11 Reacties

10 maanden geleden

Ik denk persoonlijk dat je het beetje met een korrel zout mag nemen. Ik gebruik bv. Zwangerhap en die zijn ontzettend streng op alles. De voornaamste dingen om op te letten zijn geen rauwe vis/vlees/eieren en oppassen met rauwe groenten. Maar of er nu wel of niet kwik/dioxide zit in bepaalde vis of garnalen. Ik zou gewoon als je er echt zin in hebt eten maar met mate. Gewoon geen kg en niet dagelijk. Maar eens om de zoveel weken een normale portie zou moeten kunnen. Dat doe ik zelf ook.

10 maanden geleden

Je kan de app ZwangerHap downloaden. Ik eet wel nog scampi’s zolang als dat goed doorbakken is.

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Ik denk persoonlijk dat je het beetje met een korrel zout mag nemen. Ik geb ...
Inderdaad! Ik vind zwangerhap ook erg overdreven.. op den duur mag je helemaal niets eten 🙃

10 maanden geleden

Ik heb gisteren nog een pasta scampi diabolique gegeten

10 maanden geleden

Ik eet alles wat verhit en warm is (scampi/ garnaalkroket) die zwangerhap is te... Vorig jaar mocht garnaalkroket nog...nu niet meer 😂

10 maanden geleden

Oke, fijn! Bedankt allemaal, nu ben ik toch wat meer gerustgesteld en kan ik het wel gewoon rustig eten 🥰

10 maanden geleden

Ik kreeg van gynaecoloog de tip om de app ZwangerHap te gebruiken. Het werd ontwikkeld door het Nederlands Voedingscentrum dus betrouwbare bron van info over alle voedselvragen 👍

10 maanden geleden

Mijn gynaecoloog vond dan net de app heel streng 🤷‍♀️

10 maanden geleden

Ik eet nog steeds scampis en garnalen… Je moet al zoveel laten…

10 maanden geleden

Mijn vroedvrouw zei ook dat zwangerhap belachelijk streng is. Garnalen zijn sowieso al gekookt en in kroketjes nog eens kapotgefrituurd dus je kan daar niets verkeerds mee doen. Ik weet niet met welke budgetten je werkt maar je moet uiteraard niet dagelijks garnalen eten :D Ik heb zeker al pasta scampi en tempura sushi gegeten, met goedkeuring van de vroedvrouw :)