Afgelopen maandag deed ik een zwangerschapstest na wat kwaaltjes en het uitblijven van mijn menstruatie. Niet verwacht maar zo gelukkig: na enkele seconden een tweede streepje: zwanger! Het zekere voor het onzekere: dinsdagochtend nog een zwangerschapstest & wederom: positief! Als we dan correct telden waren we al 8 weken + 2 dagen: moment om naar de gynaecoloog te gaan!
‘S avonds gingen we naar de gynaecoloog, super spannend want we zouden voor het eerst een leuke echo te zien krijgen. Bij het zien van de echo werd de gynaecoloog stil: je bent zeker dat de test positief was? Ik zie helaas geen baby’tje zitten…
Ja natuurlijk, we hebben dubbel getest. De moed zakte in onze schoenen. Testen liegen niet vertelde de gynaecoloog.
Hij stuurde ons naar de kliniek voor een bloedname voor te kijken of er wel degelijk HcG in mijn bloed zit. Wat een domper op dit (wat eerst leuk nieuws leek).
Hij legde ons ook uit dat het kan maar dat er zowel positieve als negatieve kanten kunnen komen bij kijken.
Deze ochtend nieuws van de gynaecoloog! Spannend! Hij vertelde dat er wel degelijk HcG aanwezig is, zwanger ben ik dus zeker. Hij vertelde gisteren over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dit kon hij nu voor 90% uitsluiten vertelde hij, hij vertelde ook over een miskraam maar dan zou er toch bloedverlies moeten zijn & dat heb ik ook niet. Hij zei dus dat het aan mijn termijn zou kunnen liggen ook omdat ik altijd een onregelmatige cyclus had & dat het eitje dus gewoon nog te klein is om een baby’tje te kunnen laten zien op de echo.
Gaf me toch al wat meer hoop, vrijdag opnieuw een bloedtest om te kijken of het HcG gehalte stijgt… Laat ons hopen, nu met de dagen wel lastig want waarschijnlijk pas dinsdag antwoord dan… Zo afwachten, niet leuk, had dit wel anders gezien!
Ik ben deze ochtend wel nogmaals een test gaan halen & gedaan. Deze gaf opnieuw positief aan en met de melding 1-2 wat volgens ClearBlue duidt op 3-4 weken zwangerschap ipv de 8 dagen die we denken. Geeft me wel goede hoop m.b.t de echo waar we niets op zagen…
Sinds gisterenavond ook stekende buikpijn in mijn onderbuik & pijnlijke borsten heb ik al 2 weken.
Is er iemand die me kan vertellen of je dit ook al hebt meegemaakt? Of iemand die je kent? Zou me toch graag wat op m’n gemak willen voelen..: