24 Reacties

2 maanden geleden

Hier helemaal het zelfde scenario… slaapt van 20-3/4 uur. Maar wil abslouut geen eten rond 23/00 uur. Al heel veel geprobeerd. Wakker maken, droomvoeding,… niets lijkt te werken want ze meldt zich toch nog rond 4 en eet niet echt meer s’avonds. Maximum 40 ml. Ik zou dit ook heel graag wat verschuiven. Al ben ik al gelukkig dat ze van 20-3/4 zo mooi doorslaapt. Ze ligt dan zo diep dat je echt merkt dat ze in een andere slaap zit dan overdag 🙈 Ze slaapt nadien wel altijd mooi verder tot 8u. Maar toch 🥲 Ik volg dus even mee. Miss komt die verandering wel gewoon vanzelf. Ze zijn ten slotte nog heel klein 🥰

2 maanden geleden

Oh wow amai, hier ( baby 7weken) zit er zelfs nog helemaal geen regelmaat in zijn voedingen.. Hij slaapt wanneer hij slaapt en eet wanneer hij beslist om wakker te worden😅 Hoe doe je dat zelfs bij zo'n jonge baby?! 🥹

2 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Oh wow amai, hier ( baby 7weken) zit er zelfs nog helemaal geen regelmaat i ...
Het is bij ons vanzelf gekomen. Maar het zit er de ene dag een halfuur naast en de andere dag juist op. We geven hem ook gewoon eten wanneer hij zich meldt, hoor. Dus is niet zo dat we hem van zijn dutjes wakker maken om te eten ofzo. Wat ik wel probeer, is om een vaste routine te hebben: slapen, verschonen, eten, spelen, slapen. Maar ook dat lukt niet altijd want soms valt hij na zijn eten meteen in slaap en soms slaapt hij tussen twee voedingen helemaal niet. We proberen dus een beetje maar uiteindelijk is alles op zijn ritme 😉 Tijdens nachtvoedingen is het natuurlijk zonder spelen en zetten we zijn white noise knuffeltje op tijdens het voeden (met lichten uit).

2 maanden geleden

Hier ongeveer hetzelfde scenario. Zoontje van 7,5 weken, laatste voeding ergens rond 21h en dan nachvoeding rond 4-5h. Volgende voeding is dan rond 7-8h. We hebben ook al eens droomvoeding geprobeerd rond 23h maar hij was er dan toch nog om 4-5h 🤷‍♀️ overdag vraagt hij wel nog elke 2 a 3h. Ik volg dus ook even mee voor eventuele tips ☺️

2 maanden geleden

Hier ook hetzelfde! Ik volg ook zijn ritme maar hij is er ook altijd ‘snachts! Ongeacht hoe laat zijn laatste pap was. Droomvoeding werkt hier ook niet. Ik probeer ook wat structuur te brengen (in de mate van het mogelijke) omdat hij eind oktober zal starten in de crèche. Het zal inderdaad vanzelf wel komen, maar ik snap je helemaal! 😊 hij is nu bijna 8 weken trouwens.

2 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Oh wow amai, hier ( baby 7weken) zit er zelfs nog helemaal geen regelmaat i ...
Hier ook niet hoor. Dochter is 8 weken. Zij is er nog elke 3 of 4 uur.

2 maanden geleden

Blij dat ik niet de enige ben, ons zoontje ook nog elke 4u voeding, ook snachts..

