6 Reacties

3 maanden geleden

Hoi! Ik ben onlangs bevallen van een vierde kindje en niet elke bevalling startte op dezelfde manier. Wat ik wel kan zeggen is: bij mijn eerste en vierde kindje is mijn water gebroken op voorhand en voor dit gebeurde kreeg ik heel erge menstruele pijnen in de onderbuik maar ook een soort van pijnlijke steken in mijn onderrug. Ik lag ook heel erg te beven precies of ik had koud maar dit was puur van pijn. Het moment dat mijn water was gebroken stopte ik met trillen en bleef wel de weeënpijn. Bij mijn tweede en derde kindje had ik voornamelijk menstruele pijnen en pijnen in de onderrug die steeds heviger en pijnlijker werden. Als je begint te timen tussen de pijn die je voelt en hij komt op en het neemt af dan kan je zeker zijn dat de bevalling in gang is gegaan. Het verliezen van de slijmprop was bij mij geen indicatie die was ik steeds erg vroeg verloren. Ook rondlopen met ...cm ontsluiting wil niet onmiddellijk zeggen dat de bevalling start. Bij mijn tweede kindje heb ik bijna 3 weken met 4cm ontsluiting rondgelopen en uiteindelijk toch nog over datum gegaan. 🤷

3 maanden geleden

Hey Op de één of andere manier weet je het gewoon... Ik kreeg 's nachts menstruatieachtige krampen en toen wist ik dat het begonnen was. Terwijl ik dit al eerder soms had (voorweeën) maar toch was het anders. 's morgens werd ik wakker met nog steeds dezelfde krampen en toen ik begon te timen zag ik al snel dat ze vrij regelmatig kwamen en dus echte weeën waren. Het is pas toen ik ben beginnen timen dat ik door had dat er regelmaat in zat. Voelen deed ik dat niet echt op dat moment. Al heeft dat niet lang geduurd voordat het over ging naar weeën die ik niet meer kon negeren en uiteindelijk zat ik voordat ik het goed en wel besefte middenin de bevalling 😂

3 maanden geleden

Lichte weeën en mijn water brak in stukjes dus niet in 1 keer 😅

3 maanden geleden

Voor mij was het wanneer de weeën constanter/sneller kwamen. Ze voelden net hetzelfde als voorweeën, maar kwamen gewoon frequenter. (Om de 7, dan 5, dan 2-3 min) En daarna ook intenser! (Vanaf 5cm ontsluiting waren ze wel fel)

3 maanden geleden

Om 6 uur smorgens opgestaan met rugpijn, dag ervoor naar de gynaecoloog geweest, ze had gestript (net zoals de week ervoor maar toen niks gebeurd op voorweeën na). In de zetel gaan liggen met een warmtezak en plots had ik door dat er toch een piek in de pijn zat waarna die weer afzwakte. Bij mij kwam het dus vooral uit mn rug/benen/bekken, een pijn met een duidelijke piek in. Een uurtje later is mijn water gebroken en zijn we vertrokken richting ziekenhuis met in de auto al veel hevigere weeën om de 3 minuten.

3 maanden geleden

Reactie op dejabo

Om 6 uur smorgens opgestaan met rugpijn, dag ervoor naar de gynaecoloog gew ...
Die dag bevallen op 39 + 6 weken