9 Reacties
9 maanden geleden
Weet er iemand waarom Vicks wordt afgeraden? Ik sta elke dag op met een verstopte neus (huisstofmijt allergie en neem mijn pillen niet tijdens de zwangerschap). Ik gebruik Vicks omdat mij dat niet gevaarlijk lijkt… Veder helpen die neusspoelingen met zeewater ook wel. Verder zag ik een tip om wat vicks in een kaars te smeren en die aan te steken op je kamer… maarja, dat mag dan mss ook niet 🤷🏻♀️😅 Voor mijn allergie neem ik wel neusspray Momentasone, das met cortisone en mag van de dokter, is wel op voorschrift. Dat ontzwelt de sinussen.
9 maanden geleden
Reactie op JanaMrchrs
Weet er iemand waarom Vicks wordt afgeraden? Ik sta elke dag op met een ver ...
Dat is omdat er eucalyptus in Vicks zit..
"Alle essentiële oliën die ketonen bevatten, zijn mogelijk neurotoxisch en kunnen tot een miskraam leiden. Oliën zoals cipres-, eucalyptus-, pepermuntolie… mogen niet gebruikt worden gedurende de hele zwangerschap."
9 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Dat is omdat er eucalyptus in Vicks zit..
"Alle essentiële oliën die keton ...
Merci!! Niet meer gebruiken dus 🫣
8 maanden geleden
Reactie op JanaMrchrs
Weet er iemand waarom Vicks wordt afgeraden? Ik sta elke dag op met een ver ...
Ik had onlangs ook een serieuze sinusitis te pakken en heb ook een hoop allergieën waarvoor ik mijn medicatie niet mag nemen (ook Mometasone moest ik mee stoppen volgens mijn arts). Vicks onder neus smeren was oke volgens mijn arts, maar ik mocht het niet in water doen om te dampen. Nu, dampen maakte het bij mij sowieso nog erger. Ik heb 5d wel een gewone neusspray mogen gebruiken 1x per dag, enkel voor het slapen. Dat hielp toch een paar uurtjes en 1x per dag voor max 5d was geen probleem volgens de arts.