2 maanden geleden

Ik volg ik de baby gewoon lekker, hoe zwaar het ‘s nachts ook is. Rond 20u vraagt hij gewoonlijk voeding, 23u slaat hij ook vaak over. Rond 1u-2u meld hij zich gewoonlijk opnieuw en rond 4-5u nog eens. Het enige wat je kan doen vind ik is jezelf aanpassen aan hem.. als je weet dat hij dan doorslaapt gewoonlijk wat vroeger bed in gaan. Maar zolang hij baby is lekker opstaan om hem ‘s nachts te voeden wanneer hij hier nood aan heeft

2 maanden geleden

Hier liet ze 2 avonden/nachten opeens 6u tussen haar voedingen en dan werd het weer zo warm en nu is ze er terug om de 3u Max 🙈

2 maanden geleden

Hier 5,5 weken oud en ook van 20u tot 3u ongeveer. Zou het ook liever anders hebben🤣

2 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Hier liet ze 2 avonden/nachten opeens 6u tussen haar voedingen en dan werd ...
Is hier ook gebeurd. Dan dacht ik: Yes! We zijn vertrokken! En nu is het gewoon weer om de 4u 😅

2 maanden geleden

Reactie op EDEP

Is hier ook gebeurd. Dan dacht ik: Yes! We zijn vertrokken! En nu is het g ...
We zullen nog wat geduld moeten hebben.. maar ooit zullen ze langer slapen! 😅

2 maanden geleden

Reactie op EDEP

Het is bij ons vanzelf gekomen. Maar het zit er de ene dag een halfuur naas ...
Amai zo zalig dat hij daar zelf al een regelmaat in steekt! 🥹

MOD

2 maanden geleden

Kun je hem evt wat langere tijd wakker houden? Nu moet zeggen mijn dochter haar laatste voeding is ook rond 21h en slaapt dan wel tot 4h wat ik wel al lang vind voor een baby maar denk dat elke baby wel nog altijd wat zijn eigen ritme heeft. Qua tips kan ik je helaas niet helpen maar lees wel even mee :)

2 maanden geleden

Leggen jullie de baby ook echt in bed vanaf 20u of gaat dit slaapje bij mama en papa door in de zetel? Wij zijn nu volop aan het trainen om haar in de avond in bedje te leggen rond 19-20u (wanneer ze ook duidelijk moe is) maar met veel drama tot gevolg. Uiteindelijk eindigen we dan, met wat geluk, om 24u met een baby in haar bed 🤷‍♀️ Middagdut in bed lukt wel. Inbakeren en witte ruis worden ook gebruikt... t is zo jammer want ze lijkt echt in overdrive te gaan van vermoeidheid op die momenten. Geen idee wat we mis doen. 😊

2 maanden geleden

Reactie op MinaZa

Leggen jullie de baby ook echt in bed vanaf 20u of gaat dit slaapje bij mam ...
Ik denk niet dat jullie iets verkeerds doen. Bij ons lukt het juist ‘s avonds heel goed maar overdag heel moeilijk om dutjes te doen. Miss is ze echt al te moe wanneer je haar in bedje legt? Waardoor het inslapen zelf te moeilijk is?

2 maanden geleden

Reactie op sharverb

Ik denk niet dat jullie iets verkeerds doen. Bij ons lukt het juist ‘s avon ...
Bij ons ook 😭 door de dag dutjes is echt een ramp

2 maanden geleden

Reactie op opaarde

Hier ook 😭 zit met een oververmoeide baby. Zelfs draagzak dutjes lukken niet meer. Ook dutjes in het donker Max 30min. Gevolg is huilen en krijsen en ik weet echt niet meer wat doen 😭

2 maanden geleden

Reactie op Alinebllns

Hier ook 😭 zit met een oververmoeide baby. Zelfs draagzak dutjes lukken ni ...
Hier helpt een ritje met de auto als ik net toevallig weg moet. In de avond heb ik het gevoel dat haar routine wel helpt. Ze gaat in badje en nadien is het alle hens aan dek om een flesje op tijd klaar te krijgen want ze zet het op een krijsen 🙈 en dan bedje in. Zonder enig probleem. Overdag heb ik nog nergens echt structuur in gevonden :/ ben echt zoekende. Ons eerste kindje had zo snel routine ook overdag en nu lijk ik maar wat te doen 🥲

2 maanden geleden

Reactie op opaarde

Hier ook, dutjes overdag zijn een ramp waardoor hij tegen 17u echt zo ontroostbaar is 😕