37 Reacties
3 maanden geleden
Ons kleintje eet nu sinds bijna 2 weken nan expert pro omdat hij ook veel moeite had met stoelgang maken. Dit was nog niet voldoende en hij neemt nu ook al iets meer dan een week lactulose. Op heel lastige momenten zou je een suppo kunnen steken maar de vroedvrouw raadde dit af bij ons omdat het de darmen lui zou maken. Maar als ons kindje een dag lang perst en langer dan 1,5 uur schreeuwt van de pijn, steek ik wel een suppo. Is een hele opluchting voor hem...
3 maanden geleden
Reactie op opaarde
Ik vind haar nog te klein voor geitenmelk, en dit is nu al de zoveelste kee ...
Mijn zoontje is 6 weken en het gaat volledig goed hoor met geitenmelk. En ja snap ik volledig ik zou het sowieso zo lang mogelijk proberen te rekken om te veranderen, enkel als je radeloos bent en je geen keus meer hebt. In had ook eerst alles uitgeprobeerd en het zo lang mogelijk gerekt ben pas omgeschakeld tot hij niet meer wou drinken en enkel terug gaf en bleef krijsen niet enkel vr de constipatie. Hou je sterk mama, je komt er wel!
3 maanden geleden
Reactie op EDEP
Hij maakt zelf weer stoelgang maar hij moet toch nog heel veel moeite doen. ...
Had echt hetzelfde, dat verekent echt dat zijn lichaam het niet verteerd krijgt dus er is sws een allergie/intollerantie aanwezig. Bij mij is het kma en geitenmelk een week geleden goprobeerd op aanraden van de vroedvrouw na 2 weken nutrilon omneo te hebben gebruikt. Volg je buikgevoel en bespreek met je vroedvrouw鉂わ笍
3 maanden geleden
Hoi, wij hebben dit ook voor met ons zoontje, en de pediater heeft ons na de consultatie in allerijl naar uz leuven gestuurd voor verdere onderzoeken. Nu blijkt dat ons zoontje een vernauwd anusje heeft en dus verkeerd drukt en daarom geen stoelgang kan maken, gevolg is dat wij nu dagelijks rectaal moeten sonderen en of water lavementjes geven en lactulose geven. Maar gelukkig groeit hij hier uit en als hij patatjes gaat eten zal het ook al beter gaan, door de borstvoeding is de stoelgang te lopend om goed te kunnen uitdrukken.
Bij ons dachten ze eerst aan de ziekte van hirschsprung wat het gelukkig niet is.
3 maanden geleden
Reactie op EDEP
Een siroop die een laxerend effect heeft.
Ik wil hier even op aanvullen, werkt osmotisch niet laxerend, is een niet verteerbaar suiker die water naar de darm trekt en je stoelgang voller maakt, geeft geen krampen en maakt de darmen niet lui. 馃檴馃槏 mss wel interessant om te weten.
3 maanden geleden
Reactie op Elca
Dit lees je niet correct. Het water bevat weinig nitraten. Het zijn de nitr ...
Vergeten vragen waarom maar mijn vroedvrouw zei toch ook beter geen spa te gebruiken. Beste is rocheval van de Aldi zei ze
3 maanden geleden
Reactie op opaarde
Kon hij dan helemaal geen stoelgang maken? Bij ons gaat het wel maar ik de ...
Nee hij duwt zo hard en er komt een scheetje met een veegje, tis heftig omdat dit voor hem zo veel pijnlijke krampen geeft door de lucht die zich ook daardoor opstapelt. In begin soms spontaan en heel explosief maar nu de laatste weken hebben wij het moeten uitzonderen