28 Reacties
één maand geleden
Voor 4 maanden wordt dacht ik afgeraden omdat de darmpjes enzo daar dan nog niet klaar voor zijn..
Aangezien ik borstvoeding geef zeggen ze op pas te starten op 6 maand maar dan start ook de opvang dus om niet teveel verandering tegelijk te hebben zou ik al rond 5 maand starten met groentepap ☺️
één maand geleden
Toen ik dinsdag bij K&G was, zeiden ze dat dit bij kunstvoeding normaal gezien vanaf ongeveer 4 maanden wordt opgestart, bij borstvoeding vanaf ongeveer 6 maanden. Ze voegden er wel aan toe dat hier meestal vroeger mee wordt gestart bij kinderen die veel last hebben van krampjes of reflux, omdat dit een positief effect heeft op beide. Zelf kiezen we ervoor om te starten rond de 4 maanden; dat is binnen een maandje ;-)
één maand geleden
Hier ook nog steeds regelmatig krampen op 14 weken. Wij gaan proberen te starten op 4 maand. Allee, zal een weekje later zijn, aangezien ik net dan terug aan het werk moet en veel verandering tegelijk niet goed is. Vroeger dan 4 maand raden ze niet aan omwille van de rijping van de darmen, je zou krampjes net kunnen verergeren dan. Ze zeggen ook dat de baby al heel er geïnteresseerd moet zijn in jouw eten, maar dat is bij de onze nu al het geval. Wij gaan alvast beetje met een lege lepel beginnen "spelen" om te oefenen.
één maand geleden
Ons kindje heeft last van constipatie en reflux. Aangezien het redelijk onder controle is met medicatie proberen we te wachten tot 17 weken om te starten met oefenhapjes.
Had ook gelezen dat je kindje al interesse moet tonen in je eten, en dat is bij ons wel het geval. Als hij ons ziet eten, begint hij te staren en smakgeluiden te maken.
één maand geleden
Jullie hebben allemaal heel soortgelijke ideeën als ik momenteel.
Ons kindje is idd ook al erg geïnteresseerd in eten en ik dacht hem al te laten wennen aan de lepel inderdaad. Vroeg me wel af of je dan die lepel bv wat in de melk dipt op voorhand? Heeft hij die melksmaak nodig denken jullie om interesse te krijgen in de lepel?
Maar ben er dus nog niet uit wanneer we dan juist starten. Vroeg starten (voor 4 maanden) heeft precies zijn voor- en nadelen. En natuurlijk wil ik de krampen niet verergeren. Anderzijds, hoe sneller hij aan de pap begint, hoe gunstiger denk ik voor hem. Nog een extra 4 weken knoeien met de voeding vind ik precies ook nogal lang.
Twijfels hier…
één maand geleden
Reactie op Baby juli
Welke medicatie geven jullie voor de constipatie en reflex wij zijn hopeloo ...
Lactulose voor de constipatie en omeprazol voor de reflux.
Lactulose kan je zo bij de apotheek halen maar voor de omeprazol heb je een voorschrift nodig.
We geven ook wel Nutrilon Omneo tegen de constipatie. Dan krijgt hij 2 ml lactulose in de ochtend en 2 ml lactulose in de avond. Hij vult zo 1 kakapamper per dag en slaagt soms eens een dagje over. Het kost hem nog moeite maar het is niet meer met krijsen 😉
één maand geleden
Reactie op sujojo
Heeft u de AR van Nutrilon al eens geprobeerd? Werkte heel goed bij ons.
Kind & Gezin raadde ons vandaag aan om ook eens Nutrilon AR te proberen. Maar heb altijd schrik voor de overgang van kunstvoeding. Dat verloopt hier altijd met veel gekrijs en krampen...
En ze zeiden ook dat we beter toch nu al beginnen met vaste voeding ook al is hij nog geen vier maanden.
één maand geleden
Reactie op EDEP
Kind & Gezin raadde ons vandaag aan om ook eens Nutrilon AR te proberen ...
Begrijp ik. U kan beginnen met de helft van de schepjes van de AR en de andere helft van de gewone Nutrilon 1 toe te voegen. Zo deden wij dat. Welliswaar om de pot op te werken, maar dit lukte goed. Succes!
één maand geleden
Hier ook een baby met een hele moeizame start, heel veel krampen gehad, heel veel gekrijs en gehuil.. mag van de kinderarts nu ook starten op 3,5 maand. Ik ga dit weekend eens proberen!
één maand geleden
Reactie op Alinebllns
Hier ook een baby met een hele moeizame start, heel veel krampen gehad, hee ...
Veel succes! 🍀
Maar weet dat de darmpjes moeten aanpassen aan de vaste voeding ookal zijn het maar proevertjes waarmee je start en de krampjes terug wat erger kunnen worden..
één maand geleden
Wij zijn begonnen op aanraden van Kind & Gezin en vroedvrouw. Warre eet drie dagen na elkaar dezelfde groentjes. Ik geef hem eerst het grootste deel van zijn fles en nadien de oefenhapjes. Achteraf krijgt hij nog wat melk om door te spoelen. Ik laat hem wel nog niet veel eten omdat ik wat bang ben van krampjes.
Hij eet graag wortel en pompoen maar vind de lepel soms nog wat lastig 😜
één maand geleden
Reactie op LiezeD94
Veel succes! 🍀
Maar weet dat de darmpjes moeten aanpassen aan de vaste voe ...
Ja dat weet ik! Maar is in overleg geweest met de kinderarts 😊 we kunnen maar proberen! Dankje!