13 Reacties
2 maanden geleden
Mijn zoontje is ook 2 maanden en heeft ook nog helemaal geen ritme. Hij slaapt ook enkel in de draagzak of na de voeding. Dit is echt nog normaal op deze leeftijd😊 Als hij wakker is dan oefenen we tummytime op de speelmat, laat ik contrastkaarten zien, een regenrammelaar bewegen en hem laten volgen met de ogen, liedjes zingen, boekjes voorlezen,…
2 maanden geleden
Ons dochtertje is ook twee maanden. We hebben vooral wat structuur in haar flessen gebracht. Als ze wilt slapen overdag laten we ze slapen. Zeker rond we middag. In de namiddag doen we wat spelletjes of tummy time.
Sinds 2 dagen slaapt ons dochtertje ook volledig door. We geven haar door de dag 120 en tussen tien en 11 uur savonds krijgt ze 150 en daarna wordt ze pas wakker rond 8 à 9 uur. ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Astridvdg
Ons dochtertje is ook twee maanden. We hebben vooral wat structuur in haar ...
Wauw zo heerlijk dat slapen! Ik geef bv dus geen idee hoeveel ze drinkt maar hier is het rond 24u dan doet ze een mooie blok tot 5u maar dan om 7u wilt ze terug drinken precies of ze moet inhalen dat ze langer tussen gelaten heeft 🙈 overdag is ze er ook echt elke 3 uur en soms vroeger..
2 maanden geleden
Reactie op LiezeD94
Wauw zo heerlijk dat slapen! Ik geef bv dus geen idee hoeveel ze drinkt maa ...
Eventueel kan je proberen met afkolven. Dan weet je wat ze drinkt mssn. Door de dag aanleggen en de late avond voor slapen gaan een flesje proberen te geven. Normaal zou ze tussen de 120 en de 130 nu ongeveer zitten dat ze drinken.
Mssn kan je op deze manier wat meer structuur bieden als je open staat om te kolven natuurlijk en het introduceren van een flesje zal toch binnenkort op de planning staan. ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Astridvdg
Eventueel kan je proberen met afkolven. Dan weet je wat ze drinkt mssn. Doo ...
Kolven doe ik al regelmatig en ze drinkt ook flink van een flesje maar dit is dan meer als dessertje en niet als volledige maaltijd 😅
Als ik 10m kolf heb ik meestal tussen de 80-110 van 1 kant dus ze krijgt zeker genoeg melk als ze 10m drinkt 😜
Op zicht vind ik het slapen bij ons wel oké hoor na 7u pak ik ze bij mij in bed en slapen we nog verder tot half 10 en dan beginnen we aan onze dag 😄
Ik vond jouw doorslapen gewoon echt wauw 🤩!
2 maanden geleden
Reactie op Astridvdg
Op de 4 uur drinkt mijn dochtertje. Tot op de minuut 😅
Haha, dat is hier ook zo. Je kan er uw klok op gelijk zetten.
Zijn dat dan flesjes om 7u - 11u - 15u - 19u ? Is hier ook zo. Momenteel geef ik nadien nog een flesje om 23u en om 3u is hij terug daar. Maar misschien moet ik ook proberen om om 23u 150 cc te geven
2 maanden geleden
- Tummy time,
- Knuffelen
- Met spiegeltje spelen trekt de aandacht.
- een ovenschaal vullen met een beetje water mijn zoontje over mijn zwangerschapskussen en met de handjes laten ontdekken.
- wat later als ze leren zitten (gedaan met mijn dochter) met postits leren zitten.
2 maanden geleden
Reactie op Valochie
Haha, dat is hier ook zo. Je kan er uw klok op gelijk zetten.
Zijn dat dan ...
Ja ongeveer soms scheelt het een half uurtje. Maar je kan dat proberen. Ik kijken naar wat ze wilt eten. Als ze genoeg heef stop ik want doe 150 moet er nog nie helemaal in. Gisteren heeft ze ze volledig gedronken. De dag ervoor heeft ze 40 laten staan. ☺️
MOD
2 maanden geleden
Hier slaapt ze overdag ook maar laat haar niet meer dan 4h slapen.
Ze heeft een speelmat en ik speel zoveel mogelijk met haar ook :) de ene keer kan ze zichzelf in slaap doen maar andere keer niet.
Qua betreft de avond is het altijd dezelfde ritme, rood licht aan, piama aan, slaapliedje, slaapzakje aan en in bed..meestal slaapt ze 6 uur soms meer soms minder..in de nacht word ze wakker voor voeding maar dan praat ik bewust niet met haar zodat ze rustig blijft..is een beetje zoeken in het begin ook maar komt goed