect voor je mening als in mi ...
Daarin heb je helemaal gelijk hoor, de mensen rondom ons zullen het niet begrijpen zelfs al zouden we het hen uitleggen. Dus dat is inderdaad een verloren zaak.. We willen hen sowieso niet kwetsen. Ik vind het gewoon zo jammer dat de mensen die ik liefheb hun geld "weggooien" en het is ook nog eens zo slecht voor de wereld. Maar die cirkel zal pas een volgende generatie doorbroken worden vrees ik.. 😄 Ik ga het inderdaad wat meer proberen loslaten. Ik kreeg als tip ook nog om een doos met 'overbodige en eventueel dubbele spullen' te maken en deze uiteindelijk te schenken aan mensen die er wél gelukkig mee zijn of nodig hebben. Dat voelt toch net iets beter dan weggooien.. Bedankt voor je eerlijke mening🤍
10 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Daarin heb je helemaal gelijk hoor, de mensen rondom ons zullen het niet be ...
Ja, geef de spullen sowieso een nieuw leven. 😊 Alle beetjes helpen.