9 Reacties

9 maanden geleden

vicks opsnuiven

9 maanden geleden

Reactie op abab24

vicks opsnuiven
Tegen mij is gezegd dat je geen Vicks mag gebruiken tijdens de zwangerschap dus weet het niet goed, misschien best eerst nog eens even navragen toch

9 maanden geleden

Wat ik deed was voor ik ging slapen een warm bad nemen zodat mijn neus vrij werd en slijmen ook wat weg gingen. Verder idd niet veel buiten neusspoeling met zeewater. Beterschap! 🤞🏼

9 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Tegen mij is gezegd dat je geen Vicks mag gebruiken tijdens de zwangerschap ...
Ja idd, heb ik ook gehoord. Vicks of eucalyptusproducten worden afgeraden.

9 maanden geleden

ik had gewone neusspray gebruikt een week of 2 geleden en men huisarts maakte hier niet zo een probleem van als het enkel voor de nacht was

9 maanden geleden

Weet er iemand waarom Vicks wordt afgeraden? Ik sta elke dag op met een verstopte neus (huisstofmijt allergie en neem mijn pillen niet tijdens de zwangerschap). Ik gebruik Vicks omdat mij dat niet gevaarlijk lijkt… Veder helpen die neusspoelingen met zeewater ook wel. Verder zag ik een tip om wat vicks in een kaars te smeren en die aan te steken op je kamer… maarja, dat mag dan mss ook niet 🤷🏻‍♀️😅 Voor mijn allergie neem ik wel neusspray Momentasone, das met cortisone en mag van de dokter, is wel op voorschrift. Dat ontzwelt de sinussen.

9 maanden geleden

Reactie op JanaMrchrs

Weet er iemand waarom Vicks wordt afgeraden? Ik sta elke dag op met een ver ...
Dat is omdat er eucalyptus in Vicks zit.. "Alle essentiële oliën die ketonen bevatten, zijn mogelijk neurotoxisch en kunnen tot een miskraam leiden. Oliën zoals cipres-, eucalyptus-, pepermuntolie… mogen niet gebruikt worden gedurende de hele zwangerschap."

9 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Dat is omdat er eucalyptus in Vicks zit.. "Alle essentiële oliën die keton ...
Merci!! Niet meer gebruiken dus 🫣

8 maanden geleden

Reactie op JanaMrchrs

Weet er iemand waarom Vicks wordt afgeraden? Ik sta elke dag op met een ver ...
Ik had onlangs ook een serieuze sinusitis te pakken en heb ook een hoop allergieën waarvoor ik mijn medicatie niet mag nemen (ook Mometasone moest ik mee stoppen volgens mijn arts). Vicks onder neus smeren was oke volgens mijn arts, maar ik mocht het niet in water doen om te dampen. Nu, dampen maakte het bij mij sowieso nog erger. Ik heb 5d wel een gewone neusspray mogen gebruiken 1x per dag, enkel voor het slapen. Dat hielp toch een paar uurtjes en 1x per dag voor max 5d was geen probleem volgens de arts